logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing ultrafioletowy: Druk UV w produkcji materiałów POS

  PR 11.10.2017, przeczytano 1187 razy
ilustracjastrzałka

Promieniowanie ultrafioletowe kojarzy się pewnie większości z nas z nabieraniem latem pięknego, złocistego koloru skóry, czyli opalaniem. Jak się okazuje, można je wykorzystywać jeszcze w wielu innych dziedzinach, takich jak chociażby druk UV. Niezliczona liczba zalet drukowania "ultrafioletowego", w tym wytrzymałość, wysoka jakość czy uniwersalność, może sprawić, że już niedługo stanie się ono standardem w dziedzinie druku komercyjnego. W ostatnim wpisie opowiedzieliśmy wam nieco o tym, czym charakteryzować się powinny materiały point of sale. Dziś natomiast skupimy się na tym, w jaki sposób je przygotować i dlaczego warto wykorzystać do tego druk UV. Do dzieła!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-ultrafioletowy%3A-druk-uv-w-produkcji-materialow-pos,34053,artykul.html

Displaye, standy, wobblery etc…

Jedną z najważniejszych zalet jakie posiada druk UV jest jego uniwersalność. Techniką tą można zadrukowywać prawie każdą powierzchnię, zarówno sztywną, jak i giętką, od papieru po PVC. Nie ma znaczenia, czy dany materiał łatwo wchłania czy też w ogóle nie posiada właściwości absorpcji.

Warto wspomnieć również o tym, że druk UV zwany jest także drukiem bezwodnym, co oznacza, że z procesu wyeliminowano standardowo wykorzystywany środek zwilżający, jakim jest woda. Dzięki temu zniknęły problemy związane z kiepskiej jakości nadrukiem na wilgotnym podłożu lub zbyt długim oczekiwaniem na wyschnięcie atramentu.

Druk UV stał się więc idealną techniką do zadrukowywania materiałów POS, takich jak: displaye kartonowe, wobblery, standy tekturowe, wielkoformatowe postery, hangery, naklejki czy nawet potykacze. Listę tę można by jeszcze długo kontynuować.

Materiały POS i jakość zadruku

Jeśli chcecie, aby wasze materiały POS były wyraziste, błyszczące, w żywych barwach oraz wysokiej jakości, to jest to możliwe. I to bez ryzyka błędnego wydruku. Wystarczy zastosować druk UV. Technika ta zapewnia estetyczny, ciekawy zadruk. Co więcej, można odnieść wrażenie, że tusze UV nie są absorbowane przez zadrukowywaną powierzchnię, a jedynie nakładane na nią. Dzięki temu efekt końcowy to bardziej wyraziste barwy i wyższa jakość materiałów point of sale.

Ponadto, ze wszystkich technik druku cyfrowego druk UV jest właściwie jedyną, powszechną, która umożliwia drukowanie w białym kolorze na arkuszach. Nie można również zapomnieć o temacie, który w ostatnich latach jest zdecydowanie na „topie”. Ekologia. Przy procesie druku ultrafioletowego nie wydzielają się żadne niebezpieczne dla środowiska gazy, dlatego też można bez problemu stosować go wewnątrz pomieszczeń.

Wytrzymałość informacji

Jedną z najważniejszych funkcji, które pełnią displaye oraz inne POS-y, jest przekazywanie informacji na temat produktu. Ważne więc, aby te dane były wyraźne, ale również, aby zadruk był wytrzymały.

Materiały POS umieszcza się często na zewnątrz, gdzie narażone są one np. na działanie promieni słonecznych. Druk UV daje pewność, że nasze potykacze czy standy nie wyblakną po kilku tygodniach. Będą one również bardziej odporne na zadrapania. Wytrzymałość zadruku zależy oczywiście od powierzchni, na którą nakładane są tusze oraz tego, w jakim stopniu taki stand wystawiony jest na działanie promieni słonecznych. Niemniej jednak – materiał POS, umieszczony w sklepie, zadrukowany techniką UV bez dodatkowego laminatu spokojnie wytrzyma około 3 lat, z laminatem natomiast – od 5 do 10.

Zadrukowany POS gotowy dużo szybciej

Druk UV sprawia, że tusz zasycha praktycznie w momencie, gdy naświetlony zostaje lampą UV. Żadnego czekania. Dzięki temu oszczędzamy czas. Druk UV cieszy się coraz większą popularnością. Warto więc w niego zainwestować i realizować zamówienia szybciej, lepiej i dokładniej.

Ewa Studniarek

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764