logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Masowa wysyłka plików – dlaczego warto wybrać SMS?

  PR 30.10.2015, przeczytano 2502 razy
ilustracjastrzałka

Przesyłanie plików do szerokiego grona odbiorców najczęściej kojarzy się z masową wysyłką maili. Niestandardową i skuteczną formą dystrybucji materiałów multimedialnych może okazać się… SMS. Takie rozwiązanie umożliwia usługa Rich Media SMS, która niesie ze sobą wiele korzyści płynących przede wszystkim z dużo wyższego współczynnika otwarcia (Open Rate) w porównaniu do innych narzędzi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/masowa-wysylka-plikow-%E2%80%93-dlaczego-warto-wybrac-sms,26408,artykul.html

Rich Media SMS to rozszerzona wersja skróconego linku, która daje nowe możliwości jego użycia. Funkcja pozwala umieścić w wiadomości krótki adres URL, który przenosi odbiorcę we wskazane miejsce – w tym przypadku do plików przechowywanych na serwerze. Przy wykorzystaniu platformy do masowej wysyłki usługa pozwala na tworzenie linków stałych, identycznych dla każdego z odbiorców (np. idz.do/sklep) lub indywidualnych (np. idz.do/xyz). Dzięki temu możliwe jest przesyłanie w formie SMS-a dodatkowych materiałów takich jak np. muzyka, grafika, video czy PDF-y.

Wykorzystanie takiego rozwiązania w SMS-ie pozwala mierzyć skuteczność działań i dostarcza wielu dodatkowych informacji o odbiorcach. Kampanie oparte na Rich Media SMS mogą zawierać takie dane jak: czas i data kliknięcia w link, system operacyjny odbiorcy (np. Android lub iOS), użyta przeglądarka (np. Chrome), a nawet rodzaj urządzenia (np. iPhone). Dzięki śledzeniu przebiegu oraz mierzeniu skuteczności wysyłki można lepiej poznać grupę docelową i efektywniej dostosować kolejne działania promocyjne.

Platforma SMSAPI.pl umożliwia masową wysyłkę SMS w takiej formie. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi przeprowadzenie kampanii Rich Media SMS jest bardzo proste i sprowadza się do wykonania kilku kroków.

1. Przygotowanie pliku do wysyłki. Dozwolone formaty to: TXT, GIF, PNG, JPG, MP3, OGG, MP4, PDF.
2. Zalogowanie się na koncie i uruchomienie Bramki SMS.
3. Zdefiniowanie odbiorców – najlepiej w oparciu o własną bazę kontaktów podzieloną na podgrupy.
4. Stworzenie treści wiadomości SMS.
5. Skorzystanie z funkcji Wstaw Plik (Rich Media) oraz określenie sposobu skrócenia linku.
6. Podsumowanie treści, sprawdzenie (np. testowy SMS) i wysyłka.

Kampanie Rich Media SMS niosą za sobą wiele korzyści dla marketerów i dostarczają więcej możliwości interakcji z przesłaną informacją czy reklamą. Największą zaletą przy masowej wysyłce plików za pomocą SMS-a jest szybkość odczytania wiadomości, która najczęściej wynosi poniżej minuty (w przypadku maila kilka godzin) oraz współczynnik otwarcia sięgający niemal 100% (w przypadku wiadomości mailowej około 23%).

Źródło: SMSAPI.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764