Materiały POS mogą być produkowane z najróżniejszych materiałów. Na naszym blogu co jakiś czas będziemy wam przybliżać każdy z nich, przedstawiając i opisując jego cechy. Dzisiaj zajmiemy się tekturą falistą.
Niezliczona jest liczba możliwości wyboru materiału, który możecie wykorzystać do produkcji displayów. Wśród tego ogromu tworzyw, tektura falista może okazać się najbardziej wszechstronna oraz praktyczna. Obecnie można ją wykańczać na różne sposoby, dlatego też materiały POS z tektury mogą być niezwykle kreatywne i spełniać najbardziej wygórowane wymagania bez konieczności ponoszenia zbyt dużych kosztów.
W pierwszej kolejności trzeba jednak podkreślić dwie najważniejsze cechy tektury – jest gotowa do sprzedaży właściwie bez obróbki oraz cechuje ją bardzo duża wytrzymałość. Tektura, oprócz tych dwóch cech, ma jeszcze wiele innych zalet, a displaye i inne materiały POS z niej wykonane na pewno przyniosą wam wiele korzyści.
Tektura nie kosztuje dużo i jest przy tym surowcem wydajnym i efektownym. Co więcej, jest lekka, waży dużo mniej niż takie materiały jak drewno czy tworzywo sztuczne. Nie ulega tak łatwo zniszczeniu w transporcie. Dlatego też idealnie nadaje się do produkcji takich materiałów jak standy, ekspozytory, owijki, czy całe "wyspy reklamowe". Tektura jest również niesamowicie uniwersalna. Można ją wyginać w każdą stronę, ponieważ cechuje ją duża giętkość. Co więcej, można wycinać w niej każdy kształt, który tylko zaprojektujemy.
Niewątpliwą zaletą materiałów z tektury jest też łatwość ich montażu i demontażu. Wybierając display z tektury, klient oszczędza na kosztach składowania, logistyki i utylizacji.
Materiały POS z tektury mogą oczywiście zawierać informacje o waszych produktach czy promocjach, które można na nich umieszczać. Druk cyfrowy to technologia, przy pomocy której można bezpośrednio zadrukować tekturowy stand, bez konieczności kaszerowania. Dzięki temu w łatwy sposób można personalizować oraz dodawać najwymyślniejsze designy. Opakowania czy materiały POS z tektury mogą w łatwy sposób zostać tak przygotowane, aby idealnie pasowały do produktu, który ma się na nich znajdować. Tektura falista sama w sobie, nawet bez żadnych zdobień i uszlachetnień, jest „cieplejsza” niż stal czy tworzywo sztuczne. Standy z niej zrobione w oczach klienta wydają się również mniej niebezpieczne niż chociażby szklane, które w każdej chwili mogą się zbić. Nie można zapomnieć o tym, że tekturę można przetwarzać. Jest to materiał bardzo przyjazny środowisku i ekologiczny. Jest wręcz idealny do tworzenia displayów.
Podsumowując – tektura jest świetnym substratem do prezentowania klientowi nowego produktu oraz przeprowadzania testów i promocji. Przede wszystkim jest tańsza niż inne materiały. Cena to jednak nie wszystko. Displaye z tektury można łatwo modyfikować. Gdy po pierwszym "spotkaniu" klientów z nowym produktem producent otrzyma informację, że coś trzeba z kolejną kampanią zmienić, można od ręki wydrukować np. inną grafikę, czy tekst. A szybka reakcja w tej branży jest niezwykle ważna.
Źródło: POSperita