logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mbank zachęca do zadbania o przyszłość

  PR 05.06.2023, przeczytano 565 razy
ilustracja

Aż 52 proc. Polaków przyznaje, że o zabezpieczeniu pieniędzy na przyszłość myśli rzadko albo wcale. Przyszłość to dla nas najbliższych 5 lat, bo nad tym, co za 10 lat i więcej zastanawia się już tylko 19 proc. z nas. mBank chce to zmienić. Dlatego w kampanii „Szczęśliwi z wiekiem” pokazuje, że warto zadbać o emeryturę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mbank-zacheca-do-zadbania-o-przyszlosc,400290,artykul.html

Badanie przeprowadzone na zlecenie mBanku przez Maison&Partners w kwietniu 2023 roku pokazuje, że prawie 1/3 respondentów w ogóle nie zastanawia się nad tym, jakiego życia chce w przyszłość, zaś kolejne 27 proc. ogranicza tę perspektywę do jednego roku. Choć 80 proc. badanych posiada jakieś oszczędności, to prawie połowa z nich zamierza wykorzystać je w perspektywie do 5 lat. Najczęściej odkładamy na „czarną godzinę” (45 proc.), a emerytura jest celem jedynie dla 13% z nas.

- Na Zachodzie fundusze na emeryturę stanowią znaczy procent majątku gospodarstw domowych. W Polsce wciąż trzymamy pieniądze głównie na kontach i lokatach, żeby były pod ręką na realizację krótkoterminowych potrzeb, zapominając o przyszłości. – mówi Kamil Figlarek, dyrektor Departamentu Inwestycji w mBanku. – To, że nie mamy nawyku myślenia o emeryturze wynika z kilku czynników, ale ważnym jest fakt, że nie postrzegamy jej dobrze.

Eksperyment przeprowadzony przez mBank w ramach kampanii „Szczęśliwi z wiekiem” pokazuje, jak różnią się wyobrażenia o emeryturze od rzeczywistości. Zderzono wizję młodych osób (20-30 lat) i ludzi 60+. W pierwszym etapie młodzi komentowali, jak wyobrażają sobie życie na emeryturze. Następnie razem z prawdziwymi emerytami oglądali te wypowiedzi i rozmawiali. Starsi opowiadali, jak wygląda ich obecne życie – mają więcej czasu, pasje, nowe miłości. Młodzi zaczynali rozumieć, że przyszłość nie maluje się w aż tak złych barwach i warto ją planować.

– Kiedy ktoś lub coś próbuje odwrócić naszą uwagę od długoterminowego celu w życiu, atakuje nas komunikatami typu: „żyj chwilą”. I może bywa to dobra porada na chwilę, ale słaba na życie. W tej chwili jesteśmy tym, na co zapracowaliśmy w przeszłości, a będziemy tymi, o których zadbamy teraz.  Szczególnie, że myślenie o przyszłości i odkładanie nie jest zależne od wysokości zarobków, ale jest nawykiem – mówi psycholog Miłosz Brzeziński.

Kampania „Szczęśliwi z wiekiem” jest jednym z elementów prowadzonych od dwóch lat działań na rzecz popularyzacji inwestycji.  mBank walczy z mitami, że inwestowanie jest tylko dla osób z dużymi pieniędzmi czy fachową wiedzą ekonomiczną. Przekonuje, że można zacząć nawet od małych kwot, w rozwiązania przygotowane przez ekspertów, z myślą o przyszłości.

W ramach kampanii, mBank przygotował 3-minutowy film, który prezentuje wyniki eksperymentu.

Hasłem jest „Warto zaplanować przyszłość. W której nic nie musisz, a możesz”. Działania promocyjne będą prowadzone w kinach Helios i Multikino, w digitalu i kanałach własnych mBanku. W promowanie kampanii na Instagramie zaangażowani są również influencerzy.

Za koncepcję kreatywną kampanii odpowiadała agencja Grey, za zakup mediów – dom mediowy Carat. Za produkcję filmu, który wyreżyserował Marcin Filipowicz, odpowiadała Flota Filmowa.

Kampania „Szczęśliwi z wiekiem” rozpocznie się 31 maja i potrwa kilka tygodni.

Źródło: mBank

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764