logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marki modowe dostrzegają potencjał Tiktoka

  PR 24.09.2021, przeczytano 453 razy
ilustracjastrzałka

TikTok to efektywna platforma mediowa, która odpowiada na potrzeby każdego biznesu – bez względu na jego skalę czy obszar działania. Jej potencjał dostrzegają kolejne branże, w tym marki modowe. Jedną z nich jest CCC (@cccshoesbags), której filmy zostały wyświetlone w aplikacji już ponad 20 milionów razy. Zaangażowanie użytkowników platformy w treści fashion potwierdzają badania – 47% z nich uważa, że TikTok odgrywa ważną rolę w odkrywaniu i inspirowaniu do poszukiwania dodatkowych informacji o produktach modowych[1].


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marki-modowe-dostrzegaja-potencjal-tiktoka,393116,artykul.html

Użytkownicy TikToka cenią kreatywność i dobrą zabawę – 75% odwiedza platformę w poszukiwaniu rozrywki[2].  Istotne są dla nich także treści związane z markami, które w autentyczny sposób łączą ze społecznością platformy. Marki modowe również chcą być częścią tego doświadczenia, dlatego na TikToku można znaleźć konta bardzo różnorodnych marek modowych jak Gucci, Burberry, Saint Laurent, Prada, Fendi, ale także Guess, Levi’s, Zara, Mango czy H&M. Popularność hashtagu #Fashion na TikToku, który uzyskał już ponad 95 miliardów wyświetleń oraz hashtagu #moda wyświetlonego ponad 10 miliardów razy sprawia, że kolejne marki fashion dostrzegają potencjał aplikacji. A za tym, że warto w działaniach marketingowych marek postawić na TikToka przemawia także fakt, że jego społeczność jest otwarta na treści reklamowe, co potwierdzają badania -  aż 57% badanych użytkowników TikToka przyznało, że dokonało zakupów po tym jak zostali do tego zachęceni na platformie[3].

Polskie marki na TikToku

Potencjał TikToka dostrzegły także marki modowe w Polsce. Jedną z nich jest CCC, która w ciągu 6 miesięcy zyskała 70 tys. nowych obserwatorów., a wideo zostały już obejrzane ponad  20 milionów razy.

- Działania płatne i dostępne na TikToku formaty reklamowe pozwalają precyzyjnie określić do kogo chcemy dotrzeć z komunikatem. Jednak zarówno płatne, jak i organiczne wsparcie, pozwalają na swobodne budowanie społeczności, rozwój naszego konta o liczbę obserwatorów, polubień czy komentarzy. Kluczem jest tu odpowiednia komunikacja – wskazuje Michał Bednarek, Global Content & Influencer Marketing Team Leader CCC.

Nowa kampania TikToka

Najważniejsze w zwiększaniu sprzedaży jest podejście zakładające regularną komunikację organiczną połączoną z działaniami płatnymi na platformie. Udowadnia to najnowsza kampania marketingowa polskiego zespołu TikToka, do której zaproszono między innymi markę CCC. Przygotowany został cykl podcastów „Posłuchaj TikToka” przybliżający unikatowy format aplikacji oraz obalający popularne mity na temat platformy. Odcinki dostępne będą niebawem w popularnych serwisach strumieniowych jak Spotify, YouTube, Google Podcasty czy Apple Podcasts. Wystartowała także strona tiktokforbusiness.pl, na której zamieszczone zostaną case studies wybranych kampanii polskich marek, artykuły branżowe oraz seria podcastów.

- TikTok to efektywne miejsce dla biznesu, bez względu na jego branżę czy skalę działania. Jak wskazuje raport opublikowany przez firmę Nielsen – TikTok ma dwukrotnie większą efektywność sprzedażową niż inne platformy, a jego unikatowa społeczność pozwala na dotarcie do nowej grupy konsumentów, a ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) jest o 14% wyższy w porównaniu do innych mediów[4]. Jestem przekonany, że nasza najnowsza kampania przekona ludzi reklamy do tego, że TikTok to przede wszystkim skuteczna platforma mediowa oparta na angażującym wideo. Liczymy, że zachęci kolejne marki do uwzględnienia TikToka w swoich stałych działaniach mediowych i prowadzenia efektywnej i autentycznej komunikacji ze swoimi odbiorcami – mówi Rafał Drzewiecki,  Head of Marketing w TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

Źródło: TikTok

www.tiktok.com

Dodatkowe informacje:

[1] TikTok Marketing Science EU Retail Vertical Research 2021 conducted by Walnut Unlimited , Results for UK, France, Germany, Italy, Spain.
[2] Marketing Science Holiday Shopping Behaviour Research 2020 conducted by Walnut Unlimited
[3] TikTok Marketing Science EU Holiday Shopping Behaviour Research 2020 conducted by Walnut Unlimited
[4] Nielsen MMM report

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak subskrypcyjny model biznesu zmienia rynek druku?
Zamiast posiadania – wypożyczenie i uzyskanie dostępu. Model, który od dawna znany jest głównie z branży szeroko pojętej rozrywki, staje się coraz bardziej popularny także w biznesie. ­– To dobry trend, bo wpisuje się również w zasady gospodarki obiegu zamkniętego – komentują eksperci Canon Polska.
Httpool z projektem na Black Friday
Httpool przygotowała projekt na okoliczność zbliżającego się tegorocznego Black Friday. Firma opracowała zbiór wytycznych dotyczących jak najbardziej efektywnego wykorzystania Twittera w działaniach marketingowych związanych z tym światowym dniem wielkich wyprzedaży i zakupowego szaleństwa.
Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom nowe kanały sprzedaży, ale przede wszystkim umożliwił prowadzenie nowych form komunikowania z potencjalnymi klientami. Efektywna strategia sprzedaży oparta jest obecnie głównie o...
Jak wybrać ploter dla projektanta?
Ogromne ilości dokumentacji technicznej to problem każdego biura projektowego. Aby zdążyć z realizacją projektu w terminie, projektanci potrzebują dziś urządzeń, które wyręczą ich w zadaniach związanych z drukiem. Lafrentz Polska, jeden z liderów polskiej branży inżynieryjnej, postawił na ploter wielkoformatowy ColorWave 3500 od Canon.
Czy w planie strategicznym firm z sektora IT jest miejsce marketing online?
Jak pokazują dane firmy analitycznej Gartner, wartość światowego rynku IT w 2019 roku wynosiła ponad 2,4 bln dolarów. W latach 2012-19 rosła o 3,4% rocznie. A epidemia wcale nie spowolniła tego trendu. Sektor IT wciąż nie jest nasycony produktami i usługami, które wspierają pracę lub codzienne funkcjonowanie firm. Nie oznacza to jednak braku konkurencji w branży....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764