logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marka Lego z nową kampanią „Dziewczynki mogą wszystko”

  PR 11.03.2022, przeczytano 466 razy
ilustracjastrzałka

Inspiruje do porzucenia stereotypów związanych z płcią i wolności wyboru dla dzieci


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marka-lego-z-nowa-kampania-_dziewczynki-moga-wszystko_,395063,artykul.html

Marka LEGO z początkiem marca rozpoczęła ogólnopolską kampanię wizerunkową pod hasłem ,,Dziewczynki mogą wszystko”. Skierowana do dziewczynek i ich rodziców, promuje kreatywną zabawę i rozwój wolny od ograniczeń związanych ze stereotypami. Już teraz zobaczymy ją m.in. w kanałach digital i social mediach, a także na nośnikach OOH.

Kampania marki LEGO ,,Dziewczynki mogą wszystko’’ ma stać się ważnym krokiem w zwiększaniu świadomości o stereotypach, z jakimi na co dzień mierzą się najmłodsze kobiety. Ma na celu także zainspirować rodziców, dorosłych do angażowania dzieci do zajęć, które stereotypowo nie są przypisane do ich płci.

We współpracy z Instytutem Geeny Davis ds. Płci w Mediach, marka LEGO przeprowadziła badanie, na którym opiera się idea projektu. Dziś, choć już 9 na 10 dziewczynek w Polsce uważa, że ,,to w porządku, jeśli dziewczynki chcą grać w piłkę nożną, a chłopcy tańczyć w balecie”, wciąż aż 43% z nich obawia się wyśmiania z powodu używania zabawki przypisywanej typowo chłopcom. Firma LEGO w swojej komunikacji pokazuje, jak ważne jest inspirowanie dziewczynek do kreatywności, budowania pewności siebie i odkrywania swoich zainteresowań – bez obciążeń płci ani umniejszania potencjału małych odkrywczyń. Pomysłodawczynią kampanii jest Aleksandra Kotulska, Senior Brand Managerka w Grupie LEGO.

– Wiele dziewczynek czuje, że powinny wpisać się w istniejące schematy i spełniać oczekiwania otoczenia. Dziewczynki zaczynają obawiać się wyrażania siebie, zaczynają ukrywać swoje prawdziwe opinie i upodobania. A to właśnie swoboda w działaniu i kreatywność wspierają dzieci w odkrywaniu nieznanego, radzeniu sobie z wyzwaniami, jakie stawia przed nimi dorosłe życie. Takie zachęcanie do dziecięcego “smakowania życia” wzmacnia także poczucie własnej wartości i pozwala kreować wyjątkową osobowość – tłumaczy Aleksandra Kotulska, Senior Brand Managerka w Grupie LEGO.

Najnowsza kampania wizerunkowa ,,Dziewczynki mogą wszystko” prowadzona jest wielokanałowo: w kanałach cyfrowych, POS oraz mediach społecznościowych w formie 15 i 6-sekundowych spotów, bannerach display a także na nośnikach reklamy zewnętrznej. W spotach prezentowane są odpowiedzi na powszechne stereotypy mówiące, że dziewczynki chcą być tylko księżniczkami, a różowy to ich jedyny ulubiony kolor. Ambasadorką kampanii „Dziewczynki mogą wszystko” została podróżniczka i dziennikarka, Martyna Wojciechowska, która w Dniu Kobiet opowiadała o sile dziewczynek w programie Onet Rano.

Za planowanie kampanii reklamowej odpowiada dom mediowy Initiative. Za ideę kreatywną kampanii i przygotowanie materiałów odpowiada agencja Ogilvy.

W miniony wtorek, 8 marca, marka LEGO oddała głos dziewczynkom za pomocą wybranych mediów w Polsce, m.in. bloga technologicznego Spider’s Web, popularnego serwisu Pudelek oraz portalu motoryzacyjnego Auto Świat. W tych mediach znajdziemy artykuły przygotowane przez dziewczynki oraz ich rodziców, a także porady redaktorów, jak wspomóc rozwój dziecka, pozbawionego stereotypów płciowych. O wynikach badania marki LEGO oraz Instytutu Geeny Davis przeprowadzono rozmowy z psycholożką Olą Iwacz-Beltą, w programie „Pytanie na śniadanie” oraz audycjach radia Chillizet. Temat stereotypów płciowych w ramach kampanii poruszono również w sobotnim wydaniu Wysokich Obcasów oraz wtorkowym Gazety Wyborczej. W zaplanowaniu mediów oraz działań w zakresie PR firmę LEGO wspiera agencja Clue PR.

Źródło: Clue PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
Ikea: „Odkryj dom na nowo”
IKEA od lat pasjonuje się życiem w domu, dlatego chętnie odwiedza ludzi w ich mieszkaniach zlokalizowanych na całym świecie. Marka chce przy tym poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby mieszkańców i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan...
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Nadmorskie Suweniry
Pamiątki z wakacji nad morzem w wydaniu jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów będzie można oglądać w lipcu w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design. Wernisaż „Nadmorskich suwenirów” Jakuba Stępnia odbędzie się w najbliższy czwartek 30 czerwca o godz. 19 przy ul. Żeromskiego 36 w Gdyni.
Hisense wyróżnia piłkarki poprzez kampanię #Rememberthename
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie kibiców piłką nożną kobiet na całym świecie zdecydowanie wzrosło. Będąc honorowym partnerem UEFA Women’s EURO 2022, firma Hisense pragnie przyczynić się do zasadniczego wzrostu i profesjonalizacji kobiecej piłki nożnej, inspirować i wspierać zawodniczki oraz kibiców, którzy z entuzjazmem podchodzą do tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764