logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mbank zachęca do zadbania o przyszłość

  PR 05.06.2023, przeczytano 403 razy
ilustracja

Aż 52 proc. Polaków przyznaje, że o zabezpieczeniu pieniędzy na przyszłość myśli rzadko albo wcale. Przyszłość to dla nas najbliższych 5 lat, bo nad tym, co za 10 lat i więcej zastanawia się już tylko 19 proc. z nas. mBank chce to zmienić. Dlatego w kampanii „Szczęśliwi z wiekiem” pokazuje, że warto zadbać o emeryturę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mbank-zacheca-do-zadbania-o-przyszlosc,400290,artykul.html

Badanie przeprowadzone na zlecenie mBanku przez Maison&Partners w kwietniu 2023 roku pokazuje, że prawie 1/3 respondentów w ogóle nie zastanawia się nad tym, jakiego życia chce w przyszłość, zaś kolejne 27 proc. ogranicza tę perspektywę do jednego roku. Choć 80 proc. badanych posiada jakieś oszczędności, to prawie połowa z nich zamierza wykorzystać je w perspektywie do 5 lat. Najczęściej odkładamy na „czarną godzinę” (45 proc.), a emerytura jest celem jedynie dla 13% z nas.

- Na Zachodzie fundusze na emeryturę stanowią znaczy procent majątku gospodarstw domowych. W Polsce wciąż trzymamy pieniądze głównie na kontach i lokatach, żeby były pod ręką na realizację krótkoterminowych potrzeb, zapominając o przyszłości. – mówi Kamil Figlarek, dyrektor Departamentu Inwestycji w mBanku. – To, że nie mamy nawyku myślenia o emeryturze wynika z kilku czynników, ale ważnym jest fakt, że nie postrzegamy jej dobrze.

Eksperyment przeprowadzony przez mBank w ramach kampanii „Szczęśliwi z wiekiem” pokazuje, jak różnią się wyobrażenia o emeryturze od rzeczywistości. Zderzono wizję młodych osób (20-30 lat) i ludzi 60+. W pierwszym etapie młodzi komentowali, jak wyobrażają sobie życie na emeryturze. Następnie razem z prawdziwymi emerytami oglądali te wypowiedzi i rozmawiali. Starsi opowiadali, jak wygląda ich obecne życie – mają więcej czasu, pasje, nowe miłości. Młodzi zaczynali rozumieć, że przyszłość nie maluje się w aż tak złych barwach i warto ją planować.

– Kiedy ktoś lub coś próbuje odwrócić naszą uwagę od długoterminowego celu w życiu, atakuje nas komunikatami typu: „żyj chwilą”. I może bywa to dobra porada na chwilę, ale słaba na życie. W tej chwili jesteśmy tym, na co zapracowaliśmy w przeszłości, a będziemy tymi, o których zadbamy teraz.  Szczególnie, że myślenie o przyszłości i odkładanie nie jest zależne od wysokości zarobków, ale jest nawykiem – mówi psycholog Miłosz Brzeziński.

Kampania „Szczęśliwi z wiekiem” jest jednym z elementów prowadzonych od dwóch lat działań na rzecz popularyzacji inwestycji.  mBank walczy z mitami, że inwestowanie jest tylko dla osób z dużymi pieniędzmi czy fachową wiedzą ekonomiczną. Przekonuje, że można zacząć nawet od małych kwot, w rozwiązania przygotowane przez ekspertów, z myślą o przyszłości.

W ramach kampanii, mBank przygotował 3-minutowy film, który prezentuje wyniki eksperymentu.

Hasłem jest „Warto zaplanować przyszłość. W której nic nie musisz, a możesz”. Działania promocyjne będą prowadzone w kinach Helios i Multikino, w digitalu i kanałach własnych mBanku. W promowanie kampanii na Instagramie zaangażowani są również influencerzy.

Za koncepcję kreatywną kampanii odpowiadała agencja Grey, za zakup mediów – dom mediowy Carat. Za produkcję filmu, który wyreżyserował Marcin Filipowicz, odpowiadała Flota Filmowa.

Kampania „Szczęśliwi z wiekiem” rozpocznie się 31 maja i potrwa kilka tygodni.

Źródło: mBank

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania promująca drukarki Canon ze spotami w TV i muralem w centrum Warszawy
Spoty w największych stacjach telewizyjnych, mural przy metrze Politechnika, akcja influencerska, promocja w social mediach oraz na największych portalach informacyjnych – Canon wystartował ze swoją zintegrowaną kampanią pod hasłem “Piękno zasługuje na wydruk z jakością Canon”. Jej celem jest upowszechnienie w Polsce domowych wydruków oraz zbudowanie...
Europejska premiera Samsung The Wall for Virtual Production podczas targów IBC 2023
Dwa modele The Wall są już dostępne w Europie, umacniając pozycję Samsung jako lidera w obszarze wirtualnych studiów produkcyjnych XR (extended reality)
Międzynarodowy Festiwal Fotografii Przyrodniczej „Wizje Natury” to wydarzenie, które już od 18 lat integruje miłośników przyrody. Firma Nikon objęła rolę sponsora strategicznego festiwalu, konkursów Związku Polskich Fotografów Przyrody „Fotograf Roku 2023” oraz Otwartego Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Przyrodniczej...
Nowa grupa komunikacji marketingowej – Creative Brand Stories – skupia trzy agencje o specjalizacjach obejmujących komplementarne obszary komunikacji marketingowej. Jej celem jest dostarczanie marketerom kompleksowych rozwiązań w ramach experiential marketingu. Creative Brand Stories integruje w sobie kompetencje firm: Bossa Nova Events – od ponad 16 lat działającej w...
Rusza kampania „Tydzień Lasów FSC”
Tydzień Lasów to kampania zainicjowana przez Forest Stewardship Council, która podkreśla korzyści zrównoważonej gospodarki leśnej. Jej celem jest zwrócenie uwagi przedsiębiorców i konsumentów na to, w jaki sposób odpowiedzialna gospodarka leśna przyczynia się do ochrony środowiska, przeciwdziała spadkowi bioróżnorodności oraz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764