logo
WIEDZA

Marketing ultrafioletowy: Druk UV w produkcji materiałów POS

redakcja  PR 11.10.2017, przeczytano 609 razy
ilustracjastrzałka

Promieniowanie ultrafioletowe kojarzy się pewnie większości z nas z nabieraniem latem pięknego, złocistego koloru skóry, czyli opalaniem. Jak się okazuje, można je wykorzystywać jeszcze w wielu innych dziedzinach, takich jak chociażby druk UV. Niezliczona liczba zalet drukowania "ultrafioletowego", w tym wytrzymałość, wysoka jakość czy uniwersalność, może sprawić, że już niedługo stanie się ono standardem w dziedzinie druku komercyjnego. W ostatnim wpisie opowiedzieliśmy wam nieco o tym, czym charakteryzować się powinny materiały point of sale. Dziś natomiast skupimy się na tym, w jaki sposób je przygotować i dlaczego warto wykorzystać do tego druk UV. Do dzieła!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-ultrafioletowy:-druk-uv-w-produkcji-materialow-pos,34053,artykul.html

Displaye, standy, wobblery etc…

Jedną z najważniejszych zalet jakie posiada druk UV jest jego uniwersalność. Techniką tą można zadrukowywać prawie każdą powierzchnię, zarówno sztywną, jak i giętką, od papieru po PVC. Nie ma znaczenia, czy dany materiał łatwo wchłania czy też w ogóle nie posiada właściwości absorpcji.

Warto wspomnieć również o tym, że druk UV zwany jest także drukiem bezwodnym, co oznacza, że z procesu wyeliminowano standardowo wykorzystywany środek zwilżający, jakim jest woda. Dzięki temu zniknęły problemy związane z kiepskiej jakości nadrukiem na wilgotnym podłożu lub zbyt długim oczekiwaniem na wyschnięcie atramentu.

Druk UV stał się więc idealną techniką do zadrukowywania materiałów POS, takich jak: displaye kartonowe, wobblery, standy tekturowe, wielkoformatowe postery, hangery, naklejki czy nawet potykacze. Listę tę można by jeszcze długo kontynuować.

Materiały POS i jakość zadruku

Jeśli chcecie, aby wasze materiały POS były wyraziste, błyszczące, w żywych barwach oraz wysokiej jakości, to jest to możliwe. I to bez ryzyka błędnego wydruku. Wystarczy zastosować druk UV. Technika ta zapewnia estetyczny, ciekawy zadruk. Co więcej, można odnieść wrażenie, że tusze UV nie są absorbowane przez zadrukowywaną powierzchnię, a jedynie nakładane na nią. Dzięki temu efekt końcowy to bardziej wyraziste barwy i wyższa jakość materiałów point of sale.

Ponadto, ze wszystkich technik druku cyfrowego druk UV jest właściwie jedyną, powszechną, która umożliwia drukowanie w białym kolorze na arkuszach. Nie można również zapomnieć o temacie, który w ostatnich latach jest zdecydowanie na „topie”. Ekologia. Przy procesie druku ultrafioletowego nie wydzielają się żadne niebezpieczne dla środowiska gazy, dlatego też można bez problemu stosować go wewnątrz pomieszczeń.

Wytrzymałość informacji

Jedną z najważniejszych funkcji, które pełnią displaye oraz inne POS-y, jest przekazywanie informacji na temat produktu. Ważne więc, aby te dane były wyraźne, ale również, aby zadruk był wytrzymały.

Materiały POS umieszcza się często na zewnątrz, gdzie narażone są one np. na działanie promieni słonecznych. Druk UV daje pewność, że nasze potykacze czy standy nie wyblakną po kilku tygodniach. Będą one również bardziej odporne na zadrapania. Wytrzymałość zadruku zależy oczywiście od powierzchni, na którą nakładane są tusze oraz tego, w jakim stopniu taki stand wystawiony jest na działanie promieni słonecznych. Niemniej jednak – materiał POS, umieszczony w sklepie, zadrukowany techniką UV bez dodatkowego laminatu spokojnie wytrzyma około 3 lat, z laminatem natomiast – od 5 do 10.

Zadrukowany POS gotowy dużo szybciej

Druk UV sprawia, że tusz zasycha praktycznie w momencie, gdy naświetlony zostaje lampą UV. Żadnego czekania. Dzięki temu oszczędzamy czas. Druk UV cieszy się coraz większą popularnością. Warto więc w niego zainwestować i realizować zamówienia szybciej, lepiej i dokładniej.

Ewa Studniarek

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Strona WWW: Czego klienci oczekują od projektanta i wykonawcy?
Firmowa strona www powinna mieć wersję na urządzenia mobilne, pozwalać właścicielowi na edytowanie treści i zawierać formularz kontaktowy – wynika z analizy serwisu Oferteo.pl. Co ciekawe, w odróżnieniu od wyników poprzednich edycji badania, przedsiębiorcy częściej zlecają wykonawcom przebudowę już istniejącej strony niż zaprojektowanie od początku...
Social Customer Care – jego rola i znaczenie
Coraz częściej mówi się o braku lojalności klientów oraz zmianie roli social media. Nie chodzi już tylko o budowanie społeczności, ale o prowadzenie działań zasięgowych. Należy więc zastanowić się, jaką formę powinny przyjąć nasze działania i w jakim kierunku będzie rozwijać się Social Customer Care.
Od ulgi na start po duży ZUS. Poradnik dla przedsiębiorców
Wysokość składek opłacanych na ubezpieczenia społeczne to według przedsiębiorców największa bolączka prowadzenia biznesu w Polsce – wynika z Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości 2018. W obecnym systemie prawnym istnieją jednak różne możliwości rozliczania się z ZUS-em. Eksperci inFakt podpowiadają, jaki rodzaj oskładkowania można wybrać w...
Jak mierzyć efektywność pracy social media moderatorów?
Wiele biznesów wciąż ma problem w zaplanowaniu skutecznej strategii, a przede wszystkim właściwym rozliczaniu efektywności działań w social mediach. Dla niektórych nie lada wyzwaniem okazuje się już samo dobranie odpowiednich osób do obsługi firmowych kanałów społecznościowych lub nawet decyzja, czy stworzyć taki zespół w ramach obecnych...
Rybnik: Wywiad z twórcami Systemu Identyfikacji Wizualnej miasta
Niedawno prezentowaliśmy opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Rybnika. Materiał cieszył się dużym zainteresowaniem - w ciągu tygodnia obejrzano go i przeczytano ponad 700 razy. Zdecydowaliśmy się w związku z tym uzupełnić go o rozmowę Mateusza Michalskiego ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej z Marcinem Wolnym i Mirkiem Klisiem, reprezentującymi Studio Otwarte...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone