logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Market Finder w Polsce: Google pomoże małym i średnim firmom w eksporcie

  PR 27.06.2019, przeczytano 504 razy
ilustracjastrzałka
Dane z narzędzia Market Finder porównujące dane na temat rynku obuwia biegowego w Turcji i Czechach

Według najnowszych danych GUS, eksport w okresie od stycznia do listopada 2018 r. wyniósł ponad 204 mld euro, osiągając wzrost rdr na poziomie 7,1 proc. Z kolei, jak wynika z raportu Banku Światowego, gospodarka regionu EMEA jest wręcz oparta na eksporcie. W Unii Europejskiej generuje on 44,7% PKB (do 85,1% w Belgii i 79,5% w Czechach) a w Polsce 80%. To pokazuje, że polskie firmy chcą zdobywać nowe rynki. Od dziś pomoże im w tym także Google, który udostępnił właśnie polską wersję narzędzia Market Finder. Platforma umożliwia porównywanie potencjału rynkowego różnych państw dla określonej branży i zaplanowanie skutecznej kampanii marketingowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/market-finder-w-polsce%3A-google-pomoze-malym-i-srednim-firmom-w-eksporcie,383031,artykul.html

Internet zniósł bariery handlowe i umożliwił mniejszym graczom zaistnienie na rynkach światowych. Pierwsze kroki w takiej ekspansji mogą być jednak trudne. Według badań Google, 60% przedsiębiorców postrzega poznanie rynku jako punkt wyjścia i główne wyzwanie na drodze do rozpoczęcia działalności eksportowej. Trafny wybór nowego obszaru rozwoju wymaga bowiem dokonania oceny zapotrzebowania na produkty lub usługi firmy, a to nie jest proste.

Przedsiębiorcy muszą zadać sobie szereg pytań, w tym w jaki sposób można oszacować potencjalne zainteresowanie ich ofertą? I czy poziom inwestycji wymagany do wejścia na nowy rynek umożliwi osiągnięcie zwrotu? W badaniu Euromonitor International dotyczącym 137 firm eksportujących z terenu Europy Środkowo-Wschodniej 40.4% respondentów jako jedno z głównych wyzwań wskazało brak wiedzy na temat innych rynków i brak dostępu do informacji, na podstawie których można podjąć decyzję na temat kierunku eksportu.

Pozyskanie rzetelnych informacji odnośnie popytu pochłania nie tylko czas, ale i pieniądze. Do podjęcia właściwej decyzji potrzeba wiedzy - statystyk dotyczących rozmiaru i struktury danego rynku oraz zwyczajów zakupowych i preferencji klientów, którzy go tworzą. Przydatna też jest znajomość działań konkurencji.

Z pomocą przedsiębiorcom myślącym o rozwoju biznesu za granicą przychodzi Google wprowadzając do Polski Market Finder - bezpłatne narzędzie, które wspiera firmy w identyfikowaniu potencjalnych klientów i zwiększaniu sprzedaży eksportowej online. Dzięki zawartym w nim przewodnikom można dowiedzieć się jakie powinny być pierwsze kroki w eksporcie.

Krok 1:  Znalezienie najlepszego rynku

Market Finder zasugeruje listę najlepszych rynków dla danego produktu lub usługi. Lista krajów tworzona jest na podstawie kilku czynników, m.in. dogłębnej analizy wyników wyszukiwania dla wskazanego artykułu, lub kategorii w skali miesiąca, wysokości produktu krajowego brutto, średniego kosztu kampanii marketingowej czy łatwości prowadzenia biznesu w danym kraju.

Krok 2:  Przygotowanie firmy do wejścia na nowy rynek

Po wyborze konkretnego kierunku eksportu, Market Finder pomoże dobrać właściwą strategię komunikacji z przyszłymi klientami, sposób dystrybucji towaru czy najwygodniejsze dla konsumenta formy płatności. Ta ostatnia kwestia jest szczególnie ważna, bo  7% klientów online nie zdecyduje się dokończyć transakcji, jeśli sprzedawca nie dostarcza lokalnych metod płatności. Dzięki danym od partnerów, w Market Finder znajdują się takie informacje jak ta, że m.in.: preferowaną metodą płatności we Francji jest karta płatnicza, podczas gdy w Niemczech, oprócz karty, bardzo popularny jest przelew bankowy. W tej części narzędzie podsunie też wskazówki dotyczące lokalnych podatków i wymagań prawnych.

Krok 3: Dotarcie do nowego klienta w innym kraju

Ale to nie wszystko - narzędzie pomoże również dobrać właściwą strategię komunikacji z konsumentami. Platforma dostarcza pełen pakiet materiałów dotyczących marketingu internetowego, dzięki którym można przygotować i przeprowadzić skuteczne kampanie reklamowe, oraz poradniki jak stworzyć stronę internetową, lub znaleźć rzetelnego lokalnego partnera marketingowego. Wszystko dostosowane do wytypowanego wcześniej rynku.

Internetowe Rewolucje w eksporcie - co oprócz Market Finder?

Start Market Finder w Polsce to część dłuższej strategii Google wspierającej rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w drodze do eksportu. Istniejący od 4 lat program rozwoju umiejętności cyfrowych Internetowe Rewolucje w tym roku skierowany jest do firm, które myślą o działalności eksportowej lub już ją prowadzą i chcą zdobyć kolejne rynki. W ramach tegorocznego rozwoju programu Google oferuje indywidualne spotkania chętnych firm z doradcami Google, którzy pomogą zaplanować strategię marketingową w internecie z ukierunkowaniem na eksport. Dodatkowo na zgłoszone firmy czeka dwumiesięczne wsparcie online i zaproszenie do eksportowej społeczności, w którym przedsiębiorcy będą mogli dzielić się doświadczeniami i radami. Do projektu Internetowe Rewolucje można dołączyć w każdym momencie aplikując na stronie: www.learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje

Źródło: Alphabet

www.abc.xyz

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wakacje z koronawirusem w tle
Wakacje to czas podróży. Czas, który niekiedy planujemy nawet z rocznym już wyprzedzeniem. Z początkiem pojawienia się pandemii COVID-19 ten czas został wielu osobom odebrany lub postawiony pod dużym znakiem zapytania. Teraz, w momencie znoszenia obostrzeń wielu z nas na nowo zaczyna planować urlop lub z niecierpliwością wyczekuje wcześniej zorganizowanego,...
Związek Cyfrowa Polska wspólnie ze Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców zwrócił się do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz Ministra Cyfryzacji o wprowadzenie zmian w prawie, które ułatwią działalność marketingową firm. Zdaniem organizacji pandemia koronawirusa spowodowała, że działania promocyjne zostały znacznie utrudnione. - Nowe przepisy powinny zatem...
Firmy produkcyjne walczą z kryzysem i brakiem zamówień
71 proc. firm produkcyjnych zapowiedziało, że nie planuje zwiększać zatrudnienia w najbliższych miesiącach, a prawie 30 proc. musiało już zredukować liczbę pracowników – wynika z badania Trenkwalder. Takie wyniki nie dziwią, gdy spojrzymy na dane o produkcji przemysłowej, która w kwietniu była o ponad 24 proc., a w maju o 17 proc. niższa niż przed rokiem....
3 mld zł dotacji unijnych dla MŚP zmagających się z koronawirusem
W ramach łagodzenia gospodarczych skutków pandemii SARS-CoV-2 do końca lipca br. przedsiębiorstwa mogą ubiegać się o unijne dotacje na kapitał obrotowy. Aby otrzymać wsparcie, firma musi spełnić tylko dwa warunki: odnotować przynajmniej 30-proc. spadek obrotów wskutek pandemii oraz mieścić się w definicji średniego przedsiębiorstwa. Kwota dotacji jest uzależniona od skali...
Barometr COVID-19: sektor MŚP potrzebuje rok na rekonwalescencję
Pod koniec maja br., czyli po prawie trzech miesiącach od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce, widać zdecydowanie więcej optymizmu w sektorze MŚP niż jeszcze miesiąc wcześniej. Na szybką rekonwalescencję branży, jeszcze w tym roku, liczy 18 proc. firm, podczas gdy w kwietniu ten odsetek był ponad dwa razy niższy (8,5 proc.). Najwięcej zapytanych przedsiębiorców – 58 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764