logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mark Andy Performance Series P7 z systemem suszenia UV/UV-LED w firmie Anro

  PR 21.10.2019, przeczytano 1999 razy
ilustracjastrzałka
Janusz Hada przy maszynie Mark Andy Performance Series P7

Pierwszym w naszym kraju użytkownikiem 17-calowej maszyny Mark Andy Performance Series P7 z hybrydowym systemem utrwalania firmy GEW, łączącym w sobie technologie konwencjonalną UV oraz UV-LED i działającym na zasadzie wymiennych kaset, jest drukarnia etykietowa ANRO z Zawiercia. Poza drukiem w 10 kolorach wdrożona tu maszyna Mark Andy oferuje liczne opcje uszlachetniania (m.in. foliowanie na zimno, laminowanie, sztancowanie), pozwalające na tworzenie etykiet wzbogaconych o dodatkowe efekty specjalne, także wielowarstwowych. Rozwiązanie znacząco zwiększyło zarówno potencjał produkcyjny, jak też możliwości technologiczne tego zakładu. Firma pozyskała też nowych zleceniodawców, a dotychczasowym klientom oferuje obecnie zupełnie nowe produkty o wysokiej wartości dodanej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mark-andy-performance-series-p7-z-systemem-suszenia-uv-uv-led-w-firmie-anro,384415,artykul.html

- Po uruchomieniu nowej maszyny Performance Series P7 portfolio oferowanych przez nas produktów zostało znacząco rozszerzone – podkreśla Janusz Hada, dyrektor zarządzający działem fleksograficznym ANRO. – Możemy w niej bowiem realizować zlecenia na szerszym spektrum podłoży. Mam na myśli choćby etykiety wielowarstwowe, także rozbudowane. Mamy za sobą m.in. realizację bardzo trudnych, zaawansowanych projektów np. 8-stronicowej etykiety typu peel-off. Jej wykonanie, bez rozwiązania Mark Andy, byłoby niemożliwe. Duże znaczenie ma też kolorystyka, na którą klienci kładą coraz większy nacisk. Dotychczas mogliśmy realizować etykiety w maksymalnie 7 kolorach, obecnie – liczba ta wzrosła do 10. Na wydajność produkcji, poza prędkością nominalną maszyny, wpływa także szerokość wstęgi. Pozostałe użytkowane przez nas maszyny obsługują wstęgę o szerokości 280 i 330 mm. W przypadku Mark Andy jest to 440 mm, więc możemy realizować nie tylko prace w większym formacie, ale też umieścić więcej produktów na jednym użytku.

Wyposażenie dostarczonej przez Mark Andy maszyny obejmuje m.in.: 10 zespołów drukujących (z napędem serwo); systemy preregistra i registra dla każdego z nich; moduł umożliwiający nadruk od strony kleju; system odwracania wstęgi; moduł do złocenia folią w technologii cold stamping; stację laminującą (z opcją peel-off); system pełnej inspekcji wstęgi, dwa zespoły sztancowania oraz moduły suszenia wydruków w technologii UV/LED-UV.

- Ten ostatni element był dla nas jednym z kluczowych parametrów – mówi Janusz Hada. – Pozwala bowiem na szybkie utrwalanie wydruków, co w konsekwencji podnosi wydajność całego procesu produkcyjnego. Wydrukowane etykiety można natychmiast poddać dalszej obróbce, a uzyskiwany w nich punkt rastrowy cechuje wyższa stabilność i ostrość – nie ma problemów z jego rozmywaniem.

Łukasz Chruśliński – Sales Manager w Mark Andy Poland, odpowiadający za doradztwo techniczne przy wdrożeniu maszyny w drukarni ANRO, dodaje:

- Mamy tu do czynienia z pierwszym w Polsce wdrożeniem maszyny Performance Series P7 z „hybrydowym” systemem suszenia marki GEW. Użytkownik może bowiem wybrać technologię utrwalania: w zależności od potrzeb stosowane są promienniki LED bądź konwencjonalne lampy UV, lub też wdrażana jest opcja hybrydowa, gdzie obie technologie są łączone. Wszystkie kasety, ulokowane za każdym zespołem drukującym, są bowiem wymienne, co daje drukarni bardzo dużą elastyczność w kontekście wyboru sytemu suszenia. Co więcej, opcja UV-LED znacząco oszczędza energię wykorzystywaną podczas procesu utrwalania wydruków, nawet do 60%.

Janusz Hada zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt tego elementu wyposażenia maszyny:

- Przepisy unijne idą nieuchronnie w kierunku wyeliminowania tradycyjnych lamp rtęciowych. Postanowiliśmy zatem wyprzedzić uwarunkowania prawne i przygotować się na nie – stąd inwestycja w maszynę z suszeniem UV-LED. Nasi klienci to w wielu przypadkach firmy traktujące politykę zrównoważonego rozwoju bardzo poważnie, więc ten aspekt naszej inwestycji jest również z ich punktu widzenia istotny.

O jakość, ale też bezpieczeństwo produkcji – poza wspomnianym systemem suszenia UV-LED – dba specjalistyczny system 100% inspekcji wstęgi, który skanuje każdą etykietę, eliminując ewentualne błędy.

- To pierwsze tego typu rozwiązanie, zainstalowane in-line w użytkowanej przez nas maszynie – mówi Janusz Hada – wpływające też na wyższą wydajność. Wzrost mocy produkcyjnych, jaki osiągnęliśmy dzięki P7 jest w efekcie znaczący, pozwalając na dalszy, dynamiczny rozwój całego działu i przedsiębiorstwa.

ANRO to rodzinna firma założona w 1985 roku przez małżeństwo Annę i Stefana Rotarskich; obecnie ich syn Łukasz pełni w niej funkcję wiceprezesa. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w dwóch obszarach: w produkcji systemów oznaczeń (bezpieczeństwa, ewakuacyjnych, przeciwpożarowych, drogowych, instrukcji bhp i ppoż., tablic informacyjnych i innych znaków wykonywanych na różnych podłożach) wykonywanych w technologii sitodruku, a także w produkcji etykiet i opakowań drukowanych w maszynach fleksograficznych, który obecnie generuje tu ok. 50% obrotów.

Wolumen wykonywanych tu produktów znacząco wzrósł w ciągu ostatnich miesięcy dzięki inwestycji w nową 10-kolorową maszynę Mark Andy. Portfolio firmy jest obecnie bardzo rozbudowane i obejmuje m.in. etykiety papierowe, foliowe (PP, BOPP, PE), jak również termiczne i termotransferowe. Dostępne opcje wykańczania, realizowanego zarówno w trybie in-line (m.in. w maszynie Mark Andy) jak też off-line, uwzględniają lakierowanie UV, laminowanie, złocenie foliami metalizowanymi (cold stamping) czy perforację. Firma oferuje też etykiety specjalnego zastosowania: z klejem (do mrożenia) bądź łatwo odlepiającym się, a także metaliczne.

- Cieszymy się, że nasza maszyna stała się kluczowym elementem strategicznego projektu inwestycyjnego realizowanego przez ANRO – mówi Łukasz Chruśliński. – Firma ta jest „weteranem” na polskim rynku etykietowym, z ugruntowaną pozycją rynkową i dużym portfolio stałych zleceniodawców. Jesteśmy przekonani, że już zrealizowane, jak też planowane dopiero inwestycje przyczynią się do jej dalszego, dynamicznego rozwoju.

Źródło: Mark Andy Poland Sp. z o.o.

www.markandy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764