logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej

  PR 17.02.2020, przeczytano 409 razy
Autorka: Aleksandra Potrykus-Wincza

Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-zapachowy-w-placowkach-opieki-zdrowotnej,385712,artykul.html

Lecznicze właściwości zapachu od wieków wykorzystywane są w różnych kulturach na całym świecie. Zapach może pozytywnie wpłynąć na nastrój pacjenta przynosząc efekt uspokojenia i zrelaksowania. Badania pokazują, że jeżeli chodzi o korzyści dla naszego zdrowia, to wypełnianie zapachem otoczenia idzie jeszcze dalej.

- Przyjemny zapach lawendy może nas zrelaksować, a bryza morska złagodzić uczucie niepokoju. Cytrusy z kolei pobudzają do działania i są idealne na upalne dni. Zapachy kwiatowe działają antydepresyjnie, zwalczają nieśmiałość, zmniejszają napięcia, np. w kolejkach do kasy. Aromaty drewniane (cedr, sandał, paczula) są bardzo eleganckie, przez co podkreślą prestiż oraz siłę marki. Otulają i uspokajają. Zmysłowe, dalekowschodnie, orientalne zapachy (wanilia, piżmo, ambra) przywracają równowagę i doskonale wyciszają. Skóra z kolei, pomieszana z zapachem tytoniu i palonego drewna, podkreśli estetykę i wystrój. Uwydatni jakość oferowanych towarów i usług, wpłynie na postrzeganie danego miejsca.

Aromatyzacja pomieszczeń w placówkach opieki zdrowotnej umożliwia utworzenie harmonijnego relaksacyjnego środowiska, które wzmocni w pacjentach odczucie regeneracji sił, wprowadzi bardziej gościnną atmosferę dla odwiedzających oraz uwydatni markę danej placówki medycznej.

Odpowiednie zapachy będą korzystne nie tylko dla pacjentów ale także dla personelu placówek medycznych. Wiele aromatów, ze względu na swoje bogate i wszechstronne właściwości, będzie pozytywnie wpływać zarówno na jedną, jak i drugą stronę. Badania Mood Media pokazują, że przyjemne zapachy mogą podnieść aktywność pracowników oraz ich wydajność, a także zniwelować następstwa sytuacji stresogennych w pracy.

- Do prac wymagających dużego zaangażowania umysłowego, lepsze są zapachy uwodzicielskie, takie jak właśnie lawenda. Zapachy stymulujące nie są w tym przypadku tak korzystne. Wynika to z faktu, iż nadmierna stymulacja do działania może spowodować odwrotny skutek. Do zadań o podwyższonym poziomie trudności, świetnie nadaje się zapach mięty pieprzowej, która stymuluje szare komórki do bardziej wytężonego wysiłku – mówi Aleksandra Potrykus-Wincza.

Przykładowo, amerykański szpital Florida Hospital’s Seaside Center, aby dostarczyć swoim pacjentom przyjemnych doznań sensorycznych, zastosował dyfuzory aromatyzujące w pomieszczeniach szpitalnych, rozpylając zapachy morza, orzecha kokosowego i wanilii. Zapach wanilii jest szczególnie polecanym aromatem na oddziałach stosujących narzędzia radiologii, ponieważ zauważono, że potrafi łagodzić objawy klaustrofobii. Fakt ten doskonale obrazuje sytuacje, że każda placówka pragnie stworzyć otoczenie, które będzie dla klienta czy pacjenta przyjemne i odprężające.

Różne zapachy wywołują różne efekty. Ważne aby przy doborze odpowiedniego aromatu, zdać się na specjalistów z zakresu aromamarketingu. Profesjonalny dostawca tego typu rozwiązań, powinien posiadać katalog zapachów, pogrupowanych wg kategorii ich wpływu na ludzki umysł. Natomiast niektóre z firm oferują również tworzenie całkowicie unikalnych środowisk zapachowych, które przygotowywane są pod specjalne zamówienia klientów. Dzięki temu dana marka może zaprojektować dla siebie wyjątkowe logo zapachowe, które oprócz kwestii wizerunkowych, posiadać będzie korzystne właściwości dla osób przebywających we wnętrzach placówki.

Źródło: Mood

www.moodmedia.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimo wysokich kar łamią kwarantannę
Jest wegetarianką, a w ośrodku podali mięso. Tylko na chwilę, po niezbędne zakupy, czyli wódkę i piwo. Z psem do weterynarza. Porozmawiać ze znajomymi na skwerze, napić się z kolegami. Wybrać gotówkę z bankomatu. Koniecznie osobiście spotkać się z dzielnicowym i to najlepiej w komendzie policji. Powód do złamania kwarantanny, mimo wysokich kar, zawsze się...
Zaskocz kontrahenta prezentem
Biznes i dyplomacja są nierozerwalnie związane z wręczaniem sobie prezentów. Nadchodząca Wielkanoc może być miłą okazją, aby sprawić niespodziankę kontrahentowi.
Działania marek w okresie pandemii
Część marek działających na polskim rynku zintensyfikowały działania komunikacyjne skierowane do klientów i pracowników, jednak większość wstrzymała informowanie o swoich działaniach – wynika z tygodniowego podsumowania działań marek przygotowanego przez agencję Magna Talenta, specjalizującą się w budowaniu wizerunku marek, w tym prezesów największych, polskich...
Wszelkie zmiany, w szczególności te nagłe i narzucone odgórnie, budzą opór pracowników. Jednak w czasie panującej epidemii komunikacja zmian jest nieunikniona. Przedsiębiorstwa, chcąc utrzymać biznes, muszą dostosować się do okoliczności i wdrożyć nowe systemy oparte o pracę zdalną, automatyzację, nowe technologie czy sprzedaż on-line....
W czasie pandemii przed markami stanęły nowe wyzwania i ograniczenia. Agencja Dziadek do orzechów postanowiła podzielić się swoimi przemyśleniami, na temat tego jak w czasie panującego kryzysu powinny zachowywać się marki. „Komunikacja w pandemii” to opracowanie zawierające praktyczne rady dla każdego marketera i agencji reklamowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764