logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Marki Godne Zaufania - wyniki sondażu European Trusted Brands 2008

  PR 08.05.2008, przeczytano 1689 razy

Europejscy konsumenci wybrali marki, którym ufają najbardziej. Nokia i Nivea to marki, które niezmiennie od lat cieszą się największym zaufaniem wśród Europejczyków. W ósmej już edycji badania European Trusted Brands 2008 wzięło udział ponad 23 500 respondentów z 16 krajów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marki-godne-zaufania---wyniki-sondazu-european-trusted-brands-2008,7228,artykul.html

Wskazali oni marki godne zaufania, które nagrodzone zostaną Złotym i Kryształowym Godłem European Trusted Brands 2008. Organizatorem tego największego europejskiego badania konsumenckiego jest Reader’s Digest.

W tegorocznej, ósmej już edycji badania European Trusted Brands marki, które cieszą się największym zaufaniem Europejczyków to: Nokia, Nivea (wybrane jako marki godne zaufania w kategorii telefon komórkowy i kosmetyki do pielęgnacji skóry we wszystkich 16 krajach), Visa (zwycięzca w kategorii karta płatnicza w 14 krajach), Canon (zwycięzca w kategorii aparat fotograficzny/kamera w 13 krajach), Kellogg’s (zwycięzca w kategorii płatki śniadaniowe w 10 krajach). Wybory Europejczyków potwierdzają, że dla konsumentów bardzo ważne są długa tradycja marki i to czy jest dobrze znana.

Tegoroczne wyniki pokazują również kilka ciekawych zmian w dotychczasowych wyborach polskich respondentów. Po raz pierwszy od początku istnienia badania jako markę godną zaufania w kategorii samochód respondenci wybrali markę Volkswagen. Równie duża zmiana nastąpiła w kategorii komputer osobisty, w której za markę godną zaufania polscy respondenci po raz pierwszy wybrali markę Toshiba. Także po raz pierwszy marką godną zaufania w kategorii operator telefonii komórkowej została marka ERA.

Każdego roku respondenci wskazują marki, którym najbardziej ufają w 20 kategoriach globalnych, które są wspólne dla wszystkich krajów europejskich objętych badaniem oraz w 10 kategoriach wybieranych lokalnie.

W badaniu European Trusted Brands 2008 największe zaufanie Polskich konsumentów w 20 kategoriach globalnych zdobyły marki: Volkswagen (Samochód), Amica (Urządzenia AGD), Toshiba (Komputer osobisty), Nokia (Telefon komórkowy), ERA (Operator telefonii komórkowej), Sony (Aparat fotograficzny), Orbis Travel (Biuro podróży), PKO Bank Polski (Bank), Visa (Karta płatnicza), PZU S.A. (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Neostrada TP (Firma internetowa), Orlen (Stacja benzynowa), Centrum (Witaminy), Apap (Środek przeciwbólowy), Gripex (Leki na przeziębienie), L’Oréal Paris (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Vizir (Proszek do prania), Nestlé (Płatki śniadaniowe).

W 10 kategoriach wybieranych lokalnie, największym zaufaniem polskich konsumentów obdarzone zostały następujące marki: TVN (Stacja telewizyjna), Winiary (Producent żywności), Herbapol Lublin (Preparat ziołowy/homeopatyczny), Dr Oetker (Ciasta/desery), Tymbark (Soki), Blend-a-med (Pasta do zębów), Domestos (Środek czystości), Kujawski (Olej jadalny), Biovital (Preparat na witalność), Pioneer Pekao (Fundusz inwestycyjny). Marki te otrzymają nagrodę Złote Godło European Trusted Brands 2008.

Oprócz Złotego Godła co roku przyznawane jest również Kryształowe Godło European Trusted Brands 2008. Otrzymują je marki, które w badaniu uzyskały najwyższe notowania w czterech kryteriach: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, znajomość potrzeb klienta.

W ósmej edycji badania European Trusted Brands Kryształowe Godła w 20 kategoriach globalnych otrzymają marki: Peugeot (Samochód), Electrolux (Urządzenia AGD), Lenovo (Komputer osobisty), Nokia (Telefon komórkowy), Plus (Operator telefonii komórkowej), Canon (Aparat fotograficzny), Itaka (Biuro podróży), Lukas Bank (Bank), Visa (Karta płatnicza), ING Nationale Nederlanden (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Allegro.pl (Firma internetowa), Shell (Stacja benzynowa), Vigor (Witaminy), Nurofen (Środek przeciwbólowy), Polopiryna (Lek na przeziębienie), Dove (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), Adidas (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Vichy (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Persil (Proszek do prania), Nestlé (Płatki śniadaniowe).

W 10 kategoriach wybieranych lokalnie, zdobywcami kryształowych statuetek zostały następujące marki: Discovery (Stacja telewizyjna), Danone (Producent żywności), Boiron (Preparat ziołowy/homeopatyczny), Winiary (Ciasta/desery), Hortex (Soki), Lacalut (Pasta do zębów), Cif (Środek czystości), Monini (Olej jadalny), Biovital (Preparat na witalność), ING Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A (Fundusz inwestycyjny).

Już po raz ósmy Reader’s Digest przeprowadziło badanie European Trustem Brands. To fascynujące móc obserwować zmiany, które pokazują nam uzyskane wyniki. Cykliczność naszego badania pozwala nam m.in. obserwować jak z roku na rok zmienia się portret typowego Europejczyka oraz nasze podejście do życia. Pozwala również na analizowanie trendów i zmian marketingowych. Marki, które zwyciężyły w tym roku otrzymają statuetki Złote i Kryształowe Statuetki. Niektóre z nich pojawiają się na szczycie zaufania po raz kolejny a niektóre po raz pierwszy. To tym badziej cieszy, gdyż widzimy, że rynek żyje, ewoluuje, a konsument jest elastyczny i dokonuje świadomych wyborów marek godnych zaufania – podsumowuje Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalna wydawnictwa Reader’s Digest.

Źródło: Reader’s Digest

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony zdobywcą czterech nagród w konkursie TIPA 2024
Firma Sony ma przyjemność poinformować, że stowarzyszenie TIPA (Technical Image Press Association) ponownie doceniło jej innowacje i osiągnięcia czterema nagrodami TIPA, między innymi w kategoriach „NAJLEPSZY HYBRYDOWY APARAT PROFESJONALNY” (Sony α9 III) i „NAJLEPSZY SPECJALISTYCZNY APARAT APS-C” (α6700).
Sony FE 16–25 mm F2.8 G: zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny G
Firma Sony poinformowała, że w ofercie jej pełnoklatkowych obiektywów α (Alpha) z mocowaniem typu E pojawi się nowy model FE 16–25 mm F2.8 G. Ten zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny pozwala utrzymać pełne otwarcie przysłony F2.8 w całym zakresie ogniskowych, od 16 mm do 25 mm. Łączy wysoką jakość obrazu z kompaktową,...
VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital. Zwycięską ofertę złożyła agencja Initiative. Firma zajmie się kompleksowymi działaniami reklamowymi VeloBanku. Pierwsza wspólna kampania zostanie zrealizowana już w maju br.
Zagrożone gatunki w 3D: kampania LG na Times Square
Zapowiadając nadejście Dnia Ziemi 2024, firma LG Electronics, zaprezentowała dziś trójwymiarowy anamorficzny obraz na billboardzie na Times Square w Nowym Jorku, zwracając uwagę na wrażliwe i zagrożone gatunki zwierząt. Seria LG Endangered Species Series, która będzie trwała przez cały 2024 r., obejmuje współpracę z Discovery Education i National Wildlife...
Bramkarz Manuel Neuer ambasadorem kampanii Hisense
Międzynarodowy producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Hisense, rozpoczęła dziś kampanię „BEYOND GLORY” UEFA EURO 2024, zawierając kontrakt z niemieckim bramkarzem, zdobywcą Pucharu Świata i kapitanem FC Bayern Monachium Manuelem Neuerem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764