logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing dobrych treści - wartościowy content to cel na 2020

  PR 10.02.2020, przeczytano 445 razy

Więcej, mocniej i częściej to przepis na … zmarnowane budżety! Czasy, kiedy więcej = lepiej odchodzą powoli w zapomnienie. Nadeszła era content marketingu. Według nowych badań przeprowadzonych przez World Media Group na marketerach z całego świata, aż 80% z nich spodziewa się, że liczba kampanii opartych na marketingu treści wzrośnie w ciągu najbliższych dwóch lat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-dobrych-tresci---wartosciowy-content-to-cel-na-2020,385610,artykul.html

Co odróżnia content marketing od klasycznego display marketingu?

- Najważniejszą cechą tej formy promowania jest to, że są to angażujące i pomocne treści, które niosą korzyść dla odbiorcy. - opisuje Sergiusz Lelakowski, Product Manager z Audience Network, specjalizującej się w realizacji kampanii content marketingowych wspartych analizą Big Data, a następnie dodaje: - Odpowiednio poprowadzona kampania content marketingowa oprócz osiągnięcia celów wizerunkowych pozwala marce na zwiększenie efektywności działań performancowych. Dzięki danym jesteśmy w stanie podwyższyć liczbę konwersji oraz obniżyć koszt ich pozyskania.

Działania marketingu treści są bardzo zróżnicowane, natomiast do tych najbardziej popularnych należą: materiały tworzone w ramach bloga firmowego, pliki wideo w YouTube, oficjalne dokumenty, podcasty czy seminaria internetowe. Jednak to nie wszystko - dziś firmy mogą wesprzeć kampanie contentowe analizą Big Data co daje szereg korzyści wpływających na skuteczność kampanii do których przede wszystkim należy zaliczyć: poznanie profili odbiorców i personalizacja przekazu, bieżącą optymalizację kampanii, wykorzystanie danych do kampanii retargetingowych.

Treściocentryzm

Według wyników nowych badań realizowanych przez londyńskie World Media Group, w których udział wzięło 269 marketerów z całego świata, najbliższe lata będą należeć do content marketingu. Jak wskazują wyniki ankiety, aż 8 na 10 marketerów (~79%) zapowiada, że chce zwiększyć liczbę tego typu kampanii. Mniej niż jeden na pięciu (~19%) marketerów powiedziało, że wierzy, że kampanie content marketingowe utrzymają się na tym samym poziomie. Zaledwie 2% respondentów oczekuje spadku.

- Marki, które chcą skutecznie walczyć o klienta, muszą zdobyć status lidera opinii i zaufanego eksperta. Jak to zrobić? Oferując wartościowy content. To doskonała szansa na podniesienie wskaźnika konwersji, który określa rentowność inwestycji, oceniając, na jaki efekt może liczyć marka. Solidna strategia marketingowa oparta o marketing treści obejmuje zarówno tworzenie contentu, jak i plan jego wielokanałowej dystrybucji - podpowiada Sergiusz Lelakowski.

Człowiek, zaklinacz algorytmów

Co znacznie przyczyniło się do rozwoju tej strategii to postęp technologiczny. Dzięki algorytmom SI, marketer może skupić się na tworzeniu angażujących treści, a “brudną robotę” wykona za niego sztuczna inteligencja.

- Chatboty, komunikatory, sprzedaż programowalna - to tylko kilka obszarów, jakimi może zająć się SI. Dzięki takiej pomocy, marketer skupi się np. nad storytellingiem. Żyjemy w epoce, w której dystrybucja treści realizowana jest przez inteligentnie algorytmy, które z tym zadaniem radzą sobie lepiej niż człowiek. - zauważa Grzegorz Kosiński, CEO Audience Network.

Chociaż skuteczność content marketingu jest niepodważalna to, jak przypominają twórcy raportu, nie mniej istotna jest strategia, określająca między innymi sposób dystrybucji tworzonych treści. Gdy nie wiemy kogo, gdzie i kiedy szukamy, przypomina to dziecięcą zabawę w ciuciubabkę.

