logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Marka Mentos w gamingu

  PR 19.05.2022, przeczytano 566 razy
ilustracja

Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które realizują założenia strategii marek.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marka-mentos-w-gamingu,395913,artykul.html

Branżowe badania wykazują, że liczba graczy od lat wykazuje tendencję wzrostową. Rozwój branży gamingowej, pojawiające się nowe tytuły gier oraz aktualizacje istniejących powodują, że społeczność graczy jest bardzo przywiązana do tego sposobu spędzania wolnego czasu. Dlatego też marki, by dotrzeć do szerokiego grona swoich potencjalnych konsumentów bardzo często przeprowadzają aktywacje właśnie w gamingu. Podobnie uczyniła marka Mentos, która zdecydowała się ponownie na działania gamingowe dla dwóch swoich brandów. Ponownie, ponieważ już rok temu zadebiutowała ona w społeczności z graczy z turniejem w grze Among Us, który okazał się sukcesem.

Celem marki Mentos jest zwiększenie rozpoznawalności jej produktów z kategorii gum do żucia -  Mentos Sour oraz Mentos Pure Fresh. Grupa docelowa obu brandów to młode osoby, które podążają za trendami, czerpią radość z życia i są osobami interaktywnymi

W odpowiedzi na potrzeby marki Mentos, agencja WE!RE Fantasy, wspólnie z Gam3rs_x przygotowały dwa turnieje dla społeczności gier Minecraft oraz Fortnite. Wybór tytułów nie był przypadkowy - obie gry cieszą się niesłabnąca od lat popularnością i zrzeszając wokół siebie społeczność korespondującą z TG, do której marka Mentos chciała dotrzeć.

Turnieje nie były tylko zawodami online, lecz towarzyszyły im dodatkowe atrakcje i niespodzianki a także szeroka wielokanałowa komunikacja wraz ze wsparciem influencerów.

Jako pierwszy odbył się turniej w grę Fortnite - Mentos Pure Fresh Cup, któremu towarzyszyły konkursy dla społeczności oraz dedykowane streamy na kanale Jacoba w serwisie Twitch będący medium pierwszego wyboru wśród fanów gamingu i esportu.

Drugim w cyklu był turniej Minecraft - Mentos Sour Cup, na potrzeby którego przygotowana została dedykowana mapa w kolorystyce produktu a także zastosowano podprogowe grafiki nawiązujące do logo marki. Rozgrywkom towarzyszyły konkursy, by zwiększyć zainteresowanie potencjalnych graczy a także fanów, którzy treści związane z tym tytułem śledzą na streamach. Przygotowano 4 transmisje, które były dostępne na kanałach twórców - Nolif oraz PanGorek w serwisie Twitch.

Komunikacja całego cyklu turniejowego odbywała się na kanałach własnych marki oraz została wsparta przez influencerów gamingowych, którzy kojarzeni są z tymi tytułami gier i zrzeszają wokół siebie liczną grupę fanów podzielających ich zainteresowania. To na ich barkach spoczywał główny ciężar komunikacyjny i zadanie, by zaangażować jak największą liczbę graczy oraz widzów.

Zaproponowane przez WE!RE Fantasy oraz Gam3rs_x aktywności przełożyły się na konkretne wyniki. W turnieju Mentos Sour Cup w grę Minecraft wzięło udział 1540 graczy, którzy grali na dedykowanej mapie utrzymanej w kolorystyce brandu. Z turnieju przeprowadzono 4 transmisje, których streamy pojawiły się na specjalnie obrandowanych kanałach twórców - Nolif oraz PanGorek. Treści związane z turniejem wygenerowały łącznie 787 000 wyświetleń. Turniej Fortnite - Mentos Pure Fresh Cup - to kolejne 1500 dwuosobowych drużyn oraz dwie dedykowane transmisje na kanale twórcy Jacoba. Treści związane z tym projektem wygenerowały łącznie 1 657 000 wyświetleń i sprawiły, że społeczność na długo zapamięta działania marki Mentos.

- Aktywności w obszarze gamingu to efektywny i angażujący sposób dotarcia do grup konsumentów, do których komunikacja standardowymi działaniami może okazać się niewystarczająca. Widzimy w tym zakresie duży potencjał, a pozytywny odbiór ostatnich aktywacji wśród społeczności graczy tylko potwierdza, że Mentos doskonale odnajduje się w świecie gamingu – mówi Michał Kasperski, Brand Manager Mentos.

- Powyższe działania oraz ich rezultaty dowodzą, że przestrzeń gamingowa jest otwarta na marki FMCG a społeczność, dla której przygotowane są szyte na miarę aktywacje, korespondujące z ich zainteresowaniami są doskonałym sposobem na dotarcie marki do społeczności. Mam nadzieję, że coraz więcej brandów będzie podchodziło kreatywnie do gamingu, tak jak Mentos, odchodząc od klasycznego sponsoringu na rzecz działań, które na długo utrzymają się w pamięci graczy i przełożą się na konkretne wyniki marki w danej TG - komentuje Daniel Chmielewski, WE!RE Fantasy.

Źródło: WE!RE Fantasy

www.werefantasy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764