W 4Q 2020 roku marka Bioderma uruchomiła kampanię społeczną, której zadaniem było uświadomienie pacjentom, że skóra każdego z nas wysyła sygnały, których nie należy bagatelizować. W ramach kampanii „Ty czujesz, my dbamy” marka chciała nie tylko edukować, ale przede wszystkim realnie pomóc oferując konkretne rozwiązane. W ramach pomocy pacjentom zaoferowanych zostało ponad 500 bezpłatnych konsultacji online z dermatologami. Kampania była realizowana we współpracy z portalem Znany Lekarz oraz Opieka.Farm przy patronacie Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.
- Kampania społeczna „TY CZUJESZ, MY DBAMY” miała na celu uświadomienie, jak ważne jest rozumienie sygnałów płynących ze skóry. Pierwsza edycja 2020 pokazała, że wiele osób potrzebuje pomocy w ich zrozumieniu. Razem z dermatologami pomogliśmy w diagnozie skóry 452 osób. Wraz z farmaceutami zadbaliśmy o skórę ponad 19 000 osób. Cieszymy się, że pacjenci zaufali nam i współpracującym z nami ekspertom. Tym bardziej utwierdza nas to w przekonaniu, że kampanie społeczne i umożliwienie dostępu do specjalistów w obecnych czasach jest bardzo ważne – podsumowuje Adrian Macias, Dyrektor Marketingu marki Bioderma.
To właśnie z uwagi na bardzo dobry odbiór akcji Bioderma zdecydowała się na kontynuację projektu i realizację drugiej edycji. Dotychczasowa idea kampanii oparta na zaoferowaniu pacjentom możliwości skorzystania z bezpłatnych konsultacji dermatologicznych on-line (dla Pacjentów przygotowanych jest ok. 500 takich konsultacji) zostaną dodatkowo rozszerzone o możliwość skorzystania z darmowych, konsultacji z kosmetologiem (ok. 150 indywidualnych konsultacji on-line) oraz live stream (24.03.2021) na FB z Key Opion Leader’em - autorytetem z dziedziny dermatologii i patologii AZS Profesorem Adamem Reichem. Również w miejscu sprzedaży Pacjentom oferowana będzie opieka i porady w doborze odpowiedniego produktu. Przygotowanych zostało również ponad 23 tys. specjalnych zestawów produktów do skóry dla Pacjentów. Partnerami strategicznymi akcji pozostają Znany Lekarz i grupa OpiekaFarm, a nad merytoryką całej akcji patronat obejmie Polskie Towarzystwo Dermatologiczne.
Start kampanii przypada na 1 marca, a komunikacja potrwa miesiąc. Konsultacje ze specjalistami będą odbywać się w dniach 08.03 do 19.03. Kampania będzie mocno wspierana w kanałach Digital (m.in. YT/FB/IG). Za kreację spotu odpowiada podobnie jak w pierwszej edycji agencja pharmamarketingowae NEKK. Natomiast za strategię i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Zenith należący do grupy Publicis Media.
Źródło: NAOS Poland