logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mark Andy dla studentów i uczniów kierunków i szkół poligraficznych

  PR 15.05.2024, przeczytano 451 razy
ilustracja

Firma Mark Andy podtrzymuje coroczną tradycję organizowania specjalnych wydarzeń, skierowanych do studentów wyższych uczelni i uczniów średnich szkół o profilu poligraficznym. Niedawno w jej warszawskim Centrum Technologicznym odbyły się dwa tego typu spotkania, w których w sumie wzięło udział ponad 120 osób. W lutym zawitali uczniowie dwóch szkół średnich: Zespołu Szkół Poligraficzno-Mechanicznych im. Armii Krajowej w Katowicach oraz Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pionkach. W kwietniu zaś w Students Open House o nieco odmiennej, bardziej ukierunkowanej na część praktyczną, formule wzięli udział studenci 2. roku Zakładu Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Z myślą o obu grupach przygotowano warsztatowe programy wydarzeń, uwzględniające m.in. prezentacje maszyn fleksograficznych i hybrydowych, znajdujących się w warszawskim centrum pokazowym Mark Andy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mark-andy-dla-studentow-i-uczniow-kierunkow-i-szkol-poligraficznych,404230,artykul.html

Spotkania z przyszłymi poligrafami, reprezentującymi szkoły wyższe i średnie, to już w naszym przypadku tradycja – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy. – W tym roku postanowiliśmy rozdzielić obie grupy, biorąc m.in. pod uwagę stopień zaawansowania i wiedzy każdej z nich. Z tego też względu spotkanie dla uczniów średnich szkół miało bardziej teoretyczny charakter. Z myślą o studentach postawiliśmy z kolei na bardziej warsztatowe podejście, uwzględniające możliwość samodzielnego przygotowania maszyn do druku i zrealizowania zleceń. Obu grupom pokazaliśmy wszystkie trzy zainstalowane w naszym Centrum Technologicznym maszyny, w tym najnowszą fleksograficzną – Pro Series, ponadto Digital Series HD oraz Evolution Series E5. Z reakcji wynika, że program merytoryczny obu spotkań okazał się atrakcyjny, co cieszy bo wskazuje na duże zainteresowanie naszych gości realiami branży poligraficznej. Jak wiemy, wykwalifikowani pracownicy są obecnie bolączką drukarń z całego świata i Polska nie jest tu wyjątkiem. Mamy nadzieję, że tego typu wydarzeniami z jednej strony podnosimy i kreujemy wiedzę i doświadczenie przyszłych kadr, z drugiej – pokazujemy jak bardzo atrakcyjną i perspektywiczną – także w kontekście ścieżki zawodowej – jest poligrafia, w tym segment etykietowy, w którym działamy”.

ilustracjastrzałka

Po krótkim wstępie i powitaniu ze strony Leny Chmielewskiej-Bontron uczestnicy obu wydarzeń mieli okazję wysłuchać specjalnie na te okazje przygotowanej prezentacji ze strony Łukasza Chruślińskiego – European Sales Managera Mark Andy. Krótko zarysował on historię tego amerykańskiego producenta i prekursora rynku maszyn wąskowstęgowych, która liczy sobie już ponad 77 lat. „Nasza firma była miejscem, w którym druk wąskowstęgowy w pewien sposób się narodził i rozwijał – mówił Łukasz Chruśliński. – Obecnie Mark Andy jest liderem w sprzedaży maszyn wąskowstęgowych bazujących na technice fleksograficznej, a także firmą, która jako jedna z pierwszych zaczęła oferować rozwiązania hybrydowe, uwzględniające technologie konwencjonalną i cyfrową – inkjetową oraz tonerową. Tych ostatnich maszyn sprzedajemy z roku na rok coraz więcej, także w Polsce”.

