logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Marzec na Facebooku wg Sotrendera

  PR 08.04.2013, przeczytano 883 razy

Przedstawiamy najnowszy raport i garść nowin z Facebooka rozpoczynając drugi kwartał roku. W marcowym raporcie Fanpage Trends przedstawiamy podsumowanie statystyk w formie poręcznej infografiki oraz dostarczamy nie tylko sportowych emocji w nowej kategorii Kluby Piłkarskie i w 33 innych branżach, które skomentowało dla nas 23 ekspertów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marzec-na-facebooku-wg-sotrendera,18387,artykul.html

Jak się miewa polski Facebook

W raporcie warto zwrócić uwagę na otwierającą go infografikę. Jak można z niej wywnioskować, po pierwszym kwartale 2013 roku w Polsce, mamy już prawie 10 i pół miliona użytkowników. Trzy miliony z nich to młodzi dorośli – czyli osoby w wieku 19-25 lat. Niewiele ponad połowa polskich użytkowników Facebooka to kobiety, ale w marcu również liczba zarejestrowanych mężczyzn przekroczyła 5 milionów.

Najwięksi coraz więksi

Ranking największych, choć nie dochodzi tam do poważniejszych przetasowań, jest ciekawy o tyle, że pokazuje jak rosną najlepsze strony. A rosną szybko i w stałym tempie, co oznacza, że za pomocą Facebooka mogą trafić do coraz większej liczby osób, a ich zasięg na razie stale rośnie. Zresztą sam fakt, że co czwarty Polak ma już konto na Facebooku świadczy o tym, że komunikacja przez serwis nie kończy się na dotarciu do garstki fanów, a może być wykorzystywana w szerszym zakresie.

Największy polskojęzyczny fanpage, Serce i Rozum, jest lubiany już przez prawie dwa miliony użytkowników. Pod względem liczby fanów na Facebooku najlepiej radzą sobie liderzy w telekomunikacji. Aż cztery strony należące do tej branży - Serce i Rozum, Play, Orange Polska i Plus – zajmują miejsca w rankingu 15 największych, a pierwsza wymieniona trójka razem ze stronami rozrywkowymi – Demotywatory i KWEJK.pl broni miejsc w pierwszej piątce rankingu. Większość ze stron może pochwalić się stałym, kilkuprocentowym, w skali miesiąca, wzrostem liczby fanów. Jeżeli mowa o przyrostach to warto wspomnieć, że aż o 10% powiększył się fanpage McDonald’s Polska, który pojawił się w rankingu spychając w ten sposób poza podium Mały Głód.

Piłka nożna w Fanpage Trends

Zapraszamy do przeżywania emocji sportowych w nowej kategorii Kluby Piłkarskie, gdzie będziemy obserwować potyczki klubów z ekstraklasy i I ligi na Facebooku. Lech Poznań broni tytułu największej strony. Legia Warszawa, której jednak do pierwszego miejsca niewiele już brakuje, ciągle walczy a w zwiększaniu liczby fanów pomagają jej dobre wyniki w liczbie zaangażowanych fanów, interaktywności i duża liczba Osób, które o tym mówią. Zapraszamy również do zapoznania się z artykułem i infografiką na blogu Sotrender o klubach piłkarskich w mediach społecznościowych.

Rosną na wiosnę jak grzyby po deszczu

Interesujące wzrosty dotyczą również stron spoza rankingów. Fanpage politycznej gwiazdy Internetu, Korwina-Mikke lubi już 100 tysięcy fanów. To sukces, choć bardziej spektakularnym wzrostem może pochwalić się Kuba Wojewódzki, którego nowa strona osiągnęła taką liczbę już w drugim miesiącu działania. Ze stron branżowych zwraca również uwagę Idea Bank, który ma już 50 tysięcy fanów.

Posty z treścią

Znów użytkownicy zaskoczyli rodzajem postów, w jakie się angażują. Pomimo, że najbardziej angażujące strony oferują najczęściej niecenzuralne nazwy i niskich lotów dowcipy oraz „żebrolajki” to widać, że użytkownicy chętnie angażują się również w poważną komunikację. Post Muzeum Powstania Warszawskiego przypominający o bohaterach Akcji pod Arsenałem zajął pierwsze miejsce rankingu Top Postów. W rankingu znalazła się również akcja poszukiwania zaginionego brata byłego więźnia obozu koncentracyjnego prowadzona przez fanpage U.S. Embassy Warsaw.

Źródło: Sotrender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764