logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing sensoryczny a radość Klienta

  PR 08.01.2018, przeczytano 1468 razy

Na nastrój i decyzje klientów wpływa marketing sensoryczny. Wzrok, słuch, węch, dotyk i smak pozwalają na doświadczanie życia w różnych aspektach – to one wywołują 80% naszych reakcji. Zmysły to droga do klienta, którą podążają największe marki. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-sensoryczny-a-radosc-klienta,35037,artykul.html

Dzięki zmysłom człowiek poznaje świat, ocenia go, czerpie z niego radość lub smutek. Chociaż zdarza się słyszeć opinie, że zmysły w XIX wieku nie odgrywają już tak wielkiej roli jak kiedyś, to emocje nadal mają największy wpływ na budowanie naszych opinii.

Millward Brown przeprowadziło badanie, którego celem była diagnoza efektywności audiomarketingu i aromamarketingu, ocena, w jaki sposób wpływają one na nasz nastrój podczas pobytu w sklepie oraz informacje opinii ogólnej o samym punkcie usługowym. Badanych podzielono na 2 grupy – część na której został wykorzystany marketing sensoryczny oraz część kontrolną, bez wykorzystania aromamarketinguoraz audiomarketingu.

Jak marketing sensoryczny wpływa na nastrój klientów?

Dzięki odpowiednio dobranej muzyce, szybciej podejmujemy decyzje zakupowe.

O tym ile czasu spędzi klient w danym punkcie usługowym i jak chętnie będzie chciał skorzystać z naszych usług decyduje atmosfera w lokalu. Wizyty w miejscach, w których odtwarzano m.in. muzykę niezależną wpływały na pozytywny nastrój klientów. Dobrze dobrana muzyka przekłada się na lojalność klientów i ich komfort, a to zaś ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż produktów.

Za pomocą dźwięków można zwiększyć choćby poczucie prywatności klienta. Udowodniono również, że muzyka grana w tempie bicia serca człowieka wycisza organizm i pobudza nasze szare komórki. Takie działania wpływają na pamięć, stwarzają ciepły klimat i pielęgnują przyjemne doznania – dzięki temu klient pozytywnie postrzega nasz punkt usługowy. Co czwarta badana osoba odniosła dużo lepsze wrażenie z wizyty sklepie stosującym marketing sensoryczny (np. odtwarzającym muzykę z radia z opłatami ZAiKS) niż w sklepie niestosującym owego marketingu .

Współczynnik optymizmu u klientów - czy można go zwiększyć?

Współczynnikiem optymizmu w naszym przypadku jest stopień odczuwania przez klienta pozytywnych uczuć w stosunku do usług, z których korzystają. Wzrost współczynnika związanego z wybraniem lokalu, w którym korzystano z marketingu sensorycznego zadeklarowało 18% badanych osób. Najwyższy wpływ był widoczny w najstarszej grupie wiekowej 55+, gdzie wyniósł on aż 22%.

Godnym uwagi jest również fakt, że klienci, którzy poddani zostali działaniu audiomarketingu wydali w danym punkcie więcej pieniędzy niż planowali. Odtwarzanie muzyki niezależnej w sklepie (bez opłat ZAiKS) wpływało na chęć ponownego skorzystania z danej usługi. Pozytywny wpływ na decyzyjność podczas zakupów można łączyć zarówno ze wzrostem dobrego samopoczucia w danym punkcie, jak i wzrostem współczynnika optymizmu.

Źródło: APR Media

aprmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764