Tego tematu nie widziałam wcześniej na forum. Co sądzicie o tym rodzaju marketingu? Proszę nie mylić z marketingiem szeptanym.
Tego tematu nie widziałam wcześniej na forum. Co sądzicie o tym rodzaju marketingu? Proszę nie mylić z marketingiem szeptanym.
http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,6214246,Marketing_szemrany___zobacz__jak__spece__oszukuja.html
I co tu można sądzi.....
Takie wykorzystywanie czyjejś infrastruktury i zasobów do prowadzenia jego kosztem promocji to zwykłe złodziejstwo - każdy spam jest formą kradzieży i tutaj też mamy do czynienia z kradzieżą na szkodę serwisów i ich użytkowników, bo to użytkownicy tracą swój czas i energię na omijanie lub zajmowanie się takimi śmieciami.
Przykłady takiej działalności można znaleźć i u nas - choćby śledząc wyczyny sławetnej amelki32. Wpisując ten login w googlu w połączeniu z hasłami dot. atramentów i drukarek dostaniemy piękny obraz tego jak pewna firma zainteresowana sprzedażą oryginalnych tuszy okrada polskie serwisy i polskich internautów aby reklamować się ich kosztem. Niewiarygodne - a jednak prawdziwe!
-----------------
Redakcja Signs.pl
Inny przykład marketingu szemranego - Hotlinkowanie materiałów.
Embeduje się na własnej stronie cudze materiały, cwaniak zyskuje materiały i rozgłos, autorzy dostają rachunek za podniesiony transfer serwera.
-----------------
|
Wszystko zależy od tego z jakiego serwisu i jaki użytek się robi. Są serwisy, które na takie użytki pozwalają - chociażby za pośrednictwem kanałów RSS. My np. jasno mówimy, że wolno wstawić sobie na stronę dane ciągnięte od nas przez RSS. Serwisów ciągnących na żywo dane z katalogu DMOZ są pewnie setki jeśli nie tysiące, podobnie jest z danymi z kilku powiązanych z nim serwisów tematycznych, takich jak chefmoz. YouTube itp. serwisy zachęcają wręcz do hotlinkowania, zawdzięczając tej technice część swej popularności.
(Wiadomość zmodyfikowana przez: redakcja dnia 11.06.2011 13:15)
Myślę, że społeczności coraz bardziej uodparniają się na taki marketing i nie pozwalają na "przyjacielskie doradzanie produktów". Widziałem na paru forach jak takie osoby były mocno naciskane - zanim po jakimś czasie ich wpisy zostawały wymoderowane.
-----------------
Wojciech Kułakowski
Levitah Design
Nigdy o czyms takim nie slyszalam
Cieszymy się wszyscy misko (?), że po 2 latach podzieliłaś się z nami tym wyznaniem
A teraz powiedz szefom, że to jednak nie jest dobry kanał....
Że wszyscy tu to buce i tacy w ogóle niedojrzali jacyś, do rozmów o biznesie...
-----------------
GRAFTEC
e-mail: graftec@graftec.eu
www.graftec.eu