logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing 2017 – co czeka nas wkrótce?

  PR 03.01.2017, przeczytano 1165 razy

Według prognoz GroupM, globalne wydatki na reklamę internetową osiągną w 2017 roku poziom 547 miliardów dolarów. To prawie o 4,4% więcej niż w poprzednim roku. Jakie zmiany czekają branże w 2017 roku? Oto prognozy ekspertów z firm marketingowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-2017-%E2%80%93-co-czeka-nas-wkrotce,30998,artykul.html

Jeszcze więcej danych o odbiorcach

W 2017 roku marketerzy skupią jeszcze większą uwagę na wykorzystaniu możliwości, jakie oferuje Big Data. W parze z rozwojem kampanii, ruchu mediowego i nowych możliwości technologicznych uzyskamy dostęp do danych o zachowaniu odbiorców, np. po jakim czasie wyłączyli wideo. Takie informacje wskażą jaką skuteczność miała dana kampania i jaka treść jest najlepiej odbierana. W przekazach przeważać będą krótkie, viralowe materiały, w których dźwięk będzie ustępował miejsca obrazom – prognozuje Krzysztof Różański, Account Executive Mobile Rockets.

Jakość i przekaz skrojony na miarę

Z kolei Tomasz Rowiński, Członek Zarządu Beemail podkreśla, że w 2017 roku kluczowa będzie jakość. - Obiorcy wymagają coraz więcej, a przy tym są bardziej wrażliwi. Ze względu na natłok informacji, jakie każdego dnia do nas spływa, zapamiętujemy tylko najlepsze kreacje. Użytkownicy poszukują treści nietuzinkowych, oryginalnych, takich jakie lubią. Najważniejsze jest poznanie subskrybenta i jego zachowania. Wówczas możemy stworzyć i przesłać mu przekaż „skrojony na miarę”. Duże znaczenie będzie mieć również cross marketing, np. łączenie działań e-mail marketingowych z akcjami na Facebooku. To pozwoli nie tylko lepiej poznać odbiorców treści, ale wchodzić z nimi w interakcję. Rok 2017 to także znaczny wzrost wiadomości odbieranych przez smartfon i inne urządzenie mobilne – dodaje.

Tego samego zdania jest Marcin Żukowski, Team Leader Mint Media. - Przekaz będzie jeszcze bardziej dopasowany do oczekiwań odbiorców. Marki mocno wyeksploatowały obszar social media i niełatwo już zaskoczyć nową kampanią. Personalizacja daje wiele możliwości, bo odpowiednio dobrana komunikacja i narzędzia mają szanse zaskoczenia i wzbudzenia emocji. Personalizacja w social mediach to także trend związany z rozwojem marek osobistych, których jesteśmy coraz bardziej świadomi. Marketing daje nam całe spektrum możliwości i szans, aby te marki promować – dodaje.

Cross marketing w cyfrowej reklamie zewnętrznej

Działania cross marketingowe wkraczają również do cyfrowej reklamy zewnętrznej – DOOH. Grzegorz Śliwa, CEO MyLed zauważa, że już na początku zeszłego roku widoczny był trend crossowy. - Jeden z klientów zdecydował się na odliczanie real time kampanii DOOH oraz synchronizację jej w czasie rzeczywistym z playlistą radiową. Trendem dominującym w naszych działaniach najprawdopodobniej będzie wykorzystywanie geotargetowania względem punktów POI oraz ogólnopolskiego zasięgu – zaznacza.

Mobile z pierwszeństwem przed desktop

Co z kolei przyniesie rok 2017 w wyszukiwarkach? Damian Sałkowski, CEO Senuto zaznacza, że Google nie zrezygnuje z promocji serwisów dostosowanych do urządzeń mobilnych. - Krążą plotki, że w pierwszej kolejności Google będzie indeksował będzie wersję mobilną, a dopiero potem desktopową. Ma to swoje uzasadnienie - więcej osób przegląda Internet na urządzeniach mobilnych niż na desktopie. W związku z taką zmianą zacznie być to jeden z ważniejszych czynników w algorytmie. Dodatkowo, Google stale dba o to by w wynikach wyszukiwania były tylko serwisy z treścią wysokiej jakości. W 2017 na pewno poczyni na tym polu kolejne kroki. Zagadnienia takie jak topical authority na pewno zyskają na znaczeniu – dodaje.

Rozpoczynający się rok w branży internetowej będzie obfitować w dużo wartościowego i spersonalizowanego contentu. Specjaliści przewidują również przeniesienie znacznej części treści na urządzenia mobilne, które generują obecnie najwięcej ruchu w Internecie. Czy markom uda się połączyć działania na wielu płaszczyznach i zaskoczyć czymś nowym odbiorców? Przekonamy się już wkrótce.

Źródło: Knowledge Hub

www.knowledgehub.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764