logo
WIEDZA

Marketing sensoryczny a radość Klienta

  PR 08.01.2018, przeczytano 628 razy

Na nastrój i decyzje klientów wpływa marketing sensoryczny. Wzrok, słuch, węch, dotyk i smak pozwalają na doświadczanie życia w różnych aspektach – to one wywołują 80% naszych reakcji. Zmysły to droga do klienta, którą podążają największe marki. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-sensoryczny-a-radosc-klienta,35037,artykul.html

Dzięki zmysłom człowiek poznaje świat, ocenia go, czerpie z niego radość lub smutek. Chociaż zdarza się słyszeć opinie, że zmysły w XIX wieku nie odgrywają już tak wielkiej roli jak kiedyś, to emocje nadal mają największy wpływ na budowanie naszych opinii.

Millward Brown przeprowadziło badanie, którego celem była diagnoza efektywności audiomarketingu i aromamarketingu, ocena, w jaki sposób wpływają one na nasz nastrój podczas pobytu w sklepie oraz informacje opinii ogólnej o samym punkcie usługowym. Badanych podzielono na 2 grupy – część na której został wykorzystany marketing sensoryczny oraz część kontrolną, bez wykorzystania aromamarketinguoraz audiomarketingu.

Jak marketing sensoryczny wpływa na nastrój klientów?

Dzięki odpowiednio dobranej muzyce, szybciej podejmujemy decyzje zakupowe.

O tym ile czasu spędzi klient w danym punkcie usługowym i jak chętnie będzie chciał skorzystać z naszych usług decyduje atmosfera w lokalu. Wizyty w miejscach, w których odtwarzano m.in. muzykę niezależną wpływały na pozytywny nastrój klientów. Dobrze dobrana muzyka przekłada się na lojalność klientów i ich komfort, a to zaś ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż produktów.

Za pomocą dźwięków można zwiększyć choćby poczucie prywatności klienta. Udowodniono również, że muzyka grana w tempie bicia serca człowieka wycisza organizm i pobudza nasze szare komórki. Takie działania wpływają na pamięć, stwarzają ciepły klimat i pielęgnują przyjemne doznania – dzięki temu klient pozytywnie postrzega nasz punkt usługowy. Co czwarta badana osoba odniosła dużo lepsze wrażenie z wizyty sklepie stosującym marketing sensoryczny (np. odtwarzającym muzykę z radia z opłatami ZAiKS) niż w sklepie niestosującym owego marketingu .

Współczynnik optymizmu u klientów - czy można go zwiększyć?

Współczynnikiem optymizmu w naszym przypadku jest stopień odczuwania przez klienta pozytywnych uczuć w stosunku do usług, z których korzystają. Wzrost współczynnika związanego z wybraniem lokalu, w którym korzystano z marketingu sensorycznego zadeklarowało 18% badanych osób. Najwyższy wpływ był widoczny w najstarszej grupie wiekowej 55+, gdzie wyniósł on aż 22%.

Godnym uwagi jest również fakt, że klienci, którzy poddani zostali działaniu audiomarketingu wydali w danym punkcie więcej pieniędzy niż planowali. Odtwarzanie muzyki niezależnej w sklepie (bez opłat ZAiKS) wpływało na chęć ponownego skorzystania z danej usługi. Pozytywny wpływ na decyzyjność podczas zakupów można łączyć zarówno ze wzrostem dobrego samopoczucia w danym punkcie, jak i wzrostem współczynnika optymizmu.

Źródło: APR Media

aprmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Cyfrowa technologia w kampanii New Balance
Coraz trudniej skupić uwagę odbiorców przemieszczających się w przestrzeni miejskiej. Statyczne reklamy OOH nie angażują ich w takim stopniu, jak treści wyświetlane na cyfrowych nośnikach LED. Jak zatem oderwać przechodniów od smartfonów i zainteresować komunikatem, jaki mamy do przekazania? Odpowiedzią jest DOOH i jego liczne możliwości.
Reklama wideo – rynek i trendy w Europie Wschodniej
Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się zatrzymać. Jak plasuje się ten format, biorąc pod uwagę wszystkie regiony Wschodniej Europy? Najnowsze dane analizuje Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon.
Końcowy montaż elementów

Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (33): Końcowy montaż elementów

Stało się... Dziś kończymy publikację naszego cyklu. Ostatni odcinek zawiera podstawowe informacje dotyczące montażu elementów na elewacji i wykonania instalacji elektrycznej. Po 32 odcinkach cyklu nadszedł czas, aby wreszcie „odpalić” naszą reklamę i podziwiać perfekcyjne wykonanie, równe rozświetlenie elementów, nienaganny montaż... Mamy w każdym razie nadzieję, że...
RODO, czyli dlaczego ochrona danych jest ważna
Na temat RODO napisano i powiedziano już wiele, a część komentatorów w związku z nowym rozporządzeniem roztaczała niemal apokaliptyczne wizje. Okazało się jednak, że świat nie skończył się 25 maja, a z internetu nie zniknęły interesujące treści, przetrwały też media społecznościowe. Zdaniem specjalistów z firmy Fortinet warto więc zastanowić się, dlaczego...
Napisz SMS do Millenialsa
WhatsApp, Messenger, Skype  to najbardziej popularne aplikacje do codziennego kontaktu używane przez millenialsów. Jak się jednak okazuje, nawet w czasie mody na komunikatory, dla młodych wciąż istotny jest kontakt – zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym – za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone