logo
WIEDZA

Marketing sensoryczny a radość Klienta

redakcja  PR 08.01.2018, przeczytano 475 razy

Na nastrój i decyzje klientów wpływa marketing sensoryczny. Wzrok, słuch, węch, dotyk i smak pozwalają na doświadczanie życia w różnych aspektach – to one wywołują 80% naszych reakcji. Zmysły to droga do klienta, którą podążają największe marki. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-sensoryczny-a-radosc-klienta,35037,artykul.html

Dzięki zmysłom człowiek poznaje świat, ocenia go, czerpie z niego radość lub smutek. Chociaż zdarza się słyszeć opinie, że zmysły w XIX wieku nie odgrywają już tak wielkiej roli jak kiedyś, to emocje nadal mają największy wpływ na budowanie naszych opinii.

Millward Brown przeprowadziło badanie, którego celem była diagnoza efektywności audiomarketingu i aromamarketingu, ocena, w jaki sposób wpływają one na nasz nastrój podczas pobytu w sklepie oraz informacje opinii ogólnej o samym punkcie usługowym. Badanych podzielono na 2 grupy – część na której został wykorzystany marketing sensoryczny oraz część kontrolną, bez wykorzystania aromamarketinguoraz audiomarketingu.

Jak marketing sensoryczny wpływa na nastrój klientów?

Dzięki odpowiednio dobranej muzyce, szybciej podejmujemy decyzje zakupowe.

O tym ile czasu spędzi klient w danym punkcie usługowym i jak chętnie będzie chciał skorzystać z naszych usług decyduje atmosfera w lokalu. Wizyty w miejscach, w których odtwarzano m.in. muzykę niezależną wpływały na pozytywny nastrój klientów. Dobrze dobrana muzyka przekłada się na lojalność klientów i ich komfort, a to zaś ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż produktów.

Za pomocą dźwięków można zwiększyć choćby poczucie prywatności klienta. Udowodniono również, że muzyka grana w tempie bicia serca człowieka wycisza organizm i pobudza nasze szare komórki. Takie działania wpływają na pamięć, stwarzają ciepły klimat i pielęgnują przyjemne doznania – dzięki temu klient pozytywnie postrzega nasz punkt usługowy. Co czwarta badana osoba odniosła dużo lepsze wrażenie z wizyty sklepie stosującym marketing sensoryczny (np. odtwarzającym muzykę z radia z opłatami ZAiKS) niż w sklepie niestosującym owego marketingu .

Współczynnik optymizmu u klientów - czy można go zwiększyć?

Współczynnikiem optymizmu w naszym przypadku jest stopień odczuwania przez klienta pozytywnych uczuć w stosunku do usług, z których korzystają. Wzrost współczynnika związanego z wybraniem lokalu, w którym korzystano z marketingu sensorycznego zadeklarowało 18% badanych osób. Najwyższy wpływ był widoczny w najstarszej grupie wiekowej 55+, gdzie wyniósł on aż 22%.

Godnym uwagi jest również fakt, że klienci, którzy poddani zostali działaniu audiomarketingu wydali w danym punkcie więcej pieniędzy niż planowali. Odtwarzanie muzyki niezależnej w sklepie (bez opłat ZAiKS) wpływało na chęć ponownego skorzystania z danej usługi. Pozytywny wpływ na decyzyjność podczas zakupów można łączyć zarówno ze wzrostem dobrego samopoczucia w danym punkcie, jak i wzrostem współczynnika optymizmu.

Źródło: APR Media

aprmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, takich jak Instagram, dane tekstowe wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. Rozwój technologii spowodował rewolucję zarówno w łatwości dostępu do informacji, jak i możliwości tworzenia i publikowania nowych treści, w tym wpisów na blogach czy komentarzy. Co...
Rola dotyku w projektowaniu architektury sklepów i punktów sprzedaży
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
Outdoor jako narzędzie do poszukiwania pracowników
OOH i jego różne formy to już nie tylko medium reklamowe. Outdoor dla wielu marek i firm staje się wygodnym narzędziem przekazywania wartościowych informacji oraz budowania wizerunku. Coraz częściej znajduje także zastosowanie w procesach rekrutacyjnych stanowiąc ich uzupełnienie.
Efektywne kampanie Adwords z Senuto
Kampanie AdWords są nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości marek. Często jednak marketerzy prowadzą działania, których wyniki są nie do końca zadowalające. Co zrobić, aby prowadzone przez nas kampanie AdWords były efektywne? Jak w tym procesie wykorzystać poszczególne narzędzia Senuto? Na te pytania odpowiada Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup,...
Marka licencyjna – skuteczny sposób na promocję
Udzielenie zgody innej firmie na wykorzystanie logo czy wizerunku swojego produktu to rozwiązanie niezwykle opłacalne dla obu stron. Bez ponoszenia kosztów promujemy swój brand, a nasz biznesowy partner może korzystać z popularnego znaku. Przykładem takiej współpracy są, np. marki Mentos i Chupa Chups, które  już dawno przestały kojarzyć się...
 
niedziela 15.07.2018, 146 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone