logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing sensoryczny a radość Klienta

  PR 08.01.2018, przeczytano 1486 razy

Na nastrój i decyzje klientów wpływa marketing sensoryczny. Wzrok, słuch, węch, dotyk i smak pozwalają na doświadczanie życia w różnych aspektach – to one wywołują 80% naszych reakcji. Zmysły to droga do klienta, którą podążają największe marki. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-sensoryczny-a-radosc-klienta,35037,artykul.html

Dzięki zmysłom człowiek poznaje świat, ocenia go, czerpie z niego radość lub smutek. Chociaż zdarza się słyszeć opinie, że zmysły w XIX wieku nie odgrywają już tak wielkiej roli jak kiedyś, to emocje nadal mają największy wpływ na budowanie naszych opinii.

Millward Brown przeprowadziło badanie, którego celem była diagnoza efektywności audiomarketingu i aromamarketingu, ocena, w jaki sposób wpływają one na nasz nastrój podczas pobytu w sklepie oraz informacje opinii ogólnej o samym punkcie usługowym. Badanych podzielono na 2 grupy – część na której został wykorzystany marketing sensoryczny oraz część kontrolną, bez wykorzystania aromamarketinguoraz audiomarketingu.

Jak marketing sensoryczny wpływa na nastrój klientów?

Dzięki odpowiednio dobranej muzyce, szybciej podejmujemy decyzje zakupowe.

O tym ile czasu spędzi klient w danym punkcie usługowym i jak chętnie będzie chciał skorzystać z naszych usług decyduje atmosfera w lokalu. Wizyty w miejscach, w których odtwarzano m.in. muzykę niezależną wpływały na pozytywny nastrój klientów. Dobrze dobrana muzyka przekłada się na lojalność klientów i ich komfort, a to zaś ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż produktów.

Za pomocą dźwięków można zwiększyć choćby poczucie prywatności klienta. Udowodniono również, że muzyka grana w tempie bicia serca człowieka wycisza organizm i pobudza nasze szare komórki. Takie działania wpływają na pamięć, stwarzają ciepły klimat i pielęgnują przyjemne doznania – dzięki temu klient pozytywnie postrzega nasz punkt usługowy. Co czwarta badana osoba odniosła dużo lepsze wrażenie z wizyty sklepie stosującym marketing sensoryczny (np. odtwarzającym muzykę z radia z opłatami ZAiKS) niż w sklepie niestosującym owego marketingu .

Współczynnik optymizmu u klientów - czy można go zwiększyć?

Współczynnikiem optymizmu w naszym przypadku jest stopień odczuwania przez klienta pozytywnych uczuć w stosunku do usług, z których korzystają. Wzrost współczynnika związanego z wybraniem lokalu, w którym korzystano z marketingu sensorycznego zadeklarowało 18% badanych osób. Najwyższy wpływ był widoczny w najstarszej grupie wiekowej 55+, gdzie wyniósł on aż 22%.

Godnym uwagi jest również fakt, że klienci, którzy poddani zostali działaniu audiomarketingu wydali w danym punkcie więcej pieniędzy niż planowali. Odtwarzanie muzyki niezależnej w sklepie (bez opłat ZAiKS) wpływało na chęć ponownego skorzystania z danej usługi. Pozytywny wpływ na decyzyjność podczas zakupów można łączyć zarówno ze wzrostem dobrego samopoczucia w danym punkcie, jak i wzrostem współczynnika optymizmu.

Źródło: APR Media

aprmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764