logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marketing Mix Modeling: Mediacom Business Science partnerem Facebooka

  PR 12.06.2018, przeczytano 555 razy

MediaCom Business Science, jednostka analityczna MediaCom Warszawa, rozpoczyna partnerską współpracę z Facebookiem w obszarze Marketing Mix Modeling (MMM).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-mix-modeling%3A-mediacom-business-science-partnerem-facebooka,36855,artykul.html

Economiser, czyli narzędzie ekonometrycznego modelowania marketing miksu (MMM) rozwijane przez Business Science, zostało jedną z rekomendowanych przez Facebooka metodologii pomiaru efektywności działań marketingowych. Partnerstwo ma charakter globalny. Polska jednostka Business Science jest jednym z pierwszych zespołów analitycznych z Europy i pierwszym z regionu CEE, które przeszły pozytywnie walidację Facebooka w tym zakresie.

Modelowanie Marketing Mix (MMM) to analiza historycznych powiązań pomiędzy działaniami marketingowymi marki i jej sprzedażą. Modelowanie marketing mix bazuje na zaawansowanych metodach statystycznych. Stosowane modele ekonometryczne pozwalają na pomiar i maksymalizację wpływu elementów marketing miksu, w tym wpływu komunikacji, na sprzedaż.

- Dzięki modelom ekonometrycznym można dowiedzieć się, gdzie ograniczyć inwestycje w marketing, bez znaczącego obniżania zysków, a gdzie przez niewielkie zwiększenie inwestycji uzyskamy istotne wzrosty, a więc innymi słowy - jak najlepiej podzielić budżet reklamowy pomiędzy poszczególne kanały komunikacji. Można powiedzieć, że celem MMM jest to, by w ramach tego samego budżetu przeznaczonego na marketing, marka generowała wyższą sprzedaż. Rozwijając od lat nasze narzędzie we współpracy z marketerami, wiemy, że Economiser pozwala osiągać średni wzrost sprzedaży generowanej aktywnościami marketingowymi od 15% do nawet 30% - mówi Bartosz Kowalski, Research Associate Director odpowiadający za modelowanie ekonometryczne i Data Science w MediaCom Business Science.

W ramach partnerstwa Facebook będzie rekomendował swoim klientom stworzone przez MediaCom Business Science autorskie narzędzie analityczne Economiser, co pozwoli dużym markom na obiektywny pomiar efektywności działań prowadzonych w Facebooku i optymalizację ROI z tych działań.

Robert Bednarski, Dyrektor Regionalny Facebooka w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, podkreśla znaczenie partnerstwa w obszarze mierzenia wyników działań marketingowych: - Wierzymy, że firmy zasługują na wybór i dostępność różnych narzędzi, dlatego ściśle współpracujemy z partnerami w tym obszarze. Dzięki dostępowi do różnych produktów pozwalających mierzyć efektywność kampanii w oparciu o zachowania ludzi, chcemy pomóc reklamodawcom ewaluować kampanie marketingowe w świetle wyników biznesowych, które są dla nich ważne. Wraz z naszymi partnerami chcemy również zapewnić klientom reklamowym pełną transparentność wykorzystywanych narzędzi.

- Cieszymy się, że nasze doświadczenie i jakość naszego produktu jest doceniona nie tylko przez marketerów, ale również przez tak istotnego partnera, jakim jest Facebook. Dzięki temu możemy rozpocząć obopólnie korzystną współpracę w regionie CEE – dodaje Jarosław Dejneka, Research Director zarządzający MediaCom Business Science.

- Dzięki współpracy z Facebookiem zyskujemy dostęp do wysokiej jakości danych przygotowanych do modelowania ekonometrycznego, dotyczących płatnych aktywności na Facebooku tych marketerów, którzy zdecydują się na zastosowanie Economisera w swoich działaniach. Pozwoli nam to budować jeszcze precyzyjniejsze modele, o jeszcze bardziej granularnych wynikach, uwzględniające wymiar geograficzny, a proces zbierania danych znacznie przyspieszy, dzięki bezpośredniemu dostępowi, który zyskujemy w ramach współpracy - podsumowuje Bartosz Kowalski.

MediaCom Business Science chce również wspólnie z Facebookiem rozwijać i popularyzować modelowanie Marketing Mix w Polsce poprzez konferencje i raporty (white papers).

Źródło: MediaCom Business Science

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyniki badania Gemius/PBI za maj 2019
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Wydatki reklamowe branży handlowej
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży handlowej w maju 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 467,5 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
„Szczęśliwe Firmy” – nowy projekt „Gazety Wyborczej” dla pracodawców
Co decyduje o tym, że czujemy się szczęśliwi w pracy, czy zadowolony pracownik oznacza również szczęśliwą i dobrze prosperującą firmę, jakie praktyki stosują najlepsi pracodawcy na rynku – m.in. na te pytania będą starali się odpowiedzieć paneliści pierwszej debaty organizowanej w ramach nowego projektu „Gazety Wyborczej” „Szczęśliwe...
Dziecięcy superbohaterowie walczą z hejtem
Wirtualna Polska wspólnie ze Szkołą Podstawową nr 69 w Gdańsku stworzyły mural, którego celem jest walka z hejtem. „Podwórko superbohaterów” powstało na ścianach sali gimnastycznej, a jego inspiracją były rysunki samych uczniów. Ich prace połączył znany gdański artysta, Maciek Salamon.
Po sukcesie pierwszej edycji programu „Big Brother” zarząd TVN Discovery  podjął decyzję o kontynuacji reality show w stacji TVN7. Druga edycja zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764