
„Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl, Radio TOK FM i Wydawnictwo Agora po raz kolejny znalazły się w zestawieniu 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce według badania Top Marka 2021. Marki z Grupy Agora są wśród najpopularniejszych w swoich kategoriach.
W tegorocznej edycji badania Top Marka „Gazeta Wyborcza” została liderem w kategorii Prasa, przed „Przeglądem Sportowym” i „Super Expressem”. W zestawieniu 500 marek „Wyborcza” zajęła 17. miejsce. W analizowanym okresie ukazało się ponad 830 tys. publikacji, w których wymieniony został dziennik, a najwięcej wzmianek o „Gazecie Wyborczej” pojawiło się w mediach społecznościowych – aż 86,5%.
Gazeta.pl znalazła się na 3. miejscu w zestawieniu najbardziej medialnych portali internetowych. „O Gazeta.pl wzmiankowano często w związku z jej działaniami CSR na rzecz środowiska naturalnego, osób LGBT+, syryjskich i białoruskich uchodźców” – napisali twórcy opracowania. W ogólnym rankingu 500 najbardziej medialnych marek portal uplasował się na 91. pozycji.
Radio TOK FM jest czwartą najsilniejszą marką radiową w Polsce – pierwszą w zestawieniu ponadregionalną stacją o profilu publicystyczno-informacyjnym. Wzmianki w mediach na temat rozgłośni najczęściej dotyczyły wypowiedzi z anteny, ale wśród publikacji wysoki był również odsetek materiałów poświęconych działaniom z obszaru CSR. W całym rankingu Radio TOK FM znalazło się na 102. miejscu.
Do zestawienia Top Marka ponownie trafiło również Wydawnictwo Agora, które znalazło się na piątym miejscu wśród najbardziej medialnych wydawnictw książkowych, a w całym rankingu Top Marka 2021 zajęło 256. pozycję. W analizowanym okresie jednym z najbardziej medialnych działań Wydawnictwa była akcja charytatywna „Nadzieja”, której najważniejszym elementem było opublikowanie zbioru utworów wybitnych polskich autorów – dochód ze sprzedaży książki-cegiełki trafia do ośrodków pomocy społecznej dla seniorów.
Źródło: Agora S.A.