logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marketing vs. recesja – poradnik dla przedsiębiorców

  PR 10.04.2020, przeczytano 313 razy
ilustracjastrzałka

Przedsiębiorcy zyskują narzędzie wsparcia biznesu w czasie szalejącego kryzysu i widma istotnego spowolnienia gospodarczego. Specjaliści agencji ContentHouse, wspólnie z Business Centre Club, stworzyli podręcznik z praktycznymi i uniwersalnymi zaleceniami, jak tworzyć komunikację antykryzysową. Jakie treści znajdą w poradniku „Marketing vs. recesja”?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-vs.-recesja-%E2%80%93-poradnik-dla-przedsiebiorcow,386535,artykul.html

Z myślą o wszystkich, którzy dziś czują się zdezorientowani i poszukują alternatywnych możliwości działania oraz metod komunikacji, eksperci agencji ContentHouse stworzyli praktyczny poradnik opisujący najważniejsze aspekty komunikacji biznesu online. Od dostosowania języka komunikacji, przez wdrożenie procedur obsługi klienta, narzędzia automatyzujące procesy, działania wizerunkowe wewnątrz i na zewnątrz firmy, aż po porady z zakresu wyboru i kreacji formatów reklamowych i optymalizację wydatków.

Czas na zmiany w rzeczywistości biznesowej

Poradnik powstał wspólnie i pod patronatem Business Centre Club, największego klubu prywatnych pracodawców w Polsce. Jak ocenia wiceprezes BCC oraz Kanclerz Lóż Małopolskiej i Częstochowskiej, Katarzyna Woszczyna, to narzędzie, które wesprze wszystkich przedsiębiorców. – Poradnik „Marketing vs. recesja” to kompendium wiedzy i wskazówek działania z których skorzystać powinny nie tylko firmy zrzeszone w Business Centre Club. Wnioski płynące z materiału w sposób oczywisty wskazują na to, że lekarstwem na wywołany przez koronawirusa kryzys jest zmiana sposobu dotychczasowego myślenia o prowadzeniu działalności gospodarczej. Rzeczywistość i otoczenie biznesowe po epidemii zmieni się, a na rynku pozostaną Ci, którzy będą potrafił dostosować się do nowych reguł gry – mówi Katarzyna Woszczyna.

Trudna sytuacja, w jakiej znaleźli się globalnie niemal wszyscy przedsiębiorcy, wymusza wprowadzenie szybkich i mądrych decyzji. Dla niektórych oznacza to przeniesienie działalności do internetu, dla innych poprawę dotychczasowych aktywności sieciowych. A wszystko to, w zupełnie nowej tonacji oraz tematyce komunikacji, wrażliwej na diametralnie zmieniający się każdego dnia świat. I o tym jest przewodnik. Myślę, że przedstawione wnioski bardzo pomogą we wprowadzeniu nieuniknionych zmian – mówi Grzegorz Miłkowski, CEO w ContentHouse oraz ekspert BCC ds. digital marketingu.

Jakie zalecenia zawiera poradnik?

Autorzy zwracają uwagę, by w czasie pandemii i okresie, który nastąpi po jej zakończeniu, dostosowywać swoją komunikację do realiów, w których odbiorcy nastawieni są na zbyt mocną ekspozycję różnych treści. W zalewie informacji komunikacja marki powinna być maksymalnie uproszczona, zwięzła oraz dobrze widoczna. Zalecane jest zaniechanie tonacji humorystycznej i wielokontekstowej.

Wskazane jest także mocniejsze wyjście naprzeciw oczekiwaniom Klientów. Tu swoją rolę spełnić mają własne treści edukacyjne, będące narzędziem wspierającym pozycję i pozycjonującą markę w sieci. Eksperci dzielą się zaleceniami, by tworzyć porady odpowiadające wyzwaniom dzisiejszej rzeczywistości, wskazują odpowiednie kanały dotarcia i namawiają do odważnego zmieniania modelu działań. Poradnik tłumaczy, jak tworzyć treści w oparciu o analizę najbardziej bieżących i aktualnie dynamicznie zmiennych zapotrzebowań konsumentów, jak monitorować stan wizerunku w kanałach społecznościowych i jak jednocześnie implementować dobre praktyki przy zachowaniu etyki biznesu.

