logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Marketing sensoryczny od Nekk

  PR 30.07.2021, przeczytano 1374 razy
ilustracjastrzałka

Agencja pharmamarketingowa NEKK odpowiada za wdrożenie dwóch nowych produktów w portfolio uznanej, aptecznej marki – APTEO. Strategia wdrożenia zakładała skorzystanie z bogactwa marketingu sensorycznego. Do promocji preparatów walczących z zapaleniem śluzówki nosa wykorzystano przekaz pozytywny oraz marketing zmysłów – kwiaty i zapachy kwietnej łąki. To całkiem nowe podejście do komunikacji produktów tego typu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-sensoryczny-od-nekk,392476,artykul.html

Oxyrin Apteo Med i Xylometazolin APTEO MED to dwa nowe produkty w szerokim portfolio marki APTEO. Bazują one na substancjach, które mają ugruntowaną pozycję na rynku i są obecne w wielu preparatach dostępnych w aptekach. Celem wdrożenia było wyróżnienie się na tle konkurencji oraz dotarcie z komunikacją do farmaceutek.

- Preparaty dostępne są w formie aerozolu oraz kropli do nosa i mają zastosowanie w zapaleniu błony śluzowej, czy alergicznym nieżycie nosa. Komunikacja innych brandów tej kategorii oparta jest zazwyczaj na ukazywaniu negatywnych konsekwencji alergii, czy przeziębienia. Uznaliśmy, że nasz przekaz oprzemy o zupełnie inne obrazy. Chcieliśmy pokazać pozytywny komunikat – szczęśliwe osoby, które mogą doświadczać pięknych, kwiatowych zapachów. Taki komunikat pozwolił nam nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji, ale także skutecznie dotrzeć do naszej grupy docelowej, jaką były farmaceutki i farmaceuci – mówi Natalia Popławska-Misz, Product Manager marki APTEO.

Jak wyróżnić lek OTC

Wyzwaniem, z którym zmierzył się NEKK było wdrożenie leku OTC zawierającego znaną farmaceutom substancję w nowy, świeży sposób.

- Zaproponowaliśmy projekty, które nie bazowały na „medyczności”, tylko na sensoryce. Chcieliśmy, by nowe produkty były kobiece, by przyciągały wzrok sensualną grafiką, wreszcie by kojarzyły się z możliwością doświadczania letnich, kwietnych zapachów. Wśród działań poza atrakcyjnym Key Visualem przygotowaliśmy paczkę powitalną składającą się z ulotki, kwietnych zapachów oraz zaproszenia dla farmaceutów do wzięcia udziału w konkursie na naszej platformie edukacyjnej – Pharmpedii. Nagrodami były oczywiście kwiatowe zapachy. Wykorzystanie marketingu zmysłów nie jest oczywiście niczym nowym, natomiast bardzo rzadko korzysta się z niego w branży pharma. Myślę, że takie nowe podejście daje agencjom reklamowym olbrzymie możliwości. Szczególnie istotne jest to w sytuacji, gdy mamy szereg produktów o niemal identycznych składach i właściwościach. Wówczas najważniejsze jest nieszablonowe myślenie - skomentowała Agnieszka Smerdka, z Działu Obsługi Klienta NEKK.

Platforma edukacyjna jako dodatkowe wzmocnienie komunikacji z farmaceutami

Po raz kolejny w komunikacji aptecznych produktów wykorzystano innowacyjną Pharmpedię. Jest to platforma stworzona przez agencję pharmamarketingową NEKK i firmę NEUCA. Zakłada ona dwa etapy edukacji: prezentacje produktowo-problemowe, które mają za zadanie dostarczyć użytkownikowi wiedzę i odpowiedzi na nurtujące go pytania oraz część konkursową, która weryfikuje zdobyte przez użytkowników informacje, i jednocześnie nagradza ich za włożony wysiłek.

- Pharmpedia to proste i skuteczne narzędzie dla producentów farmaceutycznych, którzy chcą dotrzeć z edukacją do konkretnych specjalistów. Przekaz merytoryczny dostosowywany jest do grup docelowych zarówno pod kątem treści, jak i formy jej opracowania. Dodatkowo zastosowanie formuły konkursowej pozwala nam na weryfikację zapamiętanych informacji, ale również gratyfikację użytkowników - mówi Agnieszka Lewandowska, Młodszy Kierownik Współpracy z Klientem z agencji pharmamarketingowej NEKK.

Na apteczne półki produkty Oxyrin Apteo Med i Xylometazolin APTEO MED trafiły w okresie wakacyjnym. To dodatkowo wpłynęło na styl komunikacji. Największe zapotrzebowanie bowiem na te preparaty przypada w okresie jesienno-zimowym. Lato natomiast pachnie intensywnie łąką, beztroską, wakacjami, czy delikatnością. Zaprojektowane przez NEKK Key Visuale obu produktów miały wskazywać na te pozytywne skojarzenie, a nie na przykre skutki kataru, które kojarzą nam się z chorobami, zimą i czerwonymi nosami.

Źródło: NEKK


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: AdNews

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764