logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing sensoryczny: Konsumenci kupują oczami

  PR 27.06.2019, przeczytano 1383 razy

Marketing sensoryczny ma na celu wywołać pożądane decyzje zakupowe konsumenta, nasilić i wzbogacić jego emocjonalne przywiązanie do marki oraz pozytywnie wpływać na świadomość brandu, wyróżniając go na tle innych. Marketing sensoryczny oddziałuje na klienta za pomocą pięciu bodźców sensorycznych. Jednak tylko jeden ze zmysłów, może oddziaływać na aż siedmiu płaszczyznach – zmysł wzroku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-sensoryczny%3A-konsumenci-kupuja-oczami,383032,artykul.html

Około 80% emocji wywoływanych jest przez zmysł wzroku, a strategie brandingu od dawna są maksymalnie skupione na aspektach wizualnych. Zmysł wzroku uważany jest za jeden z najważniejszych zmysłów marketingu sensorycznego. Konsumenci na podstawie doznań wzrokowych, są niezwykle skłonni do podejmowania spontanicznych decyzji zakupowych.

Zmysł wzroku rejestruje ogromną ilość bodźców sensorycznych. Za pomocą wzroku, klient skupia swoją uwagę nawet na siedmiu płaszczyznach wizualnych, które są niezwykle istotne z punktu widzenia marketerów:

  • Design – w grę wchodzi głównie estetyka wykonania towaru. Dobrze aby współgrał z otoczeniem w sklepie. Jeśli produkt spełnia cechy użytkowe oraz jest estetyczny, wtedy od razu odbierany jest lepiej przez konsumentów. Design służy również do skutecznego wykreowania indywidualnego wizerunku marki.
  • Opakowanie – to ono w dużym stopniu wzbudza początkowe zainteresowanie klienta, dzięki odróżnieniu produktu na tle innych tej samej kategorii. Może też w znaczący sposób wpływać na ostateczną decyzję zakupową konsumenta.
  • Styl – może być widoczną cechą danego brandu na tle pozostałych, jest też oczywiście ściśle związany z designem. Firmy bardzo często rozpoczynają kreowanie swojego stylu za pomocą wyróżniającego się logo.
  • Kolor – odpowiednio dobrane kolory pomagają wpływać na psychikę konsumenta – przywołują wspomnienia oraz pobudzają doświadczenia i myśli. Dobrze, aby kolory produktów bądź opakowań korespondowały z kolorami logotypu, wtedy automatycznie towar jest lepiej rozpoznawalny na tle innych.
  • Światło – diametralnie wpływa na atmosferę otoczenia oraz wprowadza klientów w dany nastrój. Odpowiednie oświetlenie może z łatwością zmienić lub podkreślić kolor produktu, wielkość przestrzeni sklepowej. Zimne światło idealnie uwydatnia produkty o jasnych barwach, zaś produkty o ciepłej barwie, lepiej wypadają w ciepłym oświetleniu.
  • Wystrój wnętrz – tak naprawdę wzmacnia wszystkie wrażenia wzrokowe klienta. Otoczenie zawsze powinno być zaprojektowane zgodnie z tożsamością marki. Dobre dopasowanie wcześniej wspomnianych składników daje możliwość kreacji wystroju wnętrza w taki sposób, aby jak najefektowniej uzyskać zamierzone efekty wizualne w sklepie, lokalu lub biurze.
  • Digital Signage - doskonałym sposobem na przekazywanie informacji klientom są systemy ekranów wizualizacyjnych, które montuje się w widocznych miejscach. Pozwalają na szybką komunikację i łatwe dotarcie do konsumenta z efektownym wizualnie przekazem. Zastosowanie graficznych efektów specjalnych dla wyświetlanych treści, czyni emisję bardziej atrakcyjną i przykuwa uwagę klientów. Prezentacja aktualnych komunikatów, serwisu informacyjnego, poradników, obecnych promocji produktów to tylko niektóre z proponowanych opcji, jakie można wyświetlać.

- Jak wynika z naszych globalnych analiz rynku, marketing sensoryczny nabiera coraz większego znaczenia. Umiejętnie dobrane bodźce wpływają na decyzje zakupowe klientów oraz poprawiają percepcję i procesy pamięciowe.  W konsekwencji konsumenci łatwiej zapamiętują daną markę i częściej do niej wracają. Badania pokazują, że dwie trzecie decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Jednocześnie ponad 50 proc. konsumentów deklaruje, że są skłonni dłużej zostać w lokalu, którego atmosfera im odpowiada. To pokazuje jak duże znaczenie ma marketing sensoryczny – mówi Aleksandra Potrykus – Wincza, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media.

Źródło: Mood Media

www.moodmedia.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764