logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mazda Design: 10. edycja konkursu

   23.02.2019, przeczytano 1133 razy
ilustracja

20 lutego 2019 wystartowała dziesiąta edycja konkursu projektowego Mazda Design 2019 pod hasłem – „MA”. Co oznacza to słowo, które wydaje się bezpośrednio wpisane w nazwę japońskiej marki?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mazda-design%3A-10.-edycja-konkursu,381370,artykul.html

„MA” to czas i przestrzeń niezbędne do realizacji jakiegoś dzieła czy kształtowania własnego życia – „MA” to pustka, która czeka żeby zostać wypełniona sensem. Ta japońska idea odwołuje się do filozofii postrzegania przestrzeni, tworzenia sztuki, sposobu projektowania, a nawet – ogólniej – stylu życia. Znaczenie słowa „MA” najlepiej oddaje jego symbol kanji, który powstał z połączenia dwóch symboli oznaczających „drzwi” oraz „światło (np. słońca)” – razem mogą być odczytane jako szczelina w drzwiach przez, którą wpada światło. Ta wiązka światła – wąska „przestrzeń pomiędzy” – jest symbolem możliwości, otwartości i wolności. To miejsce na nasze wybory i kreatywność, granice w obrębie których możemy doświadczać życia i wypełniać je sensem.

Japońska tradycja i filozofia mają ogromny wpływ na zasady konstruowania i estetykę samochodów Mazdy. Hasło „mniej daje więcej” to dewiza, która przyświeca naszym projektantom. Zmierzają oni do tego, żeby odejmować wiele z tych  rozpraszających elementów – na rzecz pięknych i prostych kształtów. – mówi o stylistyce nowej przełomowej Mazdy 3 Szymon Sołtysik, dyrektor PR Mazdy w Polsce. – Pokazujemy, że można tworzyć piękne samochody poprzez doskonałość samej formy i wykorzystanie światła – unikając w ten sposób nadmiaru ozdobników. Przekłada się to także na wnętrze nowego modelu – chodzi o to, żeby człowiek nie był przytłoczony liczbą ekranów, przycisków, elementów które kradną jego uwagę. Bo tak naprawdę ważna jest przyjemność z prowadzenia samochodu i odczucie harmonii z pojazdem. Wewnątrz samochodu musi się znaleźć przestrzeń na nasze skupienie, refleksje i emocje. Właśnie tak wygląda komfort według Mazdy.

I właśnie Nowa Mazda3 stanowi jedną z najważniejszych inspiracji dla tegorocznych zadań konkursowych.

Aby wziąć udział w konkursie, uczestnicy – studenci i absolwenci szkół artystycznych, projektowych i technicznych – muszą stworzyć oryginalny projekt w jednej z trzech kategorii: Człowiek, Przestrzeń lub Znak.

Kategoria: Człowiek

Zadanie w kategorii Człowiek polega na zaprojektowaniu dowolnego przedmiotu – który zwiększy komfort życia codziennego, poprzez zminimalizowanie nadmiaru bodźców napływających z otoczenia.

Kategoria: Przestrzeń

Zadanie w kategorii Przestrzeń polega na zaprojektowaniu obiektu, mebla, elementu wyposażenia lub dekoracji wnętrz, który swoje piękno i funkcje będzie ujawniać w relacjach przestrzennych ze światłem.

Kategoria: Znak

Zadanie w kategorii „Znak” polega na zaprojektowaniu nowej (alternatywnej do obecnej) wersji logotypu – sygnet i logotyp – Mazdy, które będzie stanowić symbol wejścia marki w nową erę projektowania samochodów.

Nadesłane zgłoszenia oceni jury w składzie: Jo Stenuit – dyrektor designu Mazda Motor Europe, Tomek Rygalik – jeden z najbardziej znanych polskich designerów, Anna Grużewska – redaktor naczelna magazynu Czas na Wnętrze, Edgar Bąk – grafik wielokrotnie nagradzany za identyfikację wizualną, Marcin Rusak i Alicja Patanowska – projektanci, laureaci nagrody Mazda Design Award 2017 i 2018.

W każdej z kategorii zostanie wręczona pierwsza nagroda w wysokości 10 tys. zł, a najlepszy z trzech zwycięskich projektów otrzyma także tytuł GRAND PRIX i dodatkowe 5 tys. zł. Prace można zgłaszać do 16 kwietnia 2019 roku na stronie www.mazdadesign.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi 17 maja 2019 r. na specjalnej pokonkursowej wystawie podczas Łódź Design Festival.

Źródło: Mazda, Republic

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764