logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing sensoryczny i atmosfera w przestrzeniach biurowych

  PR 26.08.2019, przeczytano 280 razy
ilustracjastrzałka

Nowoczesne rozwiązania audio, video oraz aromamarketingu coraz częściej wykorzystywane są wewnątrz polskich lokali biurowych. Działania sensoryczne w ramach employer brandingu, budują atmosferę w miejscu pracy, podnoszą wydajność zespołu pracowników oraz poszerzają świadomość marki wśród osób pracujących w firmie. Odpowiednio dostosowane bodźce, pozytywnie wpływają na załogę i motywują ją do bardziej efektywnej pracy. Muzyka, wizualizacje oraz zapach, mogą również wpływać na koncentrację i chęć do pozytywnego działania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-sensoryczny-i-atmosfera-w-przestrzeniach-biurowych,383702,artykul.html

Biura rozbudzające zmysły pracowników, mogą dawać zaskakujące rezultaty. Oddziaływanie na płaszczyźnie marka - pracownik oraz umiejętne sterowanie tą relacją, często stanowią o dzisiejszym sukcesie employer brandingu. Zapach luksusu, rozpoznawalne logo, poprawiająca koncentrację melodia, zapisują w pamięci pracowników oraz gości i klientów obraz firmy, która dba o dobry wizerunek marki oraz uprzyjemnia standardowe czynności biznesowe. Odpowiednio zaprojektowane biuro, charakteryzujące się dobrym planem zawierającym aspekty sensoryczne, tworzy przestrzeń do efektywnej i przyjemnej pracy.

Dźwięk przyjaznego biura

Zdaniem badaczy, dźwięki o odpowiedniej częstotliwości ładują "baterie mózgowe", kiedy to inne dźwięki o niskiej częstotliwości, takie jak hałas ruchu ulicznego, lotnisk, placów budowy, potrafią destrukcyjnie wpływać na pracę mózgu. Udowodniono również, że spokojna muzyka o wysokich częstotliwościach dostarcza mózgowi energii, pobudza umysł i pamięć, niweluje zmęczenie i przyspiesza procesy związane z uczeniem się oraz koncentracją potrzebną do pracy. Ma również korzystny wpływ w nawiązaniu kontaktu między świadomością a podświadomością. Doskonałym przykładem może tutaj być Mozart oraz muzyka grana w tempie bicia serca człowieka. Uspokaja ona organizm i powoduje, że szare komórki lepiej pracują.

Wielu ekspertów sądzi, że muzyka powstała dlatego, że sprzyjała jednoczeniu się grupy. Dlatego, że  ludzie są uzależnieni od więzi społecznych i podatni na nie. Łatwo jest więc wysunąć wniosek, iż odpowiednia muzyka wspiera pozytywne relacje wśród pracowników oraz łagodzi ewentualne konflikty powstające wewnątrz załogi.

- Jak powszechnie wiadomo, każdy człowiek reaguje na muzykę inaczej, odpowiednio do sytuacji, w której się znajduje. W inny sposób odbiera muzykę podczas jedzenia, a w inny, kiedy jest zmęczony lub poddenerwowany. Warto więc powierzyć zaprojektowanie odpowiednich programów muzycznych specjalistom w tej dziedzinie. Da nam to gwarancję, że nie osiągniemy odwrotnych efektów w porównaniu z tymi zamierzonymi. Osobno powinny być rozplanowane wszystkie pomieszczenia biurowe. Inną muzykę zastosujemy w gabinetach, gdzie potrzebne jest duże skupienie aby wykonywać ważne działania biznesowe a inną na korytarzu czy też w jadalni – mówi Aleksandra Potrykus–Wincza, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media.

Jak wynika z badań Mood Media, duży nacisk przy planowaniu działań audiomarketingowych należy również położyć na pory dnia, a nawet pory roku. W zależności od godziny czy też pory roku, umysł człowieka działa na nieco różnych obrotach. Dlatego dostosowanie tempa i rodzaju melodii, jest niezmiernie ważne pod względem tych kryteriów.

Coraz większą popularnością wśród biurowców, cieszą się kompilacje zawierające muzykę relaksacyjną. Pracownicy spragnieni wyciszenia i kontaktu ze sztuką, dobrze odbierają muzykę zawierającą odgłosy przyrody, wody czy ptaków. Pozwala to na szybką regenerację umysłu i uprzyjemnia codzienną pracę przy biurku.

Zapach również ma znaczenie

Dobry projekt komunikacji zapachowej również może spełnić kilka ważnych zadań. Na przykład pozytywnie wpływać na wizerunek siedziby firmy oraz marki. Jak dowiedziono, zapach korzystnie wpływa na klientów firmy, co długofalowo ma wpływ na obroty przedsiębiorstwa, stanowiąc tym samym wspomagające narzędzie komunikacji marketingowej. Z drugiej strony, aromamarketing może wzbogacić miejsce pracy, zwiększyć komfort psychofizyczny pracowników. Zapachy często opisywane są jako silne narzędzie redukujące subiektywnie odczuwany stres i uczucie przeładowania pracą. Okazuje się, że umiejętnie dobrane olejki mogą zniwelować poziomu stresu. Ponadto zapachy stymulują proces uczenia się i zapamiętywania. Przykładem może być olejek rozmarynu i cytryny. Takie połączenie ma pozytywny wpływ na zdolności zapamiętywania oraz odtwarzania z pamięci. Relaksacyjne warunki pracy z minimalizacją stresu, pomagają w zapamiętywaniu oraz ułatwiają wykonywanie zadań. Wpływają zarówno na wydajność pracowników.

Ważną kwestią jest dobór komunikatu zapachowego do rodzaju, czasu trwania pracy, jak również do momentu, w którym następuje jego sensowne zastosowanie. Jeśli chodzi o rodzaj wykonywanych działań i wpływ zapachu na ich wydajność, cyprys okazuje się skuteczny podczas pracy fizycznej. Korzystny do zajęć umysłowych natomiast okazuje się być zapach jałowca. Podczas długotrwałych działań, skuteczna jest znana lawenda, która pomaga w koncentracji i skupieniu się na danej czynności.  

- Do prac wymagających dużego zaangażowania umysłowego, lepsze są zapachy uwodzicielskie, takie jak właśnie lawenda. Zapachy stymulujące nie są w tym przypadku tak korzystne. Wynika to z faktu, iż nadmierna stymulacja do działania może spowodować odwrotny skutek. Do zadań o podwyższonym poziomie trudności, świetnie nadaje się zapach mięty pieprzowej, która stymuluje szare komórki do bardziej wytężonego wysiłku – mówi Aleksandra Potrykus-Wincza. - Najbardziej popularnymi zapachami są tzw. „zapachy luksusu” czyli mieszanki whiskey, skóry, dobrych perfum męskich lub damskich i tytoniu. Dużym powodzeniem cieszy się również zapach kawy, który znakomicie pobudza zmysły i motywuje do działania – dodaje.

Digital Signage dla pracowników

Przedsiębiorstwa, coraz większą uwagę przywiązują do bieżącej edukacji wewnętrznej swoich pracowników. To ważne aby każdy miał dostęp do podstawowych informacji o firmie w której pracuje. Staje się wtedy wyedukowanym ambasadorem marki, który posiada najświeższe informacje na temat swojego pracodawcy.

Doskonałym sposobem na przekazywanie tego typu wiadomości są ekrany wizualizacyjne, które montuje się w biurach. Pozwalają one na szybką komunikację z pracownikami. Zrządzanie ekranem z poziomu komputera PC pozwala na możliwość rozpoczęcia lub zakończenia emitowanych treści w dowolnym momencie. Zastosowanie graficznych efektów specjalnych dla wyświetlanej treści, czyni emisję bardziej atrakcyjną i przykuwa uwagę pracowników oraz ew. gości. Prezentacja aktualnych komunikatów specjalnych, serwisu informacyjnego, informacji o firmie, jej osiągnięciach, sukcesach biznesowych lub finansowych, to tylko niektóre z proponowanych opcji jakie można emitować i podnosić tym samym morale załogi.

- Montaż ekranów wizualizacyjnych pozwala na wzmacnianie wizerunku firmy bądź instytucji jako placówki nowoczesnej i prestiżowej, otwartej na nowe technologie. Tego typu rozwiązania świetnie sprawdzają się w salach konferencyjnych, biurach maklerskich, firmach świadczących usługi finansowe, etc. Coraz częściej jednak znajdują zastosowanie w pomieszczeniach biurowych, takich jak na przykład hole, lobby czy standardowe gabinety pracowników – mówi Aleksandra Potrykus–Wincza, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media.

Źródło: Mood

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ile warta jest dobra reklama?
Kiedy mówimy o promocji firmy, nasuwa nam się myśl: reklama w telewizji lub bilbordy. Świadome kształtowanie wizerunku firmy to coraz ważniejszy aspekt jej obecności w przestrzeni publicznej. Jaka jest prawdziwa wartość dobrze dobranych narzędzi reklamowych i co wziąć pod uwagę przy planowaniu kampanii?
Sprzedaż sezonowa – wszystko, co musisz o niej wiedzieć
Branża e-commerce stale szuka i znajduje kolejne powody, które napędzają koniunkturę sprzedaży online. Black Friday czy Cyber Monday to początek zakupowego szaleństwa, jakie towarzyszy nam w listopadzie i grudniu. Jak wykorzystać ten czas, aby zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów?
„Słodkie lisa ucha berety” – czyli jak Aliexpress wykorzystuje unikalne cechy marki w swojej komunikacji?
Zakupy na AliExpress to doświadczenie niespotykane w innych sklepach internetowych. Współtworzone jest na równi przez markę, sam serwis, jego jedyny w swoim rodzaju interfejs, kolosalną bazę produktów, sposób dostawy oraz samych użytkowników. Jak AliExpress wykorzystuje to w swojej komunikacji w mediach społecznościowych?
Jak aranżacja biura zwiększa efektywność pracowników?
Przeprowadzka do nowej siedziby to szansa na modyfikacje kultury i stylu pracy w firmie – wynika najnowszego raportu pt. „Lepiej niż w domu. Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy”, opracowanego przez Well.hr, Colliers International i PwC. Publikacja zawiera inspiracje, jak poprzez aranżację przestrzeni wpływać na styl i kulturę pracy, oraz opisuje...
Druk 3.0: nowe preferencje konsumentów, nowa rola druku
Rola druku zmienia się wraz z preferencjami konsumentów. Paradoksalnie – w świecie, w którym odbiorcę otacza coraz więcej ekranów, marki mogą wykorzystać druk już nie tylko jako nośnik informacji. Przede wszystkim może on być narzędziem działającym na różne zmysły adresata komunikatu. Głównie na zmysł dotyku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764