Każda pociecha wie, że 1 czerwca ma swoje święto. W tym roku z okazji Dnia Dziecka marka Morele nagrała film, w którym zachęca widzów, aby niezależnie od wieku spróbowali odkryć w sobie dziecko. Działania branded contentowe z wykorzystaniem wideo są stałym elementem w codziennej komunikacji firmy w social mediach.
Marka Morele od dłuższego czasu w swojej komunikacji stawia na branded content. Firma m.in. prowadzi jeden z najpopularniejszych technologiczny kanałów (MoreleTV) na YouTubie, a od pewnego czasu przenosi swoje doświadczenie na nowe formy wideo. Morele zaskoczyły już swoich Klientów ciekawym contentem w postaci krótkich filmów - niedawno z okazji Dnia Grafika firma stworzyła materiał, w którym każdy mógł zobaczyć, jak wyglądałby świat bez osób odpowiedzialnych za kreację. Dużą popularnością cieszył się również film, który marka przygotowała z okazji Prima aprilis. Wszystkie powstałe materiały wideo przepełnione są humorem, zgodnie ze strategią komunikacji, którą Morele przyjęły w swoich mediach społecznościowych.
- Marki, które włączają wideo do prowadzonych działań komunikacyjnych nie robią nic odkrywczego - umówmy się. Jednak tworzenie treści, które będą cieszyć się odpowiednim zainteresowaniem, czy to wyrażonym w postaci np. pozostawionych reakcji czy czasu, jaki widzowie poświęcają na obejrzenie materiału, to zadanie które wymaga nieco więcej kreatywnej i strategicznej gimnastyki. Podejmujemy się tej pracy, nie dlatego że sama w sobie dostarcza nam niecodziennej rozrywki, ale dlatego że na końcu jest nasz odbiorca, któremu możemy regularnie serwować różnorodne i nietuzinkowe treści, do których Morele zdążyło już przyzwyczaić. - mówi Radosław Zarzeczny, Head of Brand & Communications w Morele.
Branded content, to nic innego jak kreatywna forma komunikacji z klientem, polegająca na pośredniej promocji produktu, usługi lub marki za pośrednictwem odpowiednich treści kierowanych do wybranej grupy odbiorców. Historia branded content narodziła się blisko 90 lat temu, gdy w trakcie trwania radiowego serialu koncern Procter & Gamble reklamował swoje produkty - głównie mydła. Co ciekawe, od tego zjawiska wzięło się określenie “opera mydlana”, którym potocznie nazywane są cykliczne słuchowiska radiowe lub seriale. W nowych mediach branded content pojawił się w 2001 roku. Wtedy właśnie marka BMW przygotowała cykl krótkich filmów - The Hire. Każdy z nich był wyreżyserowany przez innego, znanego reżysera. Seria bardzo szybko zyskała popularność i z Internetu trafiła na sklepowe półki w postaci płyt DVD.
Źródło: Morele