logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Marketer 2020 - za wiele obowiązków, za mało możliwości

  PR 16.03.2020, przeczytano 587 razy

Marketerzy pracują za ciężko i nie mogą wykorzystać pełni swojego potencjału. Blisko co trzeci z pracowników jest przytłoczony nadmiarem pracy do wykonania, wynika z raportu firmy Asana.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketer-2020---za-wiele-obowiazkow%2C-za-malo-mozliwosci,386091,artykul.html

W swoim raporcie “Anatomy of Work Index” firma Asana skupiła się na tym, jak marketerzy rzeczywiście spędzają dni w biurze oraz jaka jest ich produktywność. W badaniu wzięło udział 10 tys. osób, które pracują w branży marketingu na całym świecie.

Mało marketingu w marketingu

- Praca w branży reklamowej kojarzy się przede wszystkim z ambitnymi i kreatywnymi projektami, które pomogą rozsławić markę i jej produkty. To jednak tylko ostatni krok w realizacji kampanii, który poprzedza systematyczna, żmudna praca. Zespoły starannie przygotowują całą strategię, która musi być dopięta na ostatni guzik i obejmować wiele narzędzi oraz kanałów komunikacji. - tłumaczy Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network, agencji specjalizującej się w data consultingu.

Słowa Marcina Filipowicza znajdują swoje potwierdzenie w wynikach badań firmy Asana. Jak sprawdzili specjaliści z tej firmy, 60% pracowników marketingu na całym świecie spędza większość swojego czasu w pracy na niekreatywnych zadaniach projektowych, jak np. wysyłanie e-maili o planach lub zarządzanie podległym zespołem.

Pozostałe 40% pożytkuje głównie swój czas pracy na wykonywanie zadań, które wynikają z posiadanych przez nich kwalifikacji, czyli np. realizując kreatywne kampanie. Jednak fakt, że przeważająca grupa pracowników, wykonuje czynności mało związane z pracą marketingowca, oznacza, że później nie mają oni odpowiednio dużo czasu i energii na wykonywanie bardziej złożonych i wymagających zadań, jakie wydają się istotą pracy w branży kreatywnej.

Duże umiejętności, małe możliwości, jeszcze mniej czasu

Jeszcze bardziej niepokojący jest fakt, że ankietowani pracownicy spędzają zaledwie 27% swojego czasu w pracy na realizacji obowiązków, do których wykonania mogą wykorzystać posiadane umiejętności. A przecież to właśnie ze względu na nie zostali zatrudnieni.

- Dlatego rośnie zainteresowanie technologiami, które odciążają marketerów ze żmudnej, powtarzalnej pracy. Takim rozwiązaniem są np. platformy DMP, które umożliwiają realizację spersonalizowanych kampanii, emitowanych w modelu programmatic, który rozwija się bardzo dynamicznie na całym świecie. Takie usprawnienie zaoszczędzi marketerom czas, który będą mogli wykorzystać na strategiczne planowanie promocji marki. - uważa Marcin Filipowicz z Audience Network.

Jak przewidują specjaliści firmy Forrester, rynek platform DMP będzie rósł średnio o 20% rdr w latach 2018 - 2023. Wygląda na to, że ich prognozy są bardzo realne, ponieważ do podobnych wniosków doszli badacze z agencji MRF, którzy zapowiadają ponad 15% stopę wzrostu rdr. Specjaliści liczą, że do końca 2023 wartość całego sektora platform do zarządzania danymi marketingowymi osiągnie wartość blisko 3 mld USD.

Kondycja marketera

Asana sprawdziła również, w jaki sposób wspomniana charakterystyka pracy wpływa na pracowników i czy ma to przełożenie na ich wydajność. Badanie wykazało, że 26% pracowników uważa, że ma zbyt dużo pracy do wykonania, co skutkuje stresem i wprowadza marketerów w poczucie niepokoju.

- W związku z faktem, że większość działań promocyjnych przeniosła się do sieci, czyli tam, gdzie najczęściej przebywają ich klienci, marketerzy trafili na kolejną przeszkodę: konieczność rozwoju kompetencji analitycznych. Bo, mimo że firmy zbierają dane to ich gromadzenie nie niesie za sobą większych korzyści, jeżeli nie są analizowane.. - twierdzi Maciej Sawa, CEO OnAudience.com, należącej do grupy Cloud Technologies spółki, która specjalizuje się w Big Data marketingu i kontynuuje: - Lekarstwem na tę przypadłość, jest wykorzystanie technologii, które upraszczają cały proces, umożliwiających integrację, zarządzanie i analizę danych z różnych źródeł w jednym miejscu. Technologia DMP, a o niej tu mowa, umożliwia tworzenie i przekazywanie wysoce spersonalizowanych komunikatów do wybranych grup przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji, które uzupełniają pracę marketera.

Czy firma, która chce odnieść sukces, może ignorować takie skutki przepracowania swojego personelu? Oczywiście, że nie, jak widać, konsekwencje są bardzo poważne. Dlatego jak twierdzą specjaliści odpowiedzialni za realizację badania, firmy powinny zrobić wszystko co w ich mocy, by przeciwdziałać tej sytuacji. Ilość obowiązków, jakimi obarczony jest współczesny marketer, z roku na rok rośnie, jednak równocześnie na rynku pojawią się też nowe rozwiązania, które pomagają w automatyzacji jego pracy, co może przywrócić odpowiedni balans branży marketingu.

Źródło: Cloud Technologies

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764