logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing dobrych treści - wartościowy content to cel na 2020

  PR 10.02.2020, przeczytano 273 razy

Więcej, mocniej i częściej to przepis na … zmarnowane budżety! Czasy, kiedy więcej = lepiej odchodzą powoli w zapomnienie. Nadeszła era content marketingu. Według nowych badań przeprowadzonych przez World Media Group na marketerach z całego świata, aż 80% z nich spodziewa się, że liczba kampanii opartych na marketingu treści wzrośnie w ciągu najbliższych dwóch lat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-dobrych-tresci---wartosciowy-content-to-cel-na-2020,385610,artykul.html

Co odróżnia content marketing od klasycznego display marketingu?

- Najważniejszą cechą tej formy promowania jest to, że są to angażujące i pomocne treści, które niosą korzyść dla odbiorcy. - opisuje Sergiusz Lelakowski, Product Manager z Audience Network, specjalizującej się w realizacji kampanii content marketingowych wspartych analizą Big Data, a następnie dodaje: - Odpowiednio poprowadzona kampania content marketingowa oprócz osiągnięcia celów wizerunkowych pozwala marce na zwiększenie efektywności działań performancowych. Dzięki danym jesteśmy w stanie podwyższyć liczbę konwersji oraz obniżyć koszt ich pozyskania.

Działania marketingu treści są bardzo zróżnicowane, natomiast do tych najbardziej popularnych należą: materiały tworzone w ramach bloga firmowego, pliki wideo w YouTube, oficjalne dokumenty, podcasty czy seminaria internetowe. Jednak to nie wszystko - dziś firmy mogą wesprzeć kampanie contentowe analizą Big Data co daje szereg korzyści wpływających na skuteczność kampanii do których przede wszystkim należy zaliczyć: poznanie profili odbiorców i personalizacja przekazu, bieżącą optymalizację kampanii, wykorzystanie danych do kampanii retargetingowych.

Treściocentryzm

Według wyników nowych badań realizowanych przez londyńskie World Media Group, w których udział wzięło 269 marketerów z całego świata, najbliższe lata będą należeć do content marketingu. Jak wskazują wyniki ankiety, aż 8 na 10 marketerów (~79%) zapowiada, że chce zwiększyć liczbę tego typu kampanii. Mniej niż jeden na pięciu (~19%) marketerów powiedziało, że wierzy, że kampanie content marketingowe utrzymają się na tym samym poziomie. Zaledwie 2% respondentów oczekuje spadku.

- Marki, które chcą skutecznie walczyć o klienta, muszą zdobyć status lidera opinii i zaufanego eksperta. Jak to zrobić? Oferując wartościowy content. To doskonała szansa na podniesienie wskaźnika konwersji, który określa rentowność inwestycji, oceniając, na jaki efekt może liczyć marka. Solidna strategia marketingowa oparta o marketing treści obejmuje zarówno tworzenie contentu, jak i plan jego wielokanałowej dystrybucji - podpowiada Sergiusz Lelakowski.

Człowiek, zaklinacz algorytmów

Co znacznie przyczyniło się do rozwoju tej strategii to postęp technologiczny. Dzięki algorytmom SI, marketer może skupić się na tworzeniu angażujących treści, a “brudną robotę” wykona za niego sztuczna inteligencja.

- Chatboty, komunikatory, sprzedaż programowalna - to tylko kilka obszarów, jakimi może zająć się SI. Dzięki takiej pomocy, marketer skupi się np. nad storytellingiem. Żyjemy w epoce, w której dystrybucja treści realizowana jest przez inteligentnie algorytmy, które z tym zadaniem radzą sobie lepiej niż człowiek. - zauważa Grzegorz Kosiński, CEO Audience Network.

Chociaż skuteczność content marketingu jest niepodważalna to, jak przypominają twórcy raportu, nie mniej istotna jest strategia, określająca między innymi sposób dystrybucji tworzonych treści. Gdy nie wiemy kogo, gdzie i kiedy szukamy, przypomina to dziecięcą zabawę w ciuciubabkę.

Dlatego również w marketingu treści stosuje się rozwiązania Big Data, które pozytywnie wpływają na rezultaty kampanii contentowych. Wszystko dzięki temu, że marketer dostaje dostęp do wiedzy o zachowaniu internauty. Źródłem tej informacji jest analiza danych o użytkownikach, dzięki której osoba przygotowująca kampanię wie do kogo, powinny te treści trafić. Na tej podstawie można przygotować np. profile lookalike i kampanie retargetingowe, które podniosą efektywność każdej wydanej złotówki.

Opracowanie i realizacja strategii content marketingowej wspartej Big Data to kilkustopniowy proces, który zaczyna się od analizy. Jej celem jest zebranie informacji na temat odbiorcy komunikatu. Pozyskane w ten sposób wnioski posłużą do przygotowania skutecznej, spersonalizowanej kampanii. Następnie materiały contentowe są dystrybuowane wśród określonej wcześniej grupy docelowej, a na podstawie analizy najlepiej konwertujących profili użytkowników, wyszukiwane są profile bliźniacze do których kierowana jest kampania, co ma na celu zwiększenie zasięgu kampanii. Na koniec przygotowywany jest raport z kampanii. A na jakie wyniki mogą liczyć marketerzy?

- Dzięki obraniu takiej strategii dystrybucji treści content marketingowych, marka Kayet, należąca do sieci sklepów Biedronka, osiągnęła wynik CTR o 78% wyższy niż estymowano przed startem kampanii. Osiągnięto ten wynik dzięki połączeniu 3 ważnych elementów: marketingu treści, analizie Big Data, która pozwoliła na stworzenie profili behawioralnych i na koniec retargetingu. - twierdzi Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network

Realizacja takiej kampanii byłaby niemożliwa bez platformy DMP, która pomaga w łączeniu danych i ich analizie. Dzięki analizie Big Data marketingowcy nie tylko oszczędzają czas, ale również podejmują bardziej świadome i mądrzejsze decyzje, połączenie technologii martech i content marketingu przynosi niezwykle obiecujące rezultaty.

Źródło: Audience Network

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Katalogi na 2020 rok – jakie trendy uwzględnić w projektowaniu?
W projektowaniu katalogów w 2020 r. warto uwzględnić kilka trendów i inspiracji. Dzięki nim klient dostrzeże w nadawcy partnera, który rozumie swój czas i szanuje jego. Wiele zestawień wskazuje pewne wspólne cechy designu na ten rok. O których z nich warto wiedzieć?
Czy warto brać udział w konkursach, po co Stowarzyszenie je współorganizuje, jak wygląda proces i – przede wszystkim – jak Ty możesz na niego wpłynąć pisze Lena Mitkowa, Creative in Chief w Leniva°, Członkini Zarządu STGU, odpowiedzialna w STGU za konkursy brandingowe.
Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej
Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?
Mitologiczne smoki i Wiedźmin a prawo autorskie
Andrzej Sapkowski, polski pisarz fantasy, twórca sagi o Wiedźminie, najczęściej po Stanisławie Lemie  tłumaczony polski autor fantastyki, stał się bardzo popularnym twórcą - netfliksowski serial „Wiedźmin”, gra oparta na przygodach Geralta z Riwii czy w końcu bardzo sprawny marketing sprawiły, że jego książki trafiły właśnie na prestiżową listę bestsellerów "New...
Pieczątka wcale nie musi być nudna
Czy zdajecie Sobie sprawę, że odbicie Waszej pieczątki, może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym? To czysty marketing, o ile zadacie Sobie trud, żeby było na niej logo, adres Waszej strony internetowej czy profilu na social media, Facebook, Instagram lub innego. No i wszystkie najważniejsze dane opracowane w czytelny sposób.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764