logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mastercard przedstawia dźwiękową tożsamość marki

  PR 11.02.2019, przeczytano 235 razy

Aby nadać ekspresji marki nową dynamikę, Mastercard wprowadza jej dźwiękową identyfikację. Jest to kompleksowa architektura dźwiękowa, która otwiera nowy rozdział w historii marki. Klienci korzystający z rozwiązań Mastercard na całym świecie — fizycznie, cyfrowo lub głosowo — będą słyszeć tę samą charakterystyczną, zapadającą w pamięć melodię Mastercard. Jej wprowadzenie stanowi element obecnej transformacji marki Mastercard, której symbolu graficznego firma od niedawna używa również bez podawania jej nazwy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mastercard-przedstawia-dzwiekowa-tozsamosc-marki,381184,artykul.html

- Dźwięk dodaje istotny, nowy wymiar do tożsamości naszej marki. W przyszłości będzie to ważny element, po którym ludzie będą rozpoznawać Mastercard. Postawiliśmy sobie ambitny cel, jakim było stworzenie melodii, która będzie charakterystyczna i autentyczna, a jednocześnie będzie można ją dopasować do różnych kultur i nośników. Nasza marka dźwiękowa ma nie tylko akcentować naszą obecność, lecz także być pozytywnie odbierana na całym świecie – mówi Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard.

Globalny odbiór, lokalne znaczenie

Aby melodia Mastercard była pozytywnie odbierana na całym świecie, firma zaangażowała muzyków, artystów i agencje z całego świata, w tym muzycznego innowatora Mike’a Shinodę z Linkin Park.

Owocem tej współpracy jest charakterystyczna, zapadająca w pamięć melodia, którą można dostosować do różnych nośników i kultur. Dzięki temu Mastercard trafia do lokalnego odbiorcy, a jednocześnie na całym świecie mówi jednym głosem. Ponadto zastosowanie różnych instrumentów muzycznych i zróżnicowanego tempa pomaga odtwarzać melodię Mastercard w kilku stylach, takich jak operowy, kinowy i bardziej dynamiczny, jak również tworzyć liczne interpretacje regionalne.

Melodia Mastercard stanowi fundament architektury dźwiękowej firmy i będzie używana w wielu kontekstach, od logo dźwiękowych oraz dzwonków na telefon, poprzez muzykę na czekanie, aż po dźwięki akceptacji w punktach sprzedaży.

- W melodii Mastercard najbardziej podoba mi się jej elastyczność i możliwość dostosowania do wielu nośników i kultur. To wspaniałe, że wielka marka wyraża się poprzez muzykę, aby nawiązać bliższy kontakt z ludźmi – mówi Mike Shinoda.

Cyfrowa marka dla cyfrowego klienta

W obliczu tego, że wartość zakupów głosowych ma do 2022 r. sięgnąć 40 mld USD, tożsamość głosowa nie tylko zapewnia markom nowy wymiar kontaktu z klientami, lecz także pomaga konsumentom robić zakupy, płacić i żyć w świecie, który jest coraz bardziej cyfrowy i mobilny.   

- Dźwięki wywołują uczucia, dzięki czemu mogą być skutecznym narzędziem dla marek. Dynamiczny rozwój podcastów, strumieniowej transmisji muzyki oraz inteligentnych głośników sprawia, że strategia audio jest dla marek już nie atrakcyjnym dodatkiem, lecz koniecznością. Tożsamość dźwiękowa — audiowizytówka marki — jest obecnie równie ważna co identyfikacja wizualna – mówi Matt Lieber, współzałożyciel i prezes firmy Gimlet.

Debiut melodii na nagrodach GRAMMY

W tygodniu przyznania 61. Nagrody GRAMMY Mastercard uruchomił nowy, wielokanałowy program marketingowy, w którym bierze udział artystka nominowana do tej nagrody, Camila Cabello. Będzie to pierwszy materiał kreatywny, w którym pojawi się dźwiękowe logo firmy.

- Bardzo się cieszę z nawiązania współpracy z Mastercard oraz z tego, że mogę zaoferować swoim fanom nowe możliwości – mówi Cabello.

Po wprowadzeniu melodii Mastercard w Stanach Zjednoczonych, pojawi się ona również na ceremonii wręczenia nagród BRIT Awards w Londynie, a następnie na konferencji Mobile World Congress w Barcelonie. Kolejne wdrożenia dźwiękowe Mastercard będą zapowiadane na całym świecie w nadchodzących miesiącach.

Źródło: Mastercard

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Imagine Nation - Partner CxO Summit & Gala Partner Awards 2019
15 kwietnia br. w Hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi, odbyła się konferencja oraz gala wręczenia nagród Partner CxO Summit & Partner Awards 2019. Wśród uczestników znaleźli się klienci i partnerzy oraz przedstawiciele firm należących do rodziny Dell Technologies. Za kompleksową realizację wszystkich działań trzeci rok z rzędu odpowiadała agencja Imagine Nation.
Mikrofony Saramonic w ofercie Foxfoto
W ofercie Foxfoto pojawiły się mikrofony dedykowane do smartfonów i tabletów z dwoma różnymi złączami: Saramonic SmartMic+ UC - z wejściem USB-C i Saramonic SmartMic+ Di z wejściem Lightning oraz teleskopowa tyczka przeznaczona dla mikrofonów typu shotgun Saramonic Magic BoomPole.
Portal Alior Banku Zafirmowani.pl najciekawszą bankową innowacją
Alior Bank zwyciężył w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Został doceniony za portal Zafirmowani.pl – nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Portal zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Najciekawsza innowacja dla banku. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Maciej Surdyk, wiceprezes...
Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019
Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.
Niezwykła kampania autorstwa Grey Group
Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764