logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Maszyna KBA Rapida 105 z systemem LogoTronic Professional już w Polsce

  PR 01.01.2009, przeczytano 7998 razy
ilustracjastrzałka

Na początku grudnia w krakowskiej firmie poligraficzno-reklamowej Mellow rozpoczęła pracę nowa, pełnoformatowa maszyna arkuszowa KBA Rapida 105-5+L. To drugie w ciągu ostatnich kilku lat urządzenie KBA zainstalowane w tej drukarni, a zarazem pierwsza na polskim rynku maszyna tego niemieckiego producenta wyposażona w system LogoTronic Professional, zapewniający wydajne zarządzanie cyklami produkcyjnymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/maszyna-kba-rapida-105-z-systemem-logotronic-professional-juz-w-polsce,8319,artykul.html

Mellow to firma z ponad 10-letnim doświadczeniem na krajowym rynku usług poligraficznych. Przez wiele lat funkcjonowała pod nazwą Copy 2000, a swoją działalność rozpoczynała od druku cyfrowego i usług typowych dla agencji reklamowej. W roku 2001 w jej parku maszynowym pojawiła się nowa półformatowa maszyna arkuszowa KBA Rapida 74-5+L, wyposażona w pięć zespołów drukujących i wieżę lakierującą. Tak rozpoczęła się nasza przygoda z drukiem offsetowym i „prawdziwą” poligrafią – mówi Wojciech Dworak, prezes zarządu i właściciel firmy Mellow. – Urządzenie odegrało bardzo dużą rolę w naszym rozwoju i byliśmy z niego na tyle zadowoleni, że podejmując decyzję o zakupie maszyny pełnoformatowej w pierwszej kolejności braliśmy pod uwagę właśnie ofertę KBA.

Tegoroczna inwestycja wpisała się w ciąg strategicznych zmian w działalności krakowskiej firmy. Mówi Wojciech Dworak: Rok 2008 jest dla nas przełomowy. Przede wszystkim podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy z Copy 2000 na Mellow oraz o wykreowaniu nowego wizerunku firmy jako profesjonalnego przedsiębiorstwa świadczącego usługi poligraficzno-reklamowe na najwyższym poziomie. W związku z tym nabyliśmy agencję reklamową, wdrożyliśmy system ISO, stworzyliśmy własną agencję interaktywną, poszerzyliśmy zakres usług w dziedzinie druku cyfrowego i obsługi materiałów typu direct mailing, ale przede wszystkim zdecydowaliśmy o koncentracji naszych działań na profesjonalnym druku offsetowym, który generuje ok. 70% naszych przychodów. W powyższe działania w naturalny sposób został zatem wpisany zakup nowej maszyny pełnoformatowej.

Nowy nabytek firmy Mellow to pełnoformatowa maszyna arkuszowa KBA Rapida 105-5+L z pięcioma zespołami drukującymi i wieżą lakierującą, umożliwiająca drukowanie z prędkością 16,5 tys. egz. na podłożach o maksymalnej grubości 1,2 mm. Urządzenie zostało wyposażone w wiele dodatkowych opcji, m.in. moduł DensiTronic do densytometrycznego pomiaru paska kontrolnego oraz pierwszy w Polsce system LogoTronic Professional, pozwalający na zintegrowane zarządzanie cyklem produkcji. Instalacja tych narzędzi była dla nas jedną z najważniejszych kwestii – podkreśla Wojciech Dworak. – Postanowiliśmy bowiem połączyć obie maszyny(pół- i pełnoformatową) jednym systemem, dzięki czemu są one wspólnie obsługiwane przez moduł LogoTronic Professional, a dodatkowo zintegrowane z systemem MIS firmy Grafisoft. W efekcie obie maszyny są obsługiwane przy pomocy jednej, opartej na platformie Windows XP konsoli, co znacznie usprawnia pracę operatorom i ułatwia zarządzenie produkcją. Dzięki temu udało nam się stworzyć niezwykle elastyczną konfigurację, pozwalającą na wydajną produkcję materiałów reklamowych i marketingowych, stanowiących gros wykonywanych przez Mellow zleceń, jak też przygotować się do wprowadzenia do oferty nowego rodzaju asortymentu.

Wojciech Dworak zaznacza, że podejmując decyzję o zakupie maszyny pełnoformatowej przede wszystkim brał pod uwagę pozytywne doświadczenia z dotychczasowym dostawcą: Jesteśmy bardzo zadowoleni z pracującej u nas od 2001 roku maszyny KBA Rapida 74. Z dużą satysfakcją odnotowaliśmy też pojawienie się firmy KBA-Polska, z którą współpracę wysoce sobie chwalimy. Zatem bazując na dotychczasowych doświadczeniach, biorąc pod uwagę bardzo wysoki poziom technologiczny urządzeń KBA oraz szereg korzyści wynikających z posiadania dwóch urządzeń tego samego producenta pod jednym dachem, zdecydowaliśmy się na wybór maszyny KBA Rapida 105. Mamy jednocześnie nadzieję, że okaże się ona równie niezawodna jak półformatowa KBA Rapida 74, na której wykonaliśmy ponad 120 mln odbitek, i przyczyni się w znacznym stopniu do dalszego rozwoju naszej firmy.

Jak zapowiada Wojciech Dworak, plany na kolejny rok są niemniej ambitne od tegorocznych: Wbrew ogłaszanemu wszem i wobec kryzysowi, postanowiliśmy wykonać kolejne kroki w stronę rozwoju. Przede wszystkim rozpoczynamy budowę własnej siedziby, co pozwoli nam zgromadzić wszystkie działy firmy pod jednym dachem (obecnie prowadzimy działalność w dwóch lokalizacjach). Dzięki uzyskanym dotacjom unijnym będziemy też kontynuować zakupy sprzętowe. W planach mamy m.in. wielokolorową maszynę offsetową. Wszystko po to, by w ciągu kilku lat stać się jedną z najnowocześniejszych firm poligraficzno-reklamowych w Polsce, a także wyjść z naszą ofertą na rynki zagraniczne.

Oliver Becker, prezes KBA-Polska, dodaje: Jesteśmy pod dużym wrażeniem rozwoju firmy Mellow i cieszymy się bardzo, że maszyna KBA po raz kolejny znalazła uznanie w oczach jej właściciela. Dołożymy wszelkich starań, aby ta „pionierska” instalacja w skali Polski stała się podstawą do dalszych, dynamicznych działań firmy Mellow i pozwoliła na realizację ambitnych planów jej szefa.

Źródło: KBA-Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dobry sok w dobrym opakowaniu
Sokpol, producent soków, nektarów i napojów, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić do oferty produkt w opakowaniu pochodzenia roślinnego Tetra Pak. Kartony Tetra Pak w ponad 80% składają się z materiałów odnawialnych (pochodzenia stricte roślinnego) i są wyprodukowane z papieru (celulozy) wytworzonej z drewna z certyfikatem FSC. Także...
2-4 mld zł będą musiały przeznaczyć firmy z branży opakowań na dostosowanie się do zmian regulacyjnych związanych z promowaniem gospodarki obiegu zamkniętego, szacują analitycy Santander Bank Polska i SpotData. Wg przygotowanego przez nich raportu, łącznie rozwój branży do 2025 r. będzie wymagał inwestycji na poziomie ok. 20-25 mld zł.
Dzień Dystrybutora w firmie Sun Chemical
14 listopada br. firma Sun Chemical zorganizowała kolejne już spotkanie dla swoich dystrybutorów. Stały się one już tradycją tego producenta farb, a dla jego uczestników są możliwością pozyskania wiedzy na temat nowych produktów w jego ofercie, a także okazją do dobrej zabawy. Tym razem Sun Chemical zaprosił swoich gości na warszawski tor kartingowy, na...
Heidelberg oferuje 12 lat gwarancji na głowice laserowe
Wyjątkowo wysoka wytrzymałość głowic laserowych naświetlarek Suprasetter, ich niezawodność oraz najwyższa jakość obrazowania pozwala zaoferować ich użytkownikom program „Ultimate 12”. Jest to 12-letnia gwarancja na głowice naświetlarek CtP najnowszej generacji, zamówionych wraz z kontraktem na płyty i obsługą serwisową. Dowiedz się więcej. Simply...
25 lat Agfa w Polsce: wspomnienia i prezentacje planów
W tym roku mija 25-lecie polskiego oddziału firmy Agfa. Z tej okazji 28 listopada w warszawskim teatrze Capitol – z udziałem prawie 200 gości z kraju i zagranicy – odbyło się jubileuszowe spotkanie, podczas którego przypomniano najważniejsze wydarzenia w historii Agfa-Gevaert, również w kontekście działalności prowadzonej przez nią w naszym kraju. Nie zabrakło omówienia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764