logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketerzy wracają na ulice

  PR 19.05.2022, przeczytano 1070 razy

Reklama cyfrowa dotarła do ściany i z hukiem się od niej odbiła. Aż 67 proc. marketerów odnotowało spadek efektywności promocji w sieci. Eksperci przewidują odrodzenie zewnętrznych nośników: billboardów i banerów. W tym roku 9 na 10 specjalistów ds. reklamy zwiększy swoje wydatki na reklamę zewnętrzną, wynika z raportu firmy OneScreen.ai.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketerzy-wracaja-na-ulice,395911,artykul.html

Specjaliści od reklamy w sieci wmówili nam, że nic nie sprzedaje tak jak internet, czego dowodem miały być wielkie kampanie realizowane na Facebooku i Instagramie. Okazuje się, że marketerzy narzekają na  spadającą efektywność reklamy cyfrowej, wynika z najnowszego raportu OneScreen.ai

Prawda czasu, prawda ekranu

Digital wciąż wiedzie prym i niemal każdy marketer prowadzi działania reklamowe w sieci. Potwierdzają to wyniki ankiety OneScreen.ai. Przytłaczająca większość pytanych (98 proc.) alokuje budżety w kampanie online. Sęk w tym, że złotówka wydana dziś na reklamę cyfrową, nie jest już tak wydajna, jak kiedyś. Efektywność digitalu spada. Blisko 7 na 10 respondentów (67 proc.) twierdzi, że zyski wynikające ze stosowania reklamy cyfrowej kurczą się, i to mimo rosnących nakładów.  Dlatego aż 97 proc. ankietowanych już szuka alternatywnych kanałów komunikacji z odbiorcami.

– Branża reklamowa stoi w obliczu "egzystencjalnej potrzeby zmian" – zauważa Tomasz Sokół, CEO OOH.pl i dodaje: – Trudniej jest dotrzeć do odbiorców, koszty marketingu rosną, liczba i koszt obsługi kanałów, które umożliwiają komunikację z odbiorcami, gwałtownie się zwiększyła.

Nic więc dziwnego, że 92 proc. zapytanych marketerów planuje zwiększyć swój budżet na reklamę zewnętrzną w 2022 roku. Specjaliści, którzy wzięli udział w badaniu, nie mają wątpliwości; reklama OOH (out-of-home) jest niezbędna do wzmocnienia przekazu marki (93%) i jest najlepszym sposobem do wyróżnienia się na tle konkurencji (76%). Twierdzą również, że OOH wzbudza emocje i zaskakuje konsumentów, czego nie można powiedzieć o kreacjach w sieci.

Kolejne oblicze pandemii

61 proc. respondentów badania uważa, że odpowiedzialność za spadające zyski z reklam cyfrowych ponoszą duże marki, z którymi muszą konkurować o pozycję w wyszukiwarkach. Z kolei 6 na 10 wskazuje na rosnące zmęczenie konsumentów reklamami cyfrowymi i brak zaufania do nich.

– Prawie każdy element marketingowego równania uległ zmianie. Agencje są lepiej niż kiedykolwiek wcześniej poinformowane o konsumentach, ponieważ zgromadziły ogromne zasoby danych o preferencjach. Jednak na niewiele się to zdaje, gdy wielu z tych konsumentów, zwłaszcza zamożni młodzi ludzie, którzy są tak wartościowi dla marek, tak bardzo nienawidzą reklam, że płacą za ich unikanie – zauważa Tomasz Sokół z OOH.pl.

Co więcej, wzmożona koncentracja na sieci w czasie pandemii COVID-19 sprawiła, że konkurencja w zakresie SEO stała się jeszcze trudniejsza, na co powołuje się 77 proc. respondentów. W rezultacie około jedna trzecia marketerów testuje reklamy OOH jako alternatywny kanał zwiększający słabe ROI (zwrot z inwestycji) z reklam cyfrowych.

Sprawdzone rozwiązania

Możliwości reklamy OOH są nieograniczone. Należą do nich mobilne billboardy LED na ciężarówkach, komunikacja zbiorowa, ekrany w obiektach publicznych i halach widowiskowych oraz wszelkiego rodzaju billboardy, które można wzbogacić cyfrowo. Dzisiejsza reklama zewnętrzna zapewnia większe zaangażowanie - 84 proc. marketerów przewiduje wzrost liczby interaktywnych reklam OOH w 2022 roku.

– W przeciwieństwie do reklam internetowych, marketing w świecie rzeczywistym nie pojawia się, a następnie szybko znika. Jest to medium, w którym najważniejsze jest bycie we właściwym miejscu i czasie, i które daje wiele możliwości kreatywnego prezentowania przekazów w sposób zapadający w pamięć, a jednocześnie wysoce mierzalny. To badanie potwierdza, że nadszedł ekscytujący czas na wykorzystanie OOH – uważa Jeanne Hopkins, CRO w OneScreen.ai.

Źródło: OOH.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764