W kolejnej części wystąpienia Łukasz Chruśliński omówił aktualne trendy na rynku druku wąskowstęgowego, przede wszystkim etykietowego. Wskazywał też na niepewność geopolityczną i gospodarczą, która wielu przedsiębiorcom, ale też konsumentom, nie pozwala w klarowny sposób prognozować nie tyle najbliższe lata, ale nawet miesiące: „Mamy za sobą burzliwe lata i nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała się unormować. Dlatego – w kontekście prowadzenia biznesu – tak ważne jest zachowanie elastyczności i możliwości szybkiego reagowania na zmiany. Mark Andy wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, oferując maszyny i całe linie produkcyjne, pozwalające na uporanie się naszych klientów z licznymi wyzwaniami i trendami rynkowymi. Co mam na myśli? Spadające nakłady, coraz krótsze czasy zamówień, rosnące znaczenie e-commerce, personalizację i zamawianie różnych wersji tej samej etykiety, ale też trendy technologiczne np. w kierunku etykiet linerless, peel-off, czy RFID. Obserwujemy to bardzo uważnie, analizując – wspólnie z klientami – ich potrzeby i opracowując dany projekt inwestycyjny”.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Do dyspozycji uczniów i studentów firma Mark Andy oddała trzy znajdujące się w jej Centrum Technologicznym maszyny: dwie fleksograficzne – Pro Series (pojawiła się ona w jej ofercie w ubiegłym roku) i Evolution Series E5 oraz hybrydową Digital Series HD. Na każdej z nich zostały wykonane te same wzory etykiet, co pozwoliło porównać efekt finalny uzyskany z każdego urządzenia. W przypadku studentów ich obecność nie ograniczyła się do samej obserwacji – podzieleni na grupy, mieli możliwość samodzielnie przygotować maszynę, dokonać nastawy, uruchomić druk itd. Wszystko odbywało się pod nadzorem i przy wsparciu specjalistów ds. druku z europejskiego oddziału Mark Andy.

Zainteresowanie obu grup, zwłaszcza studentów – którzy mieli okazję wziąć udział w de facto warsztatach – przekroczyło nasze oczekiwania. Nasi goście byli bardzo aktywni, zadawali mnóstwo pytań, bez wahania przystępowali do własnoręcznego narządzania i uruchamiania kolejnych zleceń. Miłym akcentem były też etykiety, na których każdy mógł się odnaleźć i zabrać ze sobą na pamiątkę. Mamy nadzieję, że wizytę u nas będą mile wspominać, a spotkanie z naszymi specjalistami i z technologią Mark Andy będzie dla nich solidnym wsparciem w procesie nauki. Ufamy, że m.in. takie prezentacje jak nasza skłonią ich do pozostania w branży poligraficznej po zakończeniu nauki” – podsumowuje Lena Chmielewska-Bontron.

Źródło: Mark Andy Poland

www.markandy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Koenig & Bauer: wywiad z Jerzym Saramą, prezesem drukarni Karton-Pak
Współpraca drukarni Karton-Pak S.A. z Nowej Soli z Koenig & Bauer trwa nieprzerwanie blisko 30 lat. Niedawno firma dostarczyła tu dziewiątą z kolei arkuszową maszynę drukującą z serii Rapida. Wzbogaciła ona park sprzętowy drukarni, specjalizującej się w opakowaniach jednostkowych z tektury litej, w zakresie produktów wysoko przetworzonych, uszlachetnionych,...
Brother Hoshizaki: platynowy certyfikat RBA dla fabryki w Japonii
Firma Brother Industries, Ltd. ogłosiła, że jej fabryka Hoshizaki (zlokalizowana w Minami-ku, Nagoya) otrzymała certyfikat Platinum, najwyższą ocenę w audycie Validated Assessment Program (VAP), który ocenia zgodność z Kodeksem Postępowania Responsible Business Alliance (RBA). Jest to czwarty zakład produkcyjny w Grupie Brother, który otrzymał certyfikat RBA i...
Jaka jest przyszłość sitodruku? API.PL w wizytą w Portugalii
W kwietniu API.PL miało przyjemność wspólnie z partnerami – ROQ International i Avient Corporation- organizować wydarzenie "Z Tradycją w Przyszłość". Zaproszono klientów związanych z sitodrukiem do Portugalii, by wspólnie przekonać się, jaka jest przyszłość tej techniki druku na tekstyliach. Podczas trzydniowego wydarzenia zaprezentowano...
Sztanca B2, system iSaddle Senshi - Duplo na targach drupa 2024
Firma Duplo, podczas zbliżających się targów drupa w Düsseldorfie, zaprezentuje nowe rozwiązania w swojej ofercie. Znajdą się wśród nich innowacyjna sztanca w formacie B2+ i rewolucyjny – jak zapewnia producent - system broszurujący iSaddle Senshi. Te i wiele innych urządzeń do wykańczania można będzie zobaczyć na stoisku A31 w hali nr 6.
Mark Andy: Open House w zakładzie Kingfisher Labels
Brytyjska drukarnia Kingfisher Labels po raz pierwszy w swojej historii zorganizowała spotkanie w formule Open House. Ponad 100 gości przybyło do jej nowego zakładu produkcyjnego w Bristol, by wziąć udział w prezentacji najnowszych rozwiązań technologicznych wdrożonych przez tę firmę. W centrum uwagi gości Kingfisher Labels znalazła się m.in. cyfrowa maszyna hybrydowa Mark Andy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764