logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marketingowcy i media chcą walczyć z ad frauds i dezinformacją

   11.10.2019, przeczytano 327 razy
ilustracjastrzałka

W podpisanej deklaracji znajdują się między innymi informacje dotyczące skali problemu: według ośrodków i firm badawczych zajmujących się analizami internetu wartość reklamowych oszustw (ang. „digital ad frauds”) na globalnym rynku online w 2019 roku może przekroczyć 50 miliardów dolarów i zwiększa się z roku na rok o około 20%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketingowcy-i-media-chca-walczyc-z-ad-frauds-i-dezinformacja,384320,artykul.html

Oszustwa reklamowe w internecie kojarzą się przede wszystkim z działalnością szkodliwych botów, które mogą np. generować sztuczny ruch na stronie internetowej. Warto jednak pamiętać, że jest z nimi powiązane także zjawisko dezinformacji. Jednym z celów stosowania np. fake newsów może być zwiększanie zainteresowania tekstami internetowymi („klikalności”). Ad frauds to nie tylko straty finansowe, lecz także zjawisko niekorzystanie wpływające na system mediów. Badania pokazują, że aż 73% ludzi jest zaniepokojonych wpływem dezinformacji na otaczającą nas rzeczywistość (Eurobarometr 2018).

- Fake news i ad fraud to dwie strony tej samej fałszywej monety - jeżeli mamy wygrać z tą fałszywą walutą, a tym samym obronić demokrację i rzetelny biznes, musimy się nauczyć jak doceniać prawdziwą informację i prawdomówne media - powiedział podczas konferencji Paweł Tyszkiewicz ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej, które jest inicjatorem projektu.

Problem oszustw reklamowych dotyka większości krajów na świecie, w tym coraz silniej rozwija się w Europie. Zajęła się nim jakiś czas temu Komisja Europejska, która opublikowała „Kodeks postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w internecie”. Zainicjowana przez SAR współpraca ma wpisywać się w te unijne dyrektywy i adaptować je do rynku polskiego.

Pod deklaracją podpis złożyli przedstawiciele: Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, Izby Wydawców Prasy, Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Związku Firm Public Relations.

Poza organizacjami branżowymi inicjatywę wspierają: Eurozet, Agora S.A., Puls Biznesu, Respublica, Ringier Axel Springer Polska, TVN, ThinkTank i Wirtualna Polska. „Code of practice on disinformation”, czyli kodeks opracowany przez Komisję Europejską podpisali między innymi WFA, EACA, IAB Europe oraz platformy Facebook, Google, Twitter.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dla innowatorów, wynalazców i przedsiębiorców oznacza to szereg ułatwień na drodze ochrony własności przemysłowej. Wśród nich znalazły się m.in. doprecyzowanie pojęcia wynalazku, eliminacja niejasności dot. ochrony praw własności przemysłowej, zwolnienie z opłat okresowych na wzory przemysłowe oraz znaki towarowe dla osób fizycznych i MŚP w początkowej fazie działania....
Łatwiej o gwarancje kredytowe dla kreatywnych
Wydawcy, galerie artystyczne, organizacje zajmujące się pozaszkolnymi formami edukacji artystycznej i wiele innych, będą mogły skorzystać z gwarancji Kreatywna Europa. Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) podpisał z Europejskim Funduszem Inwestycyjnym (EFI) aneks do umowy, na mocy którego znacznie rozszerzyła się grupa beneficjentów tego programu.
Freelancerzy w Polsce w 2019 roku
- W październiku wskaźnik PMI dla polskiego sektora wytwórczego zaliczył gwałtowny spadek, przyjmując najniższą wartość od czasu światowej recesji z 2009 roku. Tak zły wynik jest szokiem dla ekonomistów – podkreśla KrzysztMałe i średnie firmy coraz częściej w poszukiwaniu oszczędności nawiązują współpracę z freelancerami. Duże znaczenie ma...
Rada Etyki Public Relations o zorganizowanym trollingu
W związku ze skierowanym przez Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations wystąpieniem o wydanie przez Radę Etyki Public Relations (REPR) opinii dotyczącej coraz częściej opisywanej przez media praktyki zlecania przez podmioty zajmujące się public relations działań hejterskich i trollingu REPR oświadcza, co następuje:
Nagrody rzeczowe a podatki
Organizator akcji promocyjnej z nagrodami powinien pamiętać, że koszt nagród nie jest jego jedynym wydatkiem. W szczególności warto zainteresować się podatkami, a te będą one się od siebie różniły, w zależności od rodzaju akcji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764