logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Mcdonald's screenshoot coupons

  PR 24.03.2017, przeczytano 927 razy
ilustracjastrzałka

Celem kampanii było komunikowanie dostępności kuponów promocyjnych McDonald’s na urządzeniach mobilnych. Dla McDonald’s stworzyliśmy animowane bannery, które jednocześnie są kuponami – wystarczyło zrobić im screenshot’a i przyjść do dowolnej restauracji McDonald’s, aby je zrealizować.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mcdonald-s-screenshoot-coupons,31930,artykul.html

Brief

McDonald’s od lat prowadzi kampanie kuponowe. Niestety, jego konkurencja nie pozostaje w tyle. Swoje kupony wprowadzili m.in. Burger King, KFC, a nawet Bobby Burger. Naszym zadaniem było dotarcie z informacją, że kupony McDonald’s są ponownie dostępne do pobrania na stronie McDonald’s i w aplikacji mobilnej. Komunikacja kierowana była do grupy docelowej płynnie poruszającej się w środowisku digital i dla których mobile jest podstawowym narzędziem do przeglądania Intenetu.

Pomysł

Mogliśmy zrobić zwykłe bannery mobile’owe, które będą odsyłały użytkownika na stronę McDonald’s, z której pobierze kupony. Jednak zastosowaliśmy inne podejście. Mianowicie: po co reklamować kupony, skoro nasza reklama może być kuponem? Stworzyliśmy animowane bannery na urządzenia mobilne w formie animowanych GIFów, którym wystarczyło zrobić screenshot’a i przyjść z nim do restauracji – screenshot był uznawany tak samo jak kupon drukowany lub pobrany ze strony www.

Egzekucja

Na początku użytkownik otrzymywał informację, że banner jest kuponem i że wystarczy jak zrobi mu screenshot’a. Po krótkim odliczaniu banner zamieniał się w kupon. Dodatkowo, aby można z nich korzystać w samoobsługowych kioskach w restauracji, kupony zawierały działający kod kreskowy – taki sam jak w tradycyjnych kuponach. Zamieniając zwykły banner reklamowy na mobile w kupon, skróciliśmy drogę użytkownika między komunikacją, a pobraniem i wykorzystaniem kuponu. Tym samym komunikacja McDonald’s stała się jednocześnie czymś użytecznym dla odbiorców. Screenshot Coupons były częścią większej kampanii kuponowej, na którą składała się komunikacja performance’owa w mediach społecznościowych oraz w digitalu.


Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sprzedawcy internetowi szukają sposobu na porzucone koszyki
Tylko co piąty konsument kończy rozpoczęte zakupy w sieci. Pozostali, najczęściej licząc na lepszą ofertę, porzucają koszyk – wynika z ostatniego raportu firm Shoper i SMSAPI. Ich badanie dotyczące komunikacji sklepów internetowych powinno być dla sprzedawców wskazówką, która pomoże ograniczyć wykruszanie się klientów na ostatniej...
Kampanie reklamowe w grach
Gaming marketing to bardzo szeroka kategoria oparta na promocji marek poprzez tematykę gier. Tworzenie aktywacji wokół transmisji esportowych, współprace z gamingowymi influencerami czy dedykowane formaty są dość znaną i bardzo skuteczną metodą łączenia marek z gamingiem. Jednak, by dotrzeć prezycyjnie do społeczności i zintegrować się z nią, warto starać się osiągnąć...
Jaki potencjał marketingowy ma Paulo Sousa?
– Polska nie musi kochać Paulo Sousy – powiedział w programie „Cafe Futbol” prezes PZPN Zbigniew Boniek. No i może jeszcze nie kocha, ale z całą pewnością już się nim interesuje. Szał wokół wyczekiwanego „trenera z zagranicy” można przeliczyć na pieniądze, a te z kolei będą interesowały reklamodawców, którzy na...
Robotyzacja w drukarni. Kto może z niej skorzystać?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy - to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy?
Kampania infulencerska Hortex i Brandlift
Promowanie artykułów spożywczych stanowi duże wyzwanie. Branża spożywcza jest niezwykle konkurencyjna, na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych produktów, które reklamowane są na szereg sposobów. Jak zatem stworzyć wyróżniającą się kampanię, która zaangażuje odbiorców? Przed tym zadaniem stanęła agencja marketingu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764