logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mark Andy: Dlaczego technologia RFID jest ważna dla producentów etykiet?

  PR 27.07.2022, przeczytano 800 razy

Technologia identyfikacji produktów za pomocą fal radiowych (RFID) – zwłaszcza wobec wyzwań, jakie obecnie stawia rynek, na którym brakuje pracowników, konsumenci poszukują miejsc z jak najszybszą obsługą, a firmy – oszczędności na każdym etapie produkcji – staje się alternatywą, którą coraz więcej przedsiębiorstw nie tylko rozważa, ale także wdraża w swoich zakładach. Handel, ale także magazyny, hotele, a nawet ośrodki medyczne i wiele innych korzystają ze znanej od wielu lat, ale wciąż nie do końca rozpowszechnionej technologii RFID. Mark Andy dostrzega te trendy i oferuje rozwiązania, które są odpowiedzią na te potrzeby rynku i konsumentów. Co więcej, można je wdrożyć w prosty sposób, np. poprzez zastosowanie etykiety z tagiem RFID, wydrukowanej na maszynie tego amerykańskiego producenta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mark-andy%3A-dlaczego-technologia-rfid-jest-wazna-dla-producentow-etykiet,396731,artykul.html

Jak wskazuje Mark Andy, wiele sieci handlowych boryka się obecnie z dużym problemem związanym z pracownikami, a klientów nie tylko trzeba obsłużyć szybko, ale również należy policzyć towar, mieć wgląd w zaopatrzenie w poszczególne produkty, by nie zabrakło ich na półce sklepowej. Obecnie informacja zwrotna od sprzedawcy, że coś „nie dojechało”, „nie zostało jeszcze wyłożone na półki” jest czymś, co już dostrzegają konsumenci. Każda z tych czynności wymaga bowiem czasu, pracowników i pieniędzy. Z tym wszystkim jest obecnie niemały kłopot. Rozwiązaniem tego typu problemów dla wielu firm stają się etykiety z RFID, które upraszczają ww. procesy.
 
Jeden ze specjalizujących się w technologii RFID amerykańskich producentów etykiet, współpracujący z Mark Andy od wielu lat, twierdzi, że odnotowuje obecnie wzrosty zamówień na tego typu asortyment. Wynika to ze zwiększonego poziomu automatyzacji, jaki ma miejsce aktualnie w procesach wytwórczych. Co więcej, dotyczy to bardzo różnych i odległych od siebie rynków. Jak wskazuje Łukasz Chruśliński, European Sales Manager Mark Andy, sklepy detaliczne są coraz bardziej zainteresowane etykietami zawierającymi tagi RFID, gdyż ich zastosowanie przyspiesza proces sprzedaży i pozwala zebrać dane, umożliwiające nadzór nad procesem obrotu towarem detalicznym.

- Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, jakiś czas temu rozpoczęliśmy współpracę z firmą Tamarac w zakresie modułów RFID – mówi. – Testujemy je wciąż w nowych konfiguracjach sprzętowych, ale jesteśmy również w stanie stworzyć dla naszych klientów personalizowane maszyny, uwzględniające ich specjalne wymogi oraz oczekiwania branż przez nich obsługiwanych. Są one wyposażane w moduły RFID, zespoły fleksograficzne, systemy inspekcji wstęgi oraz stacje aplikujące tagi. Obecnie najpopularniejsze na rynku są etykiety RFID uwzględniające 1 lub 2 kolory nanoszone w technice fleksograficznej, co oznacza bardzo prosty ich projekt. Jednak w przyszłości z pewnością do głosu dojdą pełnokolorowe etykiety z tagami RFID, bo taki jest ogólny trend w rozwoju etykiet w ogóle. Mają one być atrakcyjne i przyciągać uwagę.

Jak dodaje, handel detaliczny to sektor o bardzo dużym potencjale rozwoju dla tej technologii, o czym świadczy stale rosnący wolumen zamówień na maszyny Mark Andy, wyposażone w moduły RFID, odnotowywany przez firmę na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Posiadający silne zaplecze technologiczne i rozbudowaną bazę wiedzy, ten amerykański producent maszyn jest obecnie w uprzywilejowanej pozycji, pozwalającej wyjść naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na rozwiązania RFID.

- Wszędzie tam, gdzie automatyzacja staje się pełnoprawną częścią workflow, tagi RDID mają rację bytu – mówi Łukasz Chruśliński. – Zapewniają one bowiem lepszą kontrolę nad stanami magazynowymi, umożliwiają ich śledzenie i są idealnym rozwiązaniem, zapobiegającym podrabianiu markowych wyrobów. Może się wydawać, że wejście w technologię RFID jest dość kosztowne, ale zwrot z tej inwestycji jest zauważalny bardzo szybko.

Jak dodaje Phil Baldwin, Sales Manager w firmie Mark Andy odpowiedzialny za rynki Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz Skandynawii obecna sytuacja – w kontekście galopującej inflacji i rosnących kosztów życia – zmotywowała czołowe sieci detaliczne do wzmożonej kontroli swoich sklepów w celu uniknięcia kradzieży, zwłaszcza produktów premium. To kolejny aspekt wykorzystania technologii RFID.

- Jedna z brytyjskich sieci supermarketów – mówi - zaczęła stosować opaski zabezpieczające na kostkach masła pochodzącego od jednego z wiodących dostawców. Posiadają one wbudowany tag ochronny, zabezpieczający przed kradzieżą i umożliwiający śledzenie produktu. To znakomity przykład zastosowania technologii RFID w kontekście zabezpieczania opakowań.

Jak zatem widać, współczesne etykiety nie są już postrzegane jedynie jako prosty nośnik informacji o produkcie. Owszem, informacja to wciąż jedna z ich najważniejszych funkcji, ale jej zakres, jaki można uzyskać wbudowując w etykietę tag RFID, jest znacznie szerszy. Dlatego etykiety RFID znajdują zastosowanie w tak wielu dziedzinach życia – w procesach przemysłowych, produkcji, logistyce, magazynowaniu, kontroli dostępu i zapewnianiu bezpieczeństwa, a także we wspomnianym handlu detalicznym.

W tym kontekście technologia RFID staje się równie ważna dla producentów etykiet. Wobec problemów rynkowych, o których mowa była wcześniej, wielu producentów wymagać będzie bowiem coraz częściej od swoich poddostawców (w tym drukarń etykietowych) zastosowania technologii RFID. Jak podkreśla Łukasz Chruśliński, firma Mark Andy wie jak w prosty sposób ją wdrożyć i jakie korzyści można z niej uzyskać.

- Dziś bowiem sklepy, w których klienci robią zakupy korzystając z telefonu, a następnie - dzięki RFID - płacą zbliżeniowo już istnieją – mówi. – Roboty, które w wielkich sieciach handlowych inwentaryzują każdego dnia towary – dzięki tagom RFID -  również. Magazyny, gdzie RFID jest powszechnym rozwiązaniem logistycznym, to również rzeczywistość. W końcu drukarnie, które dostrzegają ten trend rynkowy i produkują etykiety z tagami RFID, nie są wyjątkami – przybywa ich na całym świecie, również w Polsce. Może więc to dobry czas na zmiany? Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z naszymi propozycjami w tym zakresie. Zapraszamy do kontaktu z Mark Andy. Z pewnością RFID jest – wobec obecnych wyzwań i przyszłości całej branży - atrakcyjnym rozwiązaniem dla wielu drukarń i przetwórców specjalizujących się w produkcji etykiet oraz opakowań.

Źródło: Mark Andy Poland Sp. z o.o.

www.markandy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764