Jako niezwykle istotne wskazywane są działania public relations, zarówno te adresowane do otoczenia zewnętrznego, jak i środowiska własnych pracowników. Według autorów umiejętne prowadzenie takich działań nie tylko może zminimalizować wpływ czynników ekonomicznych, wzmocnić poczucie więzi klienta z marką oraz związać się wartościowymi relacjami z członkami zespołu.

Praktycy mówią o tym, że najbliższe miesiące przyniosą dynamiczny rozwój narzędzi automatyzujących marketing i obsługę klienta. Technologie takie jak chatboty czy voiceboty mocno wpłyną na usprawnienie nowych kanałów dystrybucji sprzedaży i usług. Wskazywane są także proste i dostępne narzędzia, które pozwalają na poszerzenie zakresu analizy i predykcji własnych działań. Autorzy poradnika apelują o oparty o liczby pragmatyzm wypierający zbędną emocjonalność.

W dobrych czasach firmy chcą się reklamować. W trudnych muszą

W reklamie i skutecznej komunikacji firm eksperci dostrzegają szansę na maksymalne zniwelowanie skutków nadciągającej recesji. Według analizy marek BrandZ, po kryzysie gospodarczym w 2008 r. silne brandy odzyskały pozycję 9 razy szybciej niż te, które zawiesiły swoją działalność i wykazały bierną postawę. Poradnik „Marketing vs. recesja” pokazuje, jak unikać błędów zaniechania w obecnym kryzysie.

Materiał w pierwszej kolejności został udostępniony wszystkim z ponad 2500 członków Business Centre Club.

  • Dla firm niezrzeszonych w BCC dostępny jest do pobrania TUTAJ

Źródło: ContentHouse

www.contenthouse.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wydanie specjalne Gazety PIAP w wersji online już dostępne
Ekonomiści twierdzą, że kryzys przechodzi średnio co 7 lat. Można było więc w najbliższej przyszłości spodziewać się tąpnięcia, ale koronawirus spadł na światowe gospodarki dosyć niespodziewanie. Zahibernował biznesy, odizolował rodziny, zmienił DNA świata, porozstawiał po kątach polityków największych mocarstw.
Eko marketing w kwietniowym wydaniu OOH magazine
Najnowsze wydanie OOH magazine poświęcone jest EKO marketingowi, który (przed epoką pandemii) był zdecydowanym faworytem wszelkich prognoz i badań nadchodzących trendów branżowych. Wraz ze wzrastającą świadomością ekologiczną konsumentów, wzrasta liczba akcji i działań podejmowanych przez marketerów, które uwzględniają ochronę środowiska...
Nowy Media Marketing Polska
Kiedy planowaliśmy sportową okładkę tego wydania „MMP", nie wiedzieliśmy jeszcze, że to właśnie sport będzie jedną z najbardziej dotkniętych przez pandemię dziedzin życia publicznego.
Potęga personalizacji – 9 odsłon OOH magazine
Najnowszy numer OOH magazine już na rynku, a w nim baza wiedzy o marketingu rynku automotive. Wydawca postanowił, że oprócz głównej okładki tego numeru, wykona dodatkowo personalizowane dla osób i firm, które w tym numerze pojawiły się na jego łamach. Personalizacja bowiem to klucz do sukcesu.
Nowy Raport Dostawców Mediów i Maszyn już na rynku
Pierwszy numer Dostawców Mediów i Maszyn jest już na rynku. Pierwszy numer w roku to okazja do podsumowań i refleksji nad tym, co minione, jak również spojrzenia w przyszłość.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764