logo
WIEDZA

Marketing ultrafioletowy: Druk UV w produkcji materiałów POS

redakcja  PR 11.10.2017, przeczytano 567 razy
ilustracjastrzałka

Promieniowanie ultrafioletowe kojarzy się pewnie większości z nas z nabieraniem latem pięknego, złocistego koloru skóry, czyli opalaniem. Jak się okazuje, można je wykorzystywać jeszcze w wielu innych dziedzinach, takich jak chociażby druk UV. Niezliczona liczba zalet drukowania "ultrafioletowego", w tym wytrzymałość, wysoka jakość czy uniwersalność, może sprawić, że już niedługo stanie się ono standardem w dziedzinie druku komercyjnego. W ostatnim wpisie opowiedzieliśmy wam nieco o tym, czym charakteryzować się powinny materiały point of sale. Dziś natomiast skupimy się na tym, w jaki sposób je przygotować i dlaczego warto wykorzystać do tego druk UV. Do dzieła!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-ultrafioletowy:-druk-uv-w-produkcji-materialow-pos,34053,artykul.html

Displaye, standy, wobblery etc…

Jedną z najważniejszych zalet jakie posiada druk UV jest jego uniwersalność. Techniką tą można zadrukowywać prawie każdą powierzchnię, zarówno sztywną, jak i giętką, od papieru po PVC. Nie ma znaczenia, czy dany materiał łatwo wchłania czy też w ogóle nie posiada właściwości absorpcji.

Warto wspomnieć również o tym, że druk UV zwany jest także drukiem bezwodnym, co oznacza, że z procesu wyeliminowano standardowo wykorzystywany środek zwilżający, jakim jest woda. Dzięki temu zniknęły problemy związane z kiepskiej jakości nadrukiem na wilgotnym podłożu lub zbyt długim oczekiwaniem na wyschnięcie atramentu.

Druk UV stał się więc idealną techniką do zadrukowywania materiałów POS, takich jak: displaye kartonowe, wobblery, standy tekturowe, wielkoformatowe postery, hangery, naklejki czy nawet potykacze. Listę tę można by jeszcze długo kontynuować.

Materiały POS i jakość zadruku

Jeśli chcecie, aby wasze materiały POS były wyraziste, błyszczące, w żywych barwach oraz wysokiej jakości, to jest to możliwe. I to bez ryzyka błędnego wydruku. Wystarczy zastosować druk UV. Technika ta zapewnia estetyczny, ciekawy zadruk. Co więcej, można odnieść wrażenie, że tusze UV nie są absorbowane przez zadrukowywaną powierzchnię, a jedynie nakładane na nią. Dzięki temu efekt końcowy to bardziej wyraziste barwy i wyższa jakość materiałów point of sale.

Ponadto, ze wszystkich technik druku cyfrowego druk UV jest właściwie jedyną, powszechną, która umożliwia drukowanie w białym kolorze na arkuszach. Nie można również zapomnieć o temacie, który w ostatnich latach jest zdecydowanie na „topie”. Ekologia. Przy procesie druku ultrafioletowego nie wydzielają się żadne niebezpieczne dla środowiska gazy, dlatego też można bez problemu stosować go wewnątrz pomieszczeń.

Wytrzymałość informacji

Jedną z najważniejszych funkcji, które pełnią displaye oraz inne POS-y, jest przekazywanie informacji na temat produktu. Ważne więc, aby te dane były wyraźne, ale również, aby zadruk był wytrzymały.

Materiały POS umieszcza się często na zewnątrz, gdzie narażone są one np. na działanie promieni słonecznych. Druk UV daje pewność, że nasze potykacze czy standy nie wyblakną po kilku tygodniach. Będą one również bardziej odporne na zadrapania. Wytrzymałość zadruku zależy oczywiście od powierzchni, na którą nakładane są tusze oraz tego, w jakim stopniu taki stand wystawiony jest na działanie promieni słonecznych. Niemniej jednak – materiał POS, umieszczony w sklepie, zadrukowany techniką UV bez dodatkowego laminatu spokojnie wytrzyma około 3 lat, z laminatem natomiast – od 5 do 10.

Zadrukowany POS gotowy dużo szybciej

Druk UV sprawia, że tusz zasycha praktycznie w momencie, gdy naświetlony zostaje lampą UV. Żadnego czekania. Dzięki temu oszczędzamy czas. Druk UV cieszy się coraz większą popularnością. Warto więc w niego zainwestować i realizować zamówienia szybciej, lepiej i dokładniej.

Ewa Studniarek

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

RODO: Nowe obowiązki informacyjne dla administratorów danych i podmiotów przetwarzających
Jedną z najważniejszych zmian, która czeka nas po wejściu w życie RODO – ogólnego rozporządzenia 2016/679 o ochronie danych – jest rozszerzenie uprawnień informacyjnych dla osób, których dane są przetwarzane (czyli nas wszystkich).  Wszystko po to, aby każdy z nas – udostępniających miał wiedzę i kontrolę nad tym, co dzieje się z naszymi danymi. Jakie nowe obowiązki...
Co marki i sprzedawcy detaliczni muszą zrobić, żeby wygrać w handlu za pomocą aplikacji
Aplikacje do sprzedaży detalicznej zadomowiły się na dobre w smartfonach klientów. Podczas gdy jest jeszcze zbyt wcześnie na wycofanie się z mobilnych stron, znaczenie aplikacji jako części oferty omnichannel nie może być bagatelizowane, ponieważ mogą one stać się swego rodzaju kopalnią złota dla sprzedawców detalicznych. W świecie zdominowanym przez smartfony, w...
Marketing w formie drukowanej nie jest martwy
- W świetle badań potwierdzających, że ludzki mózg lepiej reaguje na formę drukowaną, marketingowcy muszą zdać sobie sprawę z tego, że materiały drukowane czeka świetlana przyszłość, twierdzi Pamela Ghosal, General Manager, Marketing Communications, OKI Europe Ltd.
Czy klient może zakochać się w marce?
Każda firma może zdobyć wiernych fanów. Jeżeli będzie prowadzić uczciwy dialog z otoczeniem, to ma szansę rozkochać w sobie klientów, niezależnie od skali swojego biznesu. Czy mogą tego dokonać tylko sklepy stacjonarne czy również e-commerce? Co musi się wydarzyć, żeby tak silna więź z marką powstała? Ile potrzeba na to czasu? Jak tego dokonać? Dlaczego...
Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
 
niedziela 24.06.2018, 79 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone