logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing dotykowy – jak go stosować?

  PR 17.04.2019, przeczytano 300 razy

Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia oraz wypróbowania produktu oraz zbudowania odpowiedniego miejsca sprzedaży. Na co zwrócić uwagę, aby wrażenia klienta były jak najbardziej pozytywne?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-dotykowy-%E2%80%93-jak-go-stosowac,382134,artykul.html

Marketing dotyku stanowi jedno z największych wyzwań, jakie stawia rynek współczesnym punktom sprzedaży oraz wytwórcom dóbr i usług. Główne źródła bodźców dotykowych, które mogą być świadomie kształtowane przez sklep czy też np. lokal usługowy to: kształt i faktura materiałów promocyjnych, ciężar przedmiotów, kształt oraz faktura mebli i wyposażenia, faktura podłóg i ścian. W niektórych przypadkach duży wpływ na zadowolenie Klienta, może mieć również temperatura powietrza i podłóg albo temperatura potraw i napojów podawanych w danym lokalu gastronomicznym.

Bodźce dotykowe oddziałują na skórę klientów. Odczuwane doznania wywołują z kolei sensoryczną satysfakcję, bądź dyskomfort. Zadaniem marketerów, najważniejsze jest takie kształtowanie otoczenia w punkcie sprzedaży, aby przebywający w nim klienci odczuwali satysfakcję, a nie dyskomfort.

- Podstawowe znaczenie w sferze oddziaływania na dotykowe receptory klienta, ma forma przedmiotów, ich ciężar i materiał z którego zostały wykonane. Np. w restauracji duże znaczenie będzie miała waga sztućców lub np. faktura materiału użytego do obicia krzeseł. Coraz częściej ekspozycja towarów jest otwarta i pozwala klientom na „dotykowe rozpoznawanie” artykułów (i nie mówimy tutaj o asortymencie tak oczywistym w tym przypadku jak np. odzież, obuwie czy dywany. Zmysłowe bariery zakupowe usuwane są np. w sklepach oferujących kosmetyki, biżuterię, porcelanę, zabawki czy elektronikę użytkową – mówi Aleksandra Potrykus – Wincza, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media.

Doskonałym przykładem udanego udostępnienia ekspozycji produktów Premium są ekspozytory z flagowymi smartfonami w sieciowych sklepach z nowinkami technologicznymi lub u operatorów telefonii komórkowej. Jest to rozwiązanie proste i skuteczne zarazem - telefony są łatwo dostępne, w szerokiej gamie modeli, a jednocześnie dobrze zabezpieczone poprzez „zaczepy” ukryte pod górnym panelem ekspozytora. Możliwość bezpośredniego i przede wszystkim samoobsługowego wyboru, bez udziału sprzedawcy, korzystnie wpływa na komfort procesu decyzyjnego. Obniża również próg wrażliwości na cenę.

Na co marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę w udostępnianiu klientom możliwości poznawania produktów czy usług poprzez zmysł dotyku? Przede wszystkim na to, aby wrażenia te były przyjemne i wywoływały pozytywne reakcje w ich głowie. Efekt ten można osiągnąć poprzez właściwy dobór materiałów, ergonomii kształtów, temperatury oraz wagi, a także designu odwołującego się do miękkości.

Z globalnych badań przeprowadzonych przez firmę Mood Media wynika, iż konsumenci znacznie lepiej oceniają produkty, które kojarzą się im z komfortem i bezpieczeństwem. Taki efekt można uzyskać na wiele różnych sposobów.

- Prosty i łatwy dostęp do produktu, umieszczonego na półce znajdującej się na odpowiedniej wysokości (w zasięgu ręki), to nic innego jak zapewnienie komfortu klientom. Przestronna, wygodna przymierzalnia w sklepie odzieżowym z odpowiednią liczbą wieszaków wewnątrz oraz miłą w dotyku wykładziną podłogową, to również jeden ze sposobów na „uwiedzenie” klienta. W sklepie z zabawkami mogą to być np. starannie wykończone meble sklepowe, bez ostrych krawędzi i kantów, nawiązujące do bezpieczeństwa i komfortu dzieci i ich rodziców – dodaje Aleksandra Potrykus - Wincza z Mood Media.

Marketing sensoryczny oparty na zmysłach to narzędzie, które pozwala na zbudowanie emocjonalnego logo w umysłach klientów. Każde narzędzie odwołujące się do emocji, wpływa na lepsze zapamiętanie marki. Zaangażowanie wszystkich zmysłów jednocześnie, umożliwia klientom maksymalną interakcję z marką i zbudowanie unikalnego i osobistego doświadczenia, na długo pozostającego w głowie konsumenta.

Źródło: Mood Media

www.moodmedia.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? W Google raczej się już nie pojawi…
Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca br. automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Jeśli pojawią się tam błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle...
7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
Internet nie zapomina? Google i prawo do bycia zapomnianym
Każdy obywatel Unii ma prawo złożyć do Google wniosek o usunięcie z wyników informacji uznanych przez niego za nieaktualne lub nieprawdziwe, a których punktem wyjścia jest jego imię i nazwisko. Jak „prawo do zapomnienia” zmieni internetowy krajobraz?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764