Piłkarskie starcie Polska–Niemcy, w trakcie czwartkowego meczu w fazie grupowej Euro 2016, wzbudziło ogromne emocje fanów futbolu na Twitterze. Przez cały wczorajszy dzień użytkownicy serwisu wspomnieli o meczu aż 270 tysięcy razy. To kolejny, po niedzielnym #POLIRL, rekord liczby tweetów dotyczących wydarzenia o tematyce sportowej z udziałem Polaków. Hashtag #POLGER królował w trendach, a naszej drużynie kibicował nawet Russell Crowe, czyli najbardziej znany hollywoodzki gladiator.
Przedmiotem analizy serwisu Flockbeat.com, były wszystkie komunikaty z hashtagami #POLGER i #GERPOL wysłane przez polskich użytkowników Twittera w czwartek 16 czerwca, w godzinach 20.00-23.51. Co ciekawe, #POLGER wśród rodzimych użytkowników był znacznie popularniejszy niż oficjalny hashtag federacji UEFA, #GERPOL.
– Na wykresie prezentującym wyniki analizy aktywności użytkowników Twittera na wyróżnienie zasługują cztery momenty meczu: start spotkania około 21.03, gwizdek zwiastujący koniec pierwszej połowy o 21.45, akcja Boatenga, który sfaulował Milika około godziny 22.26 i końcówka meczu, tuż przed godziną 23.00. Wtedy aktywność ćwierkających była największa – wyjaśnia Arek Pietrzyk z Flockbeat, twórca badania. – O wielkim zaangażowaniu świadczy także liczba tweetów zawierających polskie wulgaryzmy. Emocje sięgnęły zenitu, to pewne!
– #POLGER zdominował wczