logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketerzy wracają na ulice

  PR 19.05.2022, przeczytano 464 razy

Reklama cyfrowa dotarła do ściany i z hukiem się od niej odbiła. Aż 67 proc. marketerów odnotowało spadek efektywności promocji w sieci. Eksperci przewidują odrodzenie zewnętrznych nośników: billboardów i banerów. W tym roku 9 na 10 specjalistów ds. reklamy zwiększy swoje wydatki na reklamę zewnętrzną, wynika z raportu firmy OneScreen.ai.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketerzy-wracaja-na-ulice,395911,artykul.html

Specjaliści od reklamy w sieci wmówili nam, że nic nie sprzedaje tak jak internet, czego dowodem miały być wielkie kampanie realizowane na Facebooku i Instagramie. Okazuje się, że marketerzy narzekają na  spadającą efektywność reklamy cyfrowej, wynika z najnowszego raportu OneScreen.ai

Prawda czasu, prawda ekranu

Digital wciąż wiedzie prym i niemal każdy marketer prowadzi działania reklamowe w sieci. Potwierdzają to wyniki ankiety OneScreen.ai. Przytłaczająca większość pytanych (98 proc.) alokuje budżety w kampanie online. Sęk w tym, że złotówka wydana dziś na reklamę cyfrową, nie jest już tak wydajna, jak kiedyś. Efektywność digitalu spada. Blisko 7 na 10 respondentów (67 proc.) twierdzi, że zyski wynikające ze stosowania reklamy cyfrowej kurczą się, i to mimo rosnących nakładów.  Dlatego aż 97 proc. ankietowanych już szuka alternatywnych kanałów komunikacji z odbiorcami.

– Branża reklamowa stoi w obliczu "egzystencjalnej potrzeby zmian" – zauważa Tomasz Sokół, CEO OOH.pl i dodaje: – Trudniej jest dotrzeć do odbiorców, koszty marketingu rosną, liczba i koszt obsługi kanałów, które umożliwiają komunikację z odbiorcami, gwałtownie się zwiększyła.

Nic więc dziwnego, że 92 proc. zapytanych marketerów planuje zwiększyć swój budżet na reklamę zewnętrzną w 2022 roku. Specjaliści, którzy wzięli udział w badaniu, nie mają wątpliwości; reklama OOH (out-of-home) jest niezbędna do wzmocnienia przekazu marki (93%) i jest najlepszym sposobem do wyróżnienia się na tle konkurencji (76%). Twierdzą również, że OOH wzbudza emocje i zaskakuje konsumentów, czego nie można powiedzieć o kreacjach w sieci.

Kolejne oblicze pandemii

61 proc. respondentów badania uważa, że odpowiedzialność za spadające zyski z reklam cyfrowych ponoszą duże marki, z którymi muszą konkurować o pozycję w wyszukiwarkach. Z kolei 6 na 10 wskazuje na rosnące zmęczenie konsumentów reklamami cyfrowymi i brak zaufania do nich.

– Prawie każdy element marketingowego równania uległ zmianie. Agencje są lepiej niż kiedykolwiek wcześniej poinformowane o konsumentach, ponieważ zgromadziły ogromne zasoby danych o preferencjach. Jednak na niewiele się to zdaje, gdy wielu z tych konsumentów, zwłaszcza zamożni młodzi ludzie, którzy są tak wartościowi dla marek, tak bardzo nienawidzą reklam, że płacą za ich unikanie – zauważa Tomasz Sokół z OOH.pl.

Co więcej, wzmożona koncentracja na sieci w czasie pandemii COVID-19 sprawiła, że konkurencja w zakresie SEO stała się jeszcze trudniejsza, na co powołuje się 77 proc. respondentów. W rezultacie około jedna trzecia marketerów testuje reklamy OOH jako alternatywny kanał zwiększający słabe ROI (zwrot z inwestycji) z reklam cyfrowych.

Sprawdzone rozwiązania

Możliwości reklamy OOH są nieograniczone. Należą do nich mobilne billboardy LED na ciężarówkach, komunikacja zbiorowa, ekrany w obiektach publicznych i halach widowiskowych oraz wszelkiego rodzaju billboardy, które można wzbogacić cyfrowo. Dzisiejsza reklama zewnętrzna zapewnia większe zaangażowanie - 84 proc. marketerów przewiduje wzrost liczby interaktywnych reklam OOH w 2022 roku.

– W przeciwieństwie do reklam internetowych, marketing w świecie rzeczywistym nie pojawia się, a następnie szybko znika. Jest to medium, w którym najważniejsze jest bycie we właściwym miejscu i czasie, i które daje wiele możliwości kreatywnego prezentowania przekazów w sposób zapadający w pamięć, a jednocześnie wysoce mierzalny. To badanie potwierdza, że nadszedł ekscytujący czas na wykorzystanie OOH – uważa Jeanne Hopkins, CRO w OneScreen.ai.

Źródło: OOH.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Półmetek 2022 w marketingu i komunikacji. 3 trendy, które zostaną z nami na dłużej
Covid-19 zmienił bieg historii. Gdy myśleliśmy, że wszystko się uspokaja, nadszedł luty 2022, który ponownie wskazał inne priorytety i zmodyfikował komunikację wielu marek. Jak podsumować minione pół roku w branży kreatywnej? Które trendy dominują i co zostanie z nami na dłużej?
Transparentność przekazu w influencer marketingu
Influencer marketing, to przestrzeń komunikacji wielu marek i firm, w której wciąż krystalizują się zasady współpracy i oznaczania postów reklamowych. Choć to twórca ponosi odpowiedzialność za jasność przekazu, to nie może być ona obojętna dla klientów i agencji. Ten Fajny Management (TFM), firma zajmująca się managementem blisko 30...
Nowe trendy w marketingu. Badania pokazują, że wiele się zmienia
Jeśli sięgnąć po wyniki najnowszych badań takich jak „State of Marketing” czy „State of Connected Consumer” wyraźnie widać, że oczekiwania konsumentów ewoluowały. Coraz ważniejsze staje się personalizowanie przekazu, już nawet nie do określonych grup docelowych, ale do konkretnych osób. Niezmiernie ważnym okazują się współcześnie...
To od muzyki zależy czy polubisz reklamę
Jak wywołać w odbiorcy reklamy takie emocje, na jakich nam zależy i jakie zaskakujące efekty może dać łamanie utartych schematów? Kiedy lepiej sprawdzi się muzyczny hit, kiedy dedykowany kompozytor, a nawet... jak wycisnąć łzy z oczu motorowodniaka? Rozmawiamy z Martą Dudziewicz, music supervisorem z firmy Sirens. I na wszystko mamy dowody oraz przykłady.
Oczekiwania klientów rynków krajów Bałtyckich od e-sklepów
Rynki krajów Bałtyckich prężnie się rozwijają. Szacowany roczny wzrost handlu elektronicznego dla wszystkich 3 państw wynosi powyżej 5% dla 6,2 mln osób. Konsumenci to głównie młodzi ludzie, którzy doskonale wiedzą, jak poruszać się w Internecie. Potencjał ten zaczyna dostrzegać także coraz więcej przedsiębiorców, również tych z Polski. Packeta Poland - cyfrowa...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764