logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mastercard udostępnia Kiedydosklepu.pl

  PR 18.05.2020, przeczytano 941 razy
ilustracjastrzałka

Mastercard udostępnił KiedyDoSklepu.pl – narzędzie, które na podstawie analizy trendów zakupowych pozwala określić, jaki ruch panuje w sklepach spożywczych na terenie Polski w różnych porach dnia i tygodnia. Dzięki temu konsumenci mogą zaplanować zakupy na czas, kiedy łatwiej będzie im utrzymać fizyczny dystans w stosunku do innych klientów, zalecany w czasie trwającej pandemii koronawirusa. W ten sposób Mastercard pomaga konsumentom zrobić niezbędne, codzienne zakupy w bezpieczniejszy i wygodniejszy sposób.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mastercard-udostepnia-kiedydosklepu.pl,387065,artykul.html

KiedyDoSklepu.pl pozwala skorzystać z kilku filtrów, dzięki którym użytkownik może sprofilować swoje zapytanie. Wystarczy wpisać kod pocztowy, typ sklepu spożywczego (hipermarket/supermarket, dyskont/hurtownia lub sklep osiedlowy) i dzień tygodnia (dzień roboczy lub weekend). W ten sposób konsumenci z całej Polski mogą sprawdzić spodziewany ruch w wybranym rodzaju sklepu o danej porze dnia i tygodnia, aby zdecydować, kiedy najlepiej wybrać się na zakupy, jeśli chcą zadbać o komfort i bezpieczeństwo swoje, innych kupujących i pracowników sklepu.

Analizy trendów zakupowych na potrzeby narzędzia KiedyDoSklepu.pl są aktualizowane w cyklu tygodniowym, dzięki czemu konsumenci mogą planować wizytę w sklepie na podstawie aktualnych informacji z kilku ostatnich dni.

Nowe narzędzie od Mastercard wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.

- Gdy w październiku 2019 r. ogłosiliśmy nasze zasady odpowiedzialnego przetwarzania danych, podkreślaliśmy, że innowacyjne rozwiązania w tym obszarze powinny przynosić korzyści ich posiadaczom, czyli konsumentom. KiedyDoSklepu.pl jest przykładem takiego właśnie podejścia. Sporządzając analizy trendów zakupowych, dajemy konsumentom zupełnie nowe możliwości. W tym przypadku mogą oni wybrać optymalną porę na codzienne zakupy, dbając w ten sposób o swój komfort i bezpieczeństwo - Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe

Najmniejszy ruch rano i wieczorem

Analiza trendów dotyczących wydatków w sklepach spożywczych pozwoliła Mastercard sporządzić indeks liczby transakcji, obrazujący ruch w sklepach na przestrzeni dnia oraz tygodnia. Z analizy wynika, że nowa sytuacja i ograniczenia w poruszaniu się, a w szczególności praca z domu, zmieniły zachowania zakupowe Polaków.

Na przykład, w dni robocze zakupy spożywcze w małych sklepach osiedlowych rozkładają się w ciągu dnia bardziej równomiernie niż przed epidemią. Większe natężenie ruchu, charakterystyczne dla godzin bezpośrednio po pracy, znacząco mniej dominuje nad godzinami poprzedzającymi typową porę powrotów do domu. Jednocześnie szczyt zakupów przesunął się o godzinę wstecz, czyli na 15:00-16:00, a także zaobserwowano zwiększony ruch w godz. 10:00-14:00. Niezmiennie w dni powszednie najmniejsze obłożenie sklepów wciąż widoczne jest wcześnie rano i późno wieczorem.

ilustracjastrzałka

Analiza Mastercard pokazuje też, że epidemia zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków również w weekendy. O ile dni robocze są przy tym do siebie podobne, to sobota i niedziela znacząco różnią się od siebie nawzajem. Trzymając się przykładu małych sklepów osiedlowych, które często są czynne również w niedzielę, widać, że szczyt zakupów w te dni przypada na zupełnie inne godziny. W sobotę odwiedzamy je najczęściej około 10:00-12:00, a w niedzielę ok. godziny 18:00, choć w tym dniu tygodnia trend jest bardziej rozciągnięty w czasie.

W ostatnich tygodniach widoczny był również efekt tzw. godzin dla seniorów (zniesionych z dniem 4 maja), które spowodowały przesunięcia ruchu w ciągu dnia. Na przykładzie sklepów osiedlowych widać, że w godzinach dla seniorów (10:00-12:00) ruch malał, gdyż był ograniczony do jednej grupy społecznej, zaś bezpośrednio przed i po następowała kompensacja widoczna w większej liczbie transakcji. Niezależnie od tego, czy obowiązywały godziny dla seniorów, czy nie, niezmiennie porami dnia, gdy najmniej osób robiło zakupy, były godziny poranne i wieczorne.

ilustracjastrzałka

Lepsze decyzje dzięki analizie trendów

KiedyDoSklepu.pl od Mastercard jest przykładem tego, w jaki sposób wgląd w trendy zakupowe może pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych. Mastercard jest partnerem dla instytucji takich jak sieci handlowe czy administracja publiczna i samorządy, które dzięki odkrywaniu zależności i trendów w wydatkach mogą lepiej zrozumieć zachowania konsumentów i trafniej odpowiadać na ich potrzeby. Na przykład narzędzie KiedyDoSklepu.pl może pomóc menedżerom sklepów spożywczych lepiej zaplanować wykorzystanie zasobów ludzkich, a także środków służących do ochrony zdrowia zarówno ich klientów, jak i pracowników.

Jednocześnie zarówno konsumenci, jak i partnerzy biznesowi Mastercard, mogą być pewni, że firma analizuje trendy w wydatkach z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony prywatności. Stanowią one podstawę modelu biznesowego Mastercard i są nieodłącznym elementem wszystkich produktów i usług firmy. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych mechanizmów agregacji i anonimizacji danych, w tym z wykorzystaniem narzędzi takich jak Truata, informacje dotyczące konkretnych transakcji pozostają niewidoczne i nigdy nie są analizowane, ani udostępniane. Metodologia ta wyklucza również możliwość identyfikacji konkretnych sieci handlowych, a także analizę danych dla zbiorów niespełniających warunku odpowiedniej liczebności (dotyczyć to może zarówno populacji, jak i formatów analizowanych sklepów).

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764