logo
WIADOMOŚCI

Masters of Arts nagrodzona na gali Red Dot Award 2017

  PR 13.11.2017, przeczytano 717 razy
ilustracjastrzałka

Unikatowe stoisko zaprojektowane przez firmę MOA Masters of Arts dla niemieckiej firmy OKA (producenta mebli biurowych), zdobywa nagrodę RED DOT w kategorii Communication Design/ Fair Stands.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/masters-of-arts-nagrodzona-na-gali-red-dot-award-2017,34456,artykul.html

Projektanci z firmy MOA Masters of Arts zaprojektowali wyjątkowe stoisko, które zasysa zwiedzających do wnętrza przez zjawiskowe wejście.

Główną ideą stoiska było uchwycenia tzw. przebłysku geniuszu projektowego, który pojawia się w umysłach projektantów, pracujących nad jakimś nowym pomysłem. Przebłysk ten, jest to kluczowy i przełomowy moment, w którym niejako wpada się na "to coś". W przypadku producenta mebli biurowych OKA jest to czysty przemyślany design, który możemy odnaleźć w poszczególnych meblach wystawionych na stoisku.

ilustracjastrzałka

Transparentny materiał na zewnętrznej fasadzie bryły stoiska, za którym prześwitują kształty mebli OKA, ma za zadanie stworzyć wrażenie podglądu umysłu projektantów. To w tych umysłach ukryte są innowacyjne rozwiązania, które pod wpływem przebłysku geniuszu projektowego ujrzą światło dzienne.

Charakter stoiska nadają poziome linie w postaci belek drewnianych, które podkreślają kluczowe wartości jakimi kieruje się firma OKA. Kluczowe hasła naniesione są na transparentną fasadę za pomocą wydruków na materiale. Belki drewniane symbolizują proces przebiegu myśli, który bierze pod uwagę rozmaite założenia i wyzwania jakie stoją przed projektantami firmy OKA. Dlatego design w firmie OKA nie jest przypadkowy, jest on procesem analizy szeregu pojęć, założeń, możliwości materiałowych wymagań rynku, pojawiających się nowych trendów oraz ciągłej zmieniającej się kultury i organizacji pracy.

ilustracjastrzałka

Te linie belek drewnianych gęstnieją w kierunku wejścia i zakrzywiają do wnętrza stoiska. Zjawiskowe wejście jest odzwierciedleniem stanu umysłu projektanta, który doświadczył przebłysku geniuszu projektowego. Wchodząc do środka stoiska przez wnętrze zwiedzający może podziwiać meble OKA, które są rezultatem myśli projektowej.

- Pierwszym wyzwaniem z jakim musieliśmy się zmierzyć przy zaprojektowaniu stoiska OKA, było przyznanie się klienta, że w jego branży coraz trudniej jest zaskoczyć rynek jakąś innowacją, Większość firm ma podobny wysoki standard a klienci cały czas oczekują, żeby ich czymś zaskoczyć, szczególnie na tak prestiżowych targach jakimi są targi ORGATEC w Koloni. Naszą propozycją odpowiedzi na te założenie było stwierdzenie: skoro nie możecie klienta zaskoczyć nowością produktową, to pokażcie jak powstawały produkty OKA, żeby klient docenił sposób myślenia i dochodzenie do już istniejących i dobrych rozwiązań. Żeby to zobrazować stworzyliśmy moodboard przedstawiający linię czasu z istotnymi elementami procesu twórczego w formie metafor. Na początku każdego procesu projektowego definiowane są cele oraz założenia, z którymi projektant musi się zmierzyć. Dlatego początek drogi projektowej jawi się jako szereg myśli, które przenikają umysł projektanta, stąd te linie w postaci belek na fasadzie stoiska. Z czasem idea projektowa zaczyna nabierać kształtów, aż w pewnym momencie umysł doznaje olśnienia, którego metaforą jest wnętrze symbolizujące przyspieszenie i zakrzywienie czasoprzestrzeni naszych myśli. W ten sposób udało nam się uchwycić coś, co jest bardzo trudne nawet do opisania tzw. przebłysk geniuszu projektowego, którego rezultatem są meble na stoisku OKA. Chcieliśmy oddać moment, w którym dochodzi do przebłysku geniuszu. Tak jakby nasz umysł był w stanie nagle przyspieszyć w procesie twórczym i niemal zakrzywić czasoprzestrzeń, doznając poczucia eureki, że wpadliśmy na coś genialnego. Drugim wyzwaniem było to, że klient wielokrotnie podczas targów obserwował, że zwiedzający bardzo szybko przechodzą przez stoisko i trudno ich zatrzymać, gdyż większość mebli widziała już w internecie. Dlatego postanowiliśmy przysłonić stoisko transparentym materiałem z elementami belek drewnianych na fasadzie, po to aby wzbudzić ciekawość zwiedzającego oraz chęć przejścia przez zjawiskowe wejście do środka stoiska. Transparentny mesh na zewnętrznej fasadzie bryły stoiska, za którym prześwitują kształty mebli OKA, stworzył wrażenie podglądu umysłu projektantów. To w tych umysłach ukryte jest potencjał, który pod wpływem przebłysku geniuszu projektowego ujrzy światło dzienne - mówi Marek Maciuba, Prezes firmy MOA Masters of Arts.

Źródło: MOA

www.moa.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Zwycięzcy drugiej edycji Justbrief wyłonieni
W drugiej edycji konkursu edukacyjnego JustBrief skierowanego do studentów i początkujących marketerów zwyciężył zespół Hi5s, w którego skład wchodzili młodzi adepci marketingu z Warszawy oraz Krakowa. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować kampanię digitalową, która w najbliższym czasie może zostać wdrożona przez Uber Eats. Oprócz możliwości wpisania do portfolio...
Szef marketingu drogerii Natura z nagrodą Dyrektor Marketingu Roku 2018
Przemysław Szymański został zwycięzcą konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2018. Okazał się bezkonkurencyjny w kategorii „uroda / kosmetyki / higiena”.
Złote Spinacze 2018 rozdane: Lista nagród
Znamy zwycięzców XVI edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku Jury nagrodziło projekty w 32 kategoriach konkursowych i przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy.
Złoty Spinacz dla Danfoss za #Ettalks
Stworzona przez firmę Danfoss międzynarodowa platforma oraz seria spotkań mająca na celu inspirowanie do innowacyjnego sposobu myślenia oraz opracowywania rozwiązań w kwestiach klimatycznych i energetycznych o nazwie #ETtalks otrzymała Złotego Spinacza w kategorii Business-to-Business PR.Stworzona przez firmę Danfoss międzynarodowa platforma oraz seria spotkań mająca na...
Znamy zwycięzców Young Creatives Integrated Comepetition Eurobest 2018
24 listopada w Centrum Kreatywności Targowa odbył się finał międzynarodowego konkursu Young Creatives Integrated Competition. Inicjatywa od 10 lat, jest okazją dla młodych talentów z branży reklamowej, do zaprezentowania swoich umiejętności. W tym roku finał pierwszy raz w historii odbył się w Polsce.  Wspólnie z Greenpeace postawiliśmy przed uczestnikami problem dotyczący...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone