logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marketingowcy i media chcą walczyć z ad frauds i dezinformacją

   11.10.2019, przeczytano 349 razy
ilustracjastrzałka

W podpisanej deklaracji znajdują się między innymi informacje dotyczące skali problemu: według ośrodków i firm badawczych zajmujących się analizami internetu wartość reklamowych oszustw (ang. „digital ad frauds”) na globalnym rynku online w 2019 roku może przekroczyć 50 miliardów dolarów i zwiększa się z roku na rok o około 20%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketingowcy-i-media-chca-walczyc-z-ad-frauds-i-dezinformacja,384320,artykul.html

Oszustwa reklamowe w internecie kojarzą się przede wszystkim z działalnością szkodliwych botów, które mogą np. generować sztuczny ruch na stronie internetowej. Warto jednak pamiętać, że jest z nimi powiązane także zjawisko dezinformacji. Jednym z celów stosowania np. fake newsów może być zwiększanie zainteresowania tekstami internetowymi („klikalności”). Ad frauds to nie tylko straty finansowe, lecz także zjawisko niekorzystanie wpływające na system mediów. Badania pokazują, że aż 73% ludzi jest zaniepokojonych wpływem dezinformacji na otaczającą nas rzeczywistość (Eurobarometr 2018).

- Fake news i ad fraud to dwie strony tej samej fałszywej monety - jeżeli mamy wygrać z tą fałszywą walutą, a tym samym obronić demokrację i rzetelny biznes, musimy się nauczyć jak doceniać prawdziwą informację i prawdomówne media - powiedział podczas konferencji Paweł Tyszkiewicz ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej, które jest inicjatorem projektu.

Problem oszustw reklamowych dotyka większości krajów na świecie, w tym coraz silniej rozwija się w Europie. Zajęła się nim jakiś czas temu Komisja Europejska, która opublikowała „Kodeks postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w internecie”. Zainicjowana przez SAR współpraca ma wpisywać się w te unijne dyrektywy i adaptować je do rynku polskiego.

Pod deklaracją podpis złożyli przedstawiciele: Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, Izby Wydawców Prasy, Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Związku Firm Public Relations.

Poza organizacjami branżowymi inicjatywę wspierają: Eurozet, Agora S.A., Puls Biznesu, Respublica, Ringier Axel Springer Polska, TVN, ThinkTank i Wirtualna Polska. „Code of practice on disinformation”, czyli kodeks opracowany przez Komisję Europejską podpisali między innymi WFA, EACA, IAB Europe oraz platformy Facebook, Google, Twitter.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rozkwit handlu internetowego
Handel internetowy rośnie w siłę, a wraz z nim samonapędzająca się sprzedaż produktów oraz dynamiczny rozwój usług kurierskich. Prognozy przewidują niezachwianą korzyść z inwestycji w sklepy online, tym bardziej że z każdym kolejnym rokiem odnotowywane są wzrosty w zakresie wykorzystania Internetu do nabywania towarów. Zgodnie z danymi Eurostatu, w samym...
Specjaliści IT pracujących w modelu B2B zarabia ponad 10,5 tys. zł
Ponad 60% kobiet i ponad 70% mężczyzn pracujących jako specjaliści IT w oparciu o kontrakt B2B zarabia w Polsce powyżej 65 zł na godzinę, wynika ze zrealizowanego przez Ework Group badania polskiego rynku specjalistów IT, pierwszego tego typu na polskim rynku. Jednocześnie ponad 66% badanych deklaruje, że pracuje powyżej 160 godzin w miesiącu, co oznacza, że ich miesięczne...
Puls Biznesu o warszawskiej uchwale krajobrazowej

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Puls Biznesu o warszawskiej uchwale krajobrazowej

Rada miasta st. Warszawy przyjęła uchwałę krajobrazową. Samorząd dał przedsiębiorcom czas na reakcję, potem będzie karać. Jak informuje dziennik "Puls Biznesu", firmy już szykują się do złożenia pozwu.
PIAP pisze do Ministra Finansów i proponuje nowe rozwiązanie w sprawie limitów
Zniesienie limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków osobom trzecim to od lat oczko w głowie działań lobbingowych PIAP. Teraz pojawiła się kolejna szansa na poprawę sytuacji firm w tym obszarze, ale w zupełnie innym ujęciu prawnym. Izba wraz z Kancelarią TAX-LEX walczy o zniesienie obowiązku prowadzenia ewidencji upominków, ale nie tylko. Dużym wsparciem dla działań PIAP...
Najwięksi internetowi detaliści reklamowali noworoczne obniżki na poziomie do 70 proc. W rzeczywistości sięgnęły one średnio 9-12 proc.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764