logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mbank: posłuchaj „Jazgotu”, by uniknąć oszustwa

  PR 17.07.2023, przeczytano 547 razy
ilustracjastrzałka

mBank zaprasza na „Jazgot” – kryminalny serial audio, który obnaża metody działania oszustów. Scenariusz serii napisał ceniony pisarz, Łukasz Orbitowski, a jej narratorem jest Jarosław Kuźniar. To wspólne przedsięwzięcie mBanku i Voice House.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mbank%3A-posluchaj-_jazgotu_%2C-by-uniknac-oszustwa,400814,artykul.html

Już w lipcu we wszystkich platformach streamingowych (Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify, YouTube oraz w serwisie Voice House), będzie można wysłuchać „Jazgotu”. To kryminalny serial audio, który obnaża oszustwa „na fałszywą inwestycję”. Takich manipulacji z „gwarantowanym mega zyskiem bez ryzyka” jest – nie tylko w Polsce – coraz więcej. Niestety, ofiarą może paść każdy, kto oszczędza i inwestuje. Przestępcy kuszą perspektywą szybkiego zysku. Po skutecznym nawiązaniu kontaktu, zrobią wszystko, by zmanipulować ofiarę.

„Jazgot” to więc nie tylko historia o pieniądzach i inwestowaniu. To opowieść o kłamstwie, psychologicznych trikach i ludziach na skraju.

- Oszustwa „na inwestycję” są coraz bardziej zuchwałe, a złodzieje kreatywni. W wielu wypadkach to wręcz gotowy scenariusz na hollywoodzką produkcję. Stąd pomysł, by przed oszustami przestrzec w nietypowy jak na bank sposób i przełożyć prawdziwe historie na kryminał w odcinkach. - Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku

- Kryminały są najbardziej popularną kategorią podcastową na świecie. Szczególnie te, które opowiadają prawdziwe historie. Finansowych kryminałów nie ma wiele, dlatego kiedy poznaliśmy motywację banku i poznaliśmy przestępcze tajemnice wiedzieliśmy, że za narrację musi odpowiadać utalentowany pisarz, a udźwiękowienie doświadczony reżyser audio. Jazgot to historia o marzeniach i słabościach człowieka, dowód na to, że ofiarą może paść każdy z nas. Podcast to bardzo intymne medium, gdzie słuchacze przeżywają każdy dźwięk. Jazgot to serial audio w jakości premium, z bardzo pouczającą i wciągającą historią. - Jarosław Kuźniar, redaktor naczelny i założyciel Voice House.

Głównym bohaterem „Jazgotu” jest Piotr. Wspólnie z żoną prowadzi „Niebieski pociąg”, klub jazzowy we Wrocławiu. Piotr realizuje swoje marzenie, ale robi to z coraz większym trudem. Chce zacząć zarabiać, a na horyzoncie pojawia się wyjątkowa okazja. Postępowanie Piotra stanowi anty-poradnik – pokazuje konsekwencje nieprzemyślanych decyzji, a przy okazji obnaża triki przestępców.

Premiera pierwszego odcinka serialu kryminalnego „Jazgot” zaplanowana jest na 20 lipca wszędzie tam, gdzie Polacy słuchają podcastów. Wcześniej, 13 lipca, na kanałach „Jazgotu” pojawi się odcinek specjalny, który otwiera cykl. Więcej informacji na temat serialu TUTAJ.

- Przygotowaliśmy go na podstawie rozmów z ekspertami od przestępstw finansowych. To oni znają najnowsze metody przestępców, rozpracowują każdy nowy trop. W ten sposób wprowadzimy słuchaczy w świat nowoczesnych oszustw inwestycyjnych. Nasza rozmowa to przewodnik po tym, na co uważać nie tylko inwestując pieniądze - Jarosław Kuźniar, Voice House

Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes zarządu ds. operacji i informatyki oraz Magdalena Korona, inżynierka bezpieczeństwa ds. strategii i technologii w trakcie nagrania odcinka specjalnego. Fot. Voice House

mBank od lat edukuje Polaków w dziedzinie bezpieczeństwa. Jako pierwszy wśród banków prowadził kampanie społeczne na ten temat. Serial audio to kolejna inicjatywa banku, tym razem realizowana w ramach akcji Samoobrona w sieci.

ilustracjastrzałka

Źródło: mBank

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Wszędzie tam gdzie Polacy...
Znaczy się liczą na inteligencję Polaków, że będą wiedzieli gdzie szukać?
Oby tylko się nie przeliczyli.

avatar użytkownika
,

Tutaj chodzi o to, że podcasty będą dostępne na platformach wykorzystywanych do słuchania podcastów, takich jak YouTube, Google Podcasts, Apple Podcasts, Spotify, Voice House.  

,

I znajdą je Polacy?  

avatar użytkownika
,

Raczej już ich używają. Ci co słuchają.  

,

Czyli trzeba kliknąć w link.


A jeśli jest fałszywy i oszukają?
  

avatar użytkownika
,

Jeśli ktoś ma obawy że bank go oszukuje, to nie szuka okazji by wysłuchiwać finansowych porad tego banku. Więc sprawa sama się reguluje.  

,

Ale link nie jest na stronie banku. Więc nie ma pewności czy nie fałszywy.  

avatar użytkownika
,

Jeśli ktoś ma obawy mimo rekomendacji banku, to kwalifikuje się do grupy mającej obawy. To jeden z filarów samoregulacji.  

,

ale skąd wiesz, że strona z rekomendacją jest prawdziwa.
Znamy te historie, gdy ludzie logowali się do podstawionych stron i tracili tysiące.
  

Najnowsze w tym dziale

Czy konsumenci sceptycznie odnoszą się do nowych logotypów marek?
Ponad 40% badanych1 zwraca uwagę na logotypy produktów, które kupuje. Jednak, kiedy marki zmieniają swoją identyfikację wizualną zauważa to zaledwie 15,8% respondentów. Dla łącznie ponad 60% badanych zmiana logo nie jest pozytywnym doświadczeniem. O to, jaki jest stosunek Polaków do identyfikacji graficznej ich ulubionych marek oraz zmian...
Agencja dentsu X (dentsu Polska) rozszerza współpracę eventową z Bacardi-Martini i odpowiada za obsługę kolejnej marki z portfolio firmy – whisky Aberfeldy. Dotychczas współpraca obejmowała aktywacje dla marek Bacardi, Dewar's i Martini.
Do najnowszej kampanii kosmetyków bebeauty dostępnych w sieci sklepów Biedronka zaangażowano prezenterkę telewizyjną Martę Manowską oraz popularne influencerki z branży beauty. Za aktywację obejmującą platformy YouTube, TikTok, Instagram i Facebook odpowiada Lifetube – lider rynku influencer marketingu i ekonomii twórców. 
Oneplus celebruje 10. urodziny
Marka OnePlus świętuje dziesięciolecie swojego istnienia. Przez dekadę udało jej się stworzyć nie tylko wyjątkowe produkty, ale także zbudować silną Społeczność. By pokazać, jak ważna dla OnePlus jest więź z fanami, najnowszy model flagowego smartfona OnePlus 12 zostanie wydany w specjalnym opakowaniu.
More Bananas: marketingowy kalendarz adwentowy w wersji online
Jak sami o sobie mówią: na co dzień karmią wiedzą i emocjami. W grudniu postanowili umilić czas oczekiwania na święta. Krakowska agencja marketingowa wypuściła kalendarz adwentowy w wersji online dla wszystkich pasjonatów marketingu. A w nim prezenty, ciekawostki z branży i materiały premium.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764