Dlatego również w marketingu treści stosuje się rozwiązania Big Data, które pozytywnie wpływają na rezultaty kampanii contentowych. Wszystko dzięki temu, że marketer dostaje dostęp do wiedzy o zachowaniu internauty. Źródłem tej informacji jest analiza danych o użytkownikach, dzięki której osoba przygotowująca kampanię wie do kogo, powinny te treści trafić. Na tej podstawie można przygotować np. profile lookalike i kampanie retargetingowe, które podniosą efektywność każdej wydanej złotówki.

Opracowanie i realizacja strategii content marketingowej wspartej Big Data to kilkustopniowy proces, który zaczyna się od analizy. Jej celem jest zebranie informacji na temat odbiorcy komunikatu. Pozyskane w ten sposób wnioski posłużą do przygotowania skutecznej, spersonalizowanej kampanii. Następnie materiały contentowe są dystrybuowane wśród określonej wcześniej grupy docelowej, a na podstawie analizy najlepiej konwertujących profili użytkowników, wyszukiwane są profile bliźniacze do których kierowana jest kampania, co ma na celu zwiększenie zasięgu kampanii. Na koniec przygotowywany jest raport z kampanii. A na jakie wyniki mogą liczyć marketerzy?

- Dzięki obraniu takiej strategii dystrybucji treści content marketingowych, marka Kayet, należąca do sieci sklepów Biedronka, osiągnęła wynik CTR o 78% wyższy niż estymowano przed startem kampanii. Osiągnięto ten wynik dzięki połączeniu 3 ważnych elementów: marketingu treści, analizie Big Data, która pozwoliła na stworzenie profili behawioralnych i na koniec retargetingu. - twierdzi Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network

Realizacja takiej kampanii byłaby niemożliwa bez platformy DMP, która pomaga w łączeniu danych i ich analizie. Dzięki analizie Big Data marketingowcy nie tylko oszczędzają czas, ale również podejmują bardziej świadome i mądrzejsze decyzje, połączenie technologii martech i content marketingu przynosi niezwykle obiecujące rezultaty.

Źródło: Audience Network

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Według Harvard Business Review pozyskanie nowego klienta kosztuje nawet do 25 razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego[1]. Tymczasem raport „The State of Customer Service in 2020” pokazuje, że 93% pracowników obsługi klienta uważa, że konsumenci mają dziś znacznie większe oczekiwania[2]. Jak zatem w aktualnych warunkach rynkowych zatrzymać klientów?
Umowy prawa autorskiego w pracy kreatywnego
Podpisywanie umów prawa autorskiego jest nieodłączną elementem pracy w sektorze kreatywnym. Wcześniej czy później przyjdzie Ci zmierzyć się z umowami prawa autorskiego, dlatego im szybciej dowiesz się czym one są i co powinny zawierać, tym lepiej. Jakie umowy prawa autorskiego powinien znać każdy kreatywny? Czym jest umowa o przeniesienie...
Narodowy Instytut Dziedzictwa z nową identyfikację wizualną
Narodowy Instytut Dziedzictwa odświeża wizerunek – bazująca na dotychczasowym logotypie nowa identyfikacja wizualna zyskała dynamiczny, żywy i współczesny charakter. Odświeżenie brandingu NID miało na celu zachowanie możliwie wielu dobrych elementów z dotychczasowego logo przy jednoczesnym uporządkowaniu elementów samego znaku, języka graficznego marki i materiałów...
Dlaczego public relations jest ważny dla firmy?
Okres związany z pandemią, zmusił wiele firm do szukania optymalizacji kosztów, coraz bardziej na znaczeniu zyskuje PR i unikatowe narzędzia, które za ułamek ceny reklamy pozwalają uzyskać planowany efekt i wyprzedzić konkurencję.  Pracując od kilku dekad w branży PR i marketingowej, coraz bardziej dostrzegam, że w wielu organizacjach mylnie interpretuje się obszary...
Nagrody za rekomendacje klientów - czy program poleceń to dobry pomysł?
Ludzie, którzy są zadowoleni z zakupionych produktów lub usług, chętnie podzielą się swoimi wrażeniami ze znajomymi. Wykorzystaj to, by zaangażować ich jeszcze bardziej! Program polecający pomaga zwiększyć lojalność obecnych klientów oraz pozyskać wielu nowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764