logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketingowy potencjał koperty

  PR 30.11.2022, przeczytano 773 razy
ilustracja

Choć rynek tradycyjnych przesyłek listowych od lat sukcesywnie się kurczy, to jeden z jego segmentów może pochwalić się wzrostem. Mowa o przesyłkach reklamowych. Niesłabnącą popularność direct mailingu potwierdzają zarówno eksperci zajmujący się organizacją korespondencji masowej dla firm oraz instytucji, jak i sami konsumenci. Najnowszy Raport Polskiego Stowarzyszenia Marketingu „Stosunek Polaków do drukowanych materiałów reklamowych”[1] pokazał bowiem, że ponad połowa badanych chce otrzymywać listy z dedykowanymi promocjami, a więcej niż co trzeci pytany uznaje, że takie przesyłki są bezpieczne i godne zaufania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketingowy-potencjal-koperty,398176,artykul.html

Kryzys gospodarczy i galopująca inflacja bez wątpienia skłaniają Polaków do szukania oszczędności wszędzie tam, gdzie tylko jest to możliwe. Rośnie zainteresowanie promocjami, wyprzedażami i programami lojalnościowymi, a największy odsetek konsumentów, bo już 25 proc., chce dowiadywać się o nich właśnie za pośrednictwem direct mailingu. To doskonała okazja dla dostawców produktów i usług, aby przyjrzeć się firmowym strategiom marketingowym i w nadchodzącym roku mocno postawić na drukowane materiały reklamowe.

Renesans drukowanej ulotki

Raport przygotowany przez SMB pokazał, że formą reklamy, która obecnie najbardziej irytuje odbiorców jest telemarketing. Takiej odpowiedzi udzieliło 60 proc. respondentów. Drugą lokatę ex aequo zajmują spoty telewizyjne oraz SMS-y (57 proc.). Miejsce trzecie, z wynikiem 50 proc., przypadło e-mailom ofertowym, które dla wielu firm nadal pozostają najpopularniejszą formą promocji. Wyniki jednoznacznie wskazują zatem, że rok 2023 będzie dobrym czasem na zmiany i powrót do drukowanych materiałów, bo to właśnie tę formę preferuje największy odsetek badanych konsumentów (25 proc.). Dla porównania spot telewizyjny wybiera tylko 17 proc. respondentów, wiadomości elektroniczne 11 proc., a posty w mediach społecznościowych – 8 proc. Nie bez znaczenia pozostaje tu również fakt, że ponad połowa Polaków sprawdza swoją skrzynkę pocztową każdego dnia.

Z publikacji dowiadujemy się także, że to właśnie ulotkom, gazetkom i listom reklamowym konsumenci poświęcają zdecydowanie więcej uwagi niż innym formom promocji. W efekcie to właśnie te materiały najczęściej skłaniają ich do zakupu promowanej usługi lub produktu.

– To, że przesyłki marketingowe są znacznie skuteczniejsze od komunikacji elektronicznej potwierdzają liczne badania rynkowe oraz nasze długoletnie obserwacje. Ten produkt pocztowy – mimo że w naszym kraju jest dużo mniej popularny niż w krajach Europy Zachodniej – będzie nie tylko jeszcze długo funkcjonował na rynku, ale także się rozwijał – mówi Janusz Konopka, prezes firmy Speedmail, alternatywnego operatora pocztowego specjalizującego się m.in. w korespondencji marketingowej.

Wysyłaj w kopercie i mnóż zyski

– A jak podnieść już i tak dużą skuteczność analogowej reklamy? Wystarczy zdecydować się na wysyłkę materiału w kopercie. To właśnie ten szczegół jest gwarantem tego, że przesyłka wzbudzi zainteresowanie, a konsument poświęci jej nieporównywalnie więcej uwagi – dodaje Janusz Konopka. Potwierdza to publikacja Polskiego Stowarzyszenia Marketingu. Już ponad 60 proc. badanych odpowiedziało, że do zapoznania się z treścią listu reklamowego skłania ich personalizacja przesyłki, a 40 proc. czuje się wyróżnionymi dostając list z ofertą lub przesyłkę reklamową zaadresowaną na respondenta. Co więcej, to właśnie listy reklamowe cieszą się największą „poczytnością”. 28 proc. konsumentów zapoznaje się ze wszystkimi tego typu materiałami. Dla porównania, w przypadku ulotek takiej odpowiedzi udzieliło 19 proc. respondentów, a gazetek – 20 proc.

– Przewidujemy, że zainteresowanie spersonalizowaną wysyłką marketingową, zwłaszcza ze strony sieci handlowych, będzie wciąż rosło. Z tej formy promocji, od lat niezmiennie korzystają sklepy odzieżowe czy drogerie, które wysyłając klientom dedykowane kupony rabatowe, próbki produktów czy gazetki reklamowe, zachęcają ich do odwiedzin i zakupów – tłumaczy Janusz Konopka ze Speedmail.

Źródło: Speedmail

Dodatkowe informacje:

[1] Polskie Stowarzyszenie Marketingu, „Stosunek Polaków do drukowanych materiałów reklamowych”, październik 2022 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W erze cyfrowej, gdy e-commerce staje się dominującym sposobem zakupów, personalizacja przesyłek odgrywa kluczową rolę w wyróżnianiu się na tle konkurencji i budowaniu lojalności klientów. Raport z badań przeprowadzonych w 2020 roku przez SW Research „Postrzeganie opakowań przez polskich konsumentów” spostrzega, że aż 57% polskich...
Technologia produkcji opakowań musi nieustająco nadążać za zmieniającymi się potrzebami klientów. Nowe materiały, kształty czy bardzo spersonalizowane potrzeby to codzienność w branży. Jeśli przyjrzeć się trendom to wyraźnie widać nacisk na zrównoważone opakowania, które łatwo poddać recyklingowi czy opakowania przedłużające trwałość...
Wynagrodzenie za przeniesienie praw autorskich – o czym warto wiedzieć?
Podczas ostatniego szkolenia przeprowadzonego w ramach projektu Pro Arte Sztuka Przedsiębiorcza na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie jedna z młodych artystek stwierdziła, że gdyby wszyscy młodzi twórcy znali przepis ustawy, który właśnie omawiałam, twórcom zdecydowanie łatwiej byłoby rozmawiać z klientem o pieniądzach. Jaki przepis ustawy o prawie...
Kto aktualnie napędza e-commerce? Zdecydowanie millenialsi i Gen Z! To właśnie oni, wychowani w erze Internetu i smartfonów, kształtują nowe trendy w zakupach online. Jak zbudować z nimi relację klient – sprzedawca? Jakie oczekiwania ma każda z tych grup? Odpowiedzi na te pytania nie są jednoznaczne.
Influencer marketing: inhouse czy przez agencję?
Mimo że pomysł promowania produktów przy pomocy rekomendacji znanych osób sięga XVIII wieku, złota era influencer marketingu rozpoczęła się zaledwie kilkanaście lat temu. Dziś jest to jedna z najskuteczniejszych form reklamy, co potwierdzają liczne badania. Według raportu przygotowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764