logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Maszyna offsetowa Koenig & Bauer w drukarnii Know How

  PR 02.11.2016, przeczytano 1575 razy
ilustracjastrzałka

Krakowska drukarnia offsetowa Know How to wieloletni użytkownik arkuszowych maszyn Koenig & Bauer.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/maszyna-offsetowa-koenig-and-bauer-w-drukarnii-know-how,30414,artykul.html

Współpraca obu firm trwa nieprzerwanie od dziesięciu lat, a mijający rok przyniósł tu kolejną inwestycję w rozwiązanie niemieckiego producenta – 5-kolorową maszynę z wieżą lakierującą KBA Rapida 75-5+L SAPC ALV3. Umożliwia ona drukowanie w innowacyjnej technologii HR-UV, która z jednej strony pozwala na zastosowanie nietypowych, „trudnych” w obsłudze podłoży, z drugiej zaś – na natychmiastowe przekazywanie zadrukowanych i wysuszonych arkuszy do dalszej obróbki. Wykorzystywane w produkcji farby i lakiery UV wpływają z kolei na znaczące poszerzenie portfolio realizowanych zleceń o prace wysokoprzetworzone, uwzględniające różne efekty specjalne.

Początki drukarni Know How, należącej do Piotra Kaczmarczyka sięgają 1995 roku. Jako agencja poligraficzna zajmowała się ona wówczas obsługą zleceń na druk, z czasem inwestując we własne maszyny i urządzenia. Uruchomienie drukarni było naturalnym krokiem w naszym rozwoju – mówi Piotr Kaczmarczyk. – Powód był prosty: nie byliśmy zadowoleni z jakości i terminowości podzlecanych w imieniu klientów prac, więc postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce. W firmie pojawiła się pierwsza maszyna drukująca, a z czasem – także sprzęt prepress i postpress. Klientów zaczęło przybywać i tak to się kręci aż do dzisiaj.

Obecnie drukarnia Know How wykonuje prace z zakresu szeroko pojętego akcydensu (katalogi, foldery, kalendarze, materiały reklamowe, papiery firmowe itd.), jak również w nieco mniejszym stopniu – wydawnictwa książkowe, opakowania i etykiety. Obsługuje zleceniodawców z Polski oraz z zagranicy (głównie z Niemiec, Holandii, Francji, Danii oraz Austrii) – udział eksportu stanowi tu ok. 30%. Firma od zawsze stawiała na najwyższą jakość; by ją uzyskać – niezbędne są tu wysokiej klasy rozwiązania zaawansowane technologicznie. Stąd podjęta przed dziesięciu laty decyzja o inwestycji w pierwszą arkuszową maszynę Koenig & Bauer, po której sukcesywnie następowały kolejne zakupy rozwiązań tego producenta. Obecnie w skład parku sprzętowego Know How wchodzą dwie maszyny KBA Rapida 75, obie 5-kolorowe z wieżami lakierującymi.

Najnowszy nabytek tego zakładu poligraficznego to KBA Rapida 75-5+L SAPC ALV3 z pakietami podwyższonej prędkości (HS) i zadrukowywania sztywnych surowców (CX), przygotowana do produkcji hybrydowej (druk UV/konwencjonalny), wyposażona w trzy segmenty przedłużonego wykładania. Pomiędzy agregatami znajdują się przygotowane miejsca na promienniki HR-UV, co czyni ją jedynym tego rodzaju rozwiązaniem marki Koenig & Bauer w tej klasie formatowej w Krakowie i okolicach. Maszyna jest wyposażona m.in. w: systemy mycia CleanTronic Multi i CleanTronic UV (stworzone z myślą o zamiennym stosowaniu farb konwencjonalnych i UV); systemy suszenia KBA VariDry Blue IR/TL/UV; stanowisko kierowania Ergotronic z systemem Ergotronic ColorDrive, bazującym na technice kontrolno-pomiarowej uwzględniającej pomiar i sterowanie nafarbienia według wartości Lab; system do kontroli i regulacji nafarbienia inline QualiTronic CC; system QualiTronic LiveView umożliwiający wyświetlanie każdego wydrukowanego arkusza w czasie rzeczywistym; system Qualitronic PSO Match (sterujący nafarbieniem według wytycznych normy PSO) oraz system generowania protokołów z produkcji QualiTronic QualityPass.

Tak bogate wyposażenie maszyny to nie przypadek – podkreśla Piotr Kaczmarczyk. – Zaawansowaną technikę kontrolno-pomiarową wykorzystujemy praktycznie przy każdym zleceniu w niej realizowanym. Zwiększa ona jakość, wydajność i pewność produkcji. Maszyna wykonuje obecnie gros naszych zleceń, przy czym ok. 20% z nich stanowią zamówienia na podłożach trudnych w obróbce. Tu zaś znajduje zastosowanie technologia HR-UV, która pozwoliła nam drukować prace do tej pory nieosiągalne. Mam tu na myśli zarówno materiały reklamowe, do których produkcji wykorzystujemy podłoża o grubości do 0,8 mm, jak też specjalnie uszlachetnione opakowania, po które coraz śmielej sięgamy. W jednym i drugim przypadku zalety technologii HR-UV są niepodważalne: szybszy czas schnięcia, eliminacja problemów związanych ze ścieraniem się farby, natychmiastowa dalsza obróbka, możliwość zadrukowywania szerszej gamy podłoży.

Wszystkie maszyny KBA, jakie użytkowaliśmy do tej pory, sprawdzały się - były trwałe i realizujące produkcję zgodnie z naszymi potrzebami. Podobnie jest w przypadku najnowszego nabytku, o zakupie którego zdecydowały pozytywne doświadczenia z rozwiązaniami technologicznymi Koenig & Bauer, wieloletnia ich znajomość, a co za tym idzie – krótszy czas wdrożenia. Bardzo duże znaczenie – co warte podkreślenia – miał też niezwykle profesjonalny serwis.

Ten zapewniany jest przez firmę Lubicz z Krakowa – lokalnego, autoryzowanego przez KBA CEE dostawcę usług serwisowych. Na jej temat mogę wypowiadać się wyłącznie w superlatywach – podkreśla Piotr Kaczmarczyk. – Czas reakcji w przypadku jakichkolwiek problemów jest bardzo szybki. To bardzo ważne w kontekście zachowania ciągłości produkcji i gwarancji wykonania zleceń zgodnie z terminem.

Mówi Jan Korenc – prezes KBA CEE: Jest nam niezmiernie miło, że firma o wieloletnim stażu na rynku poligraficznym, jaką jest Know How, po raz kolejny zdecydowała się na zakup maszyny Koenig & Bauer. To już nasze czwarte rozwiązanie pracujące w tej drukarni, a zarazem pierwsze wyposażone w innowacyjną i przyszłościową technologię HR-UV. Dzięki niej ten krakowski zakład poligraficzny może zaproponować swoim obecnym i przyszłym klientom zupełnie nowe możliwości zarówno w obszarze zadrukowywania, jak i uszlachetniania różnorodnych podłoży, także tych nietypowych, z którymi konwencjonalne maszyny offsetowe sobie nie radzą. Mamy nadzieję, że nowa KBA Rapida 75-5+L SAPC ALV3 znacząco przyczyni się do rozwoju firmy Know How, pozwoli jej wejść na nowe rynki i pozyskać kolejnych, zadowolonych klientów z Polski i z zagranicy.


Źródło: KBA CEE

www.kba.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764