logo
WIEDZA

Marketing internetowy - na własną rękę czy agencja marketingowa?

  PR 05.02.2018, przeczytano 604 razy

Internet od wielu lat jest miejscem, w którym spotykają się wzajemne potrzeby konsumentów oraz firm poszukujących nowych odbiorców. Obecnie w internecie można znaleźć wszystko – dotyczy to nie tylko osób szukających informacji o produktach lub usługach, których potrzebują, ale to także miejsce, w którym marki znajdują swoich klientów. To przestrzeń, w której konsument jest bardzo blisko z marką i wystarczy wyciągnąć rękę, aby go pozyskać. Jak zatem skutecznie dotrzeć do klienta i zachęcić go do zakupu radzi Karol Kotowski z warszawskiej agencji Content Organica.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-internetowy---na-wlasna-reke-czy-agencja-marketingowa,35322,artykul.html

Dzisiejszy marketing i reklama wyszły poza tradycyjne formy promocji (telewizja, radio, prasa), stając się tym samym medium stosunkowo tanim. Obecnie coraz więcej firm korzysta z możliwości jakie daje internet, bowiem to tu zagląda ponad 25 milionów Polaków. Rozwój technologii umożliwił korzystanie z tego medium praktycznie w każdym miejscu, dając możliwość dotarcia do konsumenta 24/7. Wystarczy tylko być w odpowiednim miejscu,   w odpowiednim czasie – wbrew pozorom nie jest to takie trudne, o ile korzysta się  z profesjonalnych narzędzi do monitorowania mediów, takich jak np. NewsPoint. Użytkownicy bardzo często w internecie sami definiują swoje potrzeby poszukując konkretnych rozwiązań w wyszukiwarce Google czy na różnych forach, blogach, portalach. Wszystko wydaje się bardzo proste, jednak pochopne decyzje mogą zaważyć na wizerunku całej firmy, zatem od czego zacząć promocję w internecie?

Jak radzi Karol Kotowski, założyciel i prezes warszawskiej agencji marketingowej Content Organica: - Reklama w internecie może się wydawać prostym sposobem na zaprezentowanie swojej firmy i przedstawienie jej usług szerszemu gronu odbiorców. Stwierdzenie, że „może się wydawać” nie jest tutaj użyte przypadkowo. Pozornie bowiem wszystko jest proste, w praktyce jednak gdy firmy zagłębiają się w poszczególne kampanie próbując prowadzić je samodzielnie zaczynają napotykać na bardzo wiele problemów, które muszą rozwiązać. Marketing internetowy jest bardzo złożonym procesem. Nie ogranicza się tylko do reklam  w wyszukiwarce, ale wychodzi daleko poza nią – na blogi, portale i fora. Social media również zaczynają kojarzyć się coraz bardziej z marketingiem i budowaniem jakiejś wartości (marki bądź personalnej) niż z relaksem w wolnej chwili. Wszystkie narzędzia trzeba umiejętnie dobrać do celu, który chcemy zrealizować.  Należy pamiętać, że nie każde narzędzie jest dobre do realizacji każdego celu. Aby promocja w internecie była skuteczna warto stworzyć konkretny plan działania i konsekwentnie go realizować. Oczywiście każda marka może prowadzić działania w internecie samodzielnie, jednak trzeba mieć wtedy świadomość, że można popełnić tutaj dużo błędów a kampania nie osiągnie takich wyników, jakie uzyskałaby z profesjonalną agencją.

Przedsiębiorca decydujący się na kampanie marketingową, którą będzie prowadził samodzielnie, powinien mieć świadomość, że nie da się prowadzić skutecznych działań  z doskoku, w wolnym czasie. Marketing to poza emisją samej kampanii, publikacją tekstu lub zamieszczeniem wpisu na forum, to w dużej mierze analiza i optymalizacja tego co się robi, korzystanie z wielu narzędzi oraz zrozumienie mechanizmów komunikacji w internecie.

Osobiście uważam, że marketing lepiej powierzyć profesjonalnej agencji niż prowadzić samemu, chociażby ze względu na narzędzia jakimi dysponuje agencja, wymagane doświadczenie i struktury, które gwarantują rzetelne prowadzenie działań nastawionych na wynik. Dobra agencja zatrudnia specjalistów w poszczególnych segmentach – w SEM/SEO,  w content marketingu, w WoMM czy w social media, zwiększa to szansę na skuteczne działania. Przedsiębiorca samodzielnie prowadzący działania sam musi się ze wszystkim zmagać i poznawać poszczególne narzędzia, ich zastosowanie i możliwości komunikacyjne.

Kolejnym argumentem przemawiającym za agencją, jest czas który należy na to poświęcić – uważam, że lepiej zająć się rozwojem własnego biznesu niż zdobywać doświadczenie   w marketingu i próbować prowadzić działania samodzielnie. No i dystans do własnej marki. Załóżmy, że przedsiębiorca, który jest mocno związany emocjonalnie ze swoją marką, zupełnie inaczej zareaguje na nieuzasadniony hejt niż profesjonalna agencja, która nie ma tego sentymentu. Przedsiębiorca w pewnym momencie może wdać się w emocjonalną polemikę, która zostanie w internecie na długie lata, agencja z kolei nie da ponieść się emocjom, przez co nie zaszkodzi obsługiwanej marce.

Źródło: Content Organica

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych (spam: kryptoreklama na rzecz platformy playsms)

brak ikonki
,

wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych (span: kryptoreklama na rzecz agencji Nakatomi)

Najnowsze w tym dziale:

Cyfrowa technologia w kampanii New Balance
Coraz trudniej skupić uwagę odbiorców przemieszczających się w przestrzeni miejskiej. Statyczne reklamy OOH nie angażują ich w takim stopniu, jak treści wyświetlane na cyfrowych nośnikach LED. Jak zatem oderwać przechodniów od smartfonów i zainteresować komunikatem, jaki mamy do przekazania? Odpowiedzią jest DOOH i jego liczne możliwości.
Reklama wideo – rynek i trendy w Europie Wschodniej
Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się zatrzymać. Jak plasuje się ten format, biorąc pod uwagę wszystkie regiony Wschodniej Europy? Najnowsze dane analizuje Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon.
Końcowy montaż elementów

Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (33): Końcowy montaż elementów

Stało się... Dziś kończymy publikację naszego cyklu. Ostatni odcinek zawiera podstawowe informacje dotyczące montażu elementów na elewacji i wykonania instalacji elektrycznej. Po 32 odcinkach cyklu nadszedł czas, aby wreszcie „odpalić” naszą reklamę i podziwiać perfekcyjne wykonanie, równe rozświetlenie elementów, nienaganny montaż... Mamy w każdym razie nadzieję, że...
RODO, czyli dlaczego ochrona danych jest ważna
Na temat RODO napisano i powiedziano już wiele, a część komentatorów w związku z nowym rozporządzeniem roztaczała niemal apokaliptyczne wizje. Okazało się jednak, że świat nie skończył się 25 maja, a z internetu nie zniknęły interesujące treści, przetrwały też media społecznościowe. Zdaniem specjalistów z firmy Fortinet warto więc zastanowić się, dlaczego...
Napisz SMS do Millenialsa
WhatsApp, Messenger, Skype  to najbardziej popularne aplikacje do codziennego kontaktu używane przez millenialsów. Jak się jednak okazuje, nawet w czasie mody na komunikatory, dla młodych wciąż istotny jest kontakt – zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym – za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone