logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mcdonald’s partnerem kampanii „Zielona Wstążka #Dlaplanety”

  PR 12.06.2018, przeczytano 312 razy

„Zielona Wstążka #DlaPlanety” to kampania zainaugurowana 5 czerwca, w Światowym Dniu Środowiska. Jej organizatorem jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Wśród marek wspierających kampanię znalazł się McDonald’s.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mcdonald%E2%80%99s-partnerem-kampanii-_zielona-wstazka-dlaplanety_,36843,artykul.html

Tematem przewodnim tegorocznego Dnia Środowiska jest zanieczyszczenie planety plastikowymi odpadami. Co roku do mórz i oceanów trafia 8 milionów ton plastiku. Według danych Komisji Europejskiej co roku Europejczycy wytwarzają 25 mln ton odpadów z tworzyw sztucznych. Jedynie niespełna 30% z nich poddaje się recyklingowi. Przyjęta w styczniu ogólnoeuropejska strategia w dziedzinie tworzyw sztucznych zakłada, że do 2030 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych na rynku UE będą nadawać się do recyklingu.  

McDonald’s ustalił w tym zakresie jeszcze ambitniejszy cel – do 2025 roku wszystkie opakowania dla gości restauracji będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu bądź certyfikowanej produkcji. Dodatkowo, 100% opakowań we wszystkich lokalach na świecie będzie poddawanych recyklingowi.

Firmy takie jak McDonald’s, mają szczególnie duży wpływ na postawy konsumentów, przez co pełnią ważną funkcję edukacyjną. Taki wniosek wypływał ze zorganizowanej w Ministerstwie Środowiska debaty „Rozwój gospodarczy a wyzwania środowiskowe związane z tworzywami sztucznymi”, która była częścią obchodów Światowego Dnia Środowiska. Zdaniem jej uczestników zmiany legislacyjne nie wystarczą. Potrzebne jest zdecydowane zaangażowanie biznesu, zwłaszcza marek konsumenckich.

Konsumenci oczekują od firm podejmowania działań zmniejszających problem zużytych opakowań. Takiego zdania jest aż 93% respondentów przeprowadzonego przez PBS badania. Z tego samego badania dowiadujemy się, że 89% Polaków chętnie korzystałoby z możliwości segregacji w miejscach publicznych, np. restauracjach szybkiej obsługi. Polska jest jednym z wiodących rynków McDonald’s w tym zakresie. Już ponad 90% polskich restauracji ma na Sali jadalnej kosze do segregacji odpadów, z których chętnie korzystają goście sieci.

- Założony cel jest ambitny, a jednocześnie realny. Tego oczekują od nas goście. Mamy świadomość odpowiedzialności wynikającej ze skali naszej działalności. Chcemy wykorzystywać tę skalę, aby zmieniać świat na lepsze - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska, i dodaje: - Zaangażowanie w kampanię „Zielona Wstążka #DlaPlanety” jest wyrazem naszego podejścia do kwestii ochrony środowiska. W  ramach naszej strategii podejmujemy liczne działania, aby zachować planetę dla przyszłych pokoleń w jak najlepszym stanie. Działania te obejmują m.in. recykling, korzystanie z zielonej energii, redukcję emisji CO2, przeciwdziałanie deforestacji, wspieranie zrównoważonego rolnictwa.

Warto podkreślić, że to nie jedyne działania na rzecz środowiska podejmowane przez McDonald’s. W ramach globalnej strategii Scale for Good – firma zobowiązała się również do obniżenia do 2030 roku emisji gazów cieplarnianych z biur i restauracji o 36%, a w odniesieniu do całego łańcucha dostaw o 31%. W efekcie do atmosfery nie trafi 150 mln ton ekwiwalentu CO2, co stanowi równowartość rocznej emisji gazów cieplarnianych przez 32 mln samochodów osobowych. Opracowując te założenia firma kierowała się metodologią stworzoną przez Science Based Targets Initiative.  

Kolejnym krokiem do osiągnięcia celu w zakresie recyklingu, była przeprowadzona w tym roku wymiana jednorazowych sztućców. Łyżeczki, noże i widelce z trudnego do recyklingu polistyrenu (PS) są zastępowane przez ich czarne odpowiedniki ze znacznie łatwiejszego do przetwarzania polipropylenu (PP). O skali tej zmiany świadczy fakt, że w samym 2017 r. polska sieć wydała 27 milionów jednorazowych sztućców.

Źródło: McDonald's Polska

www.mcdonalds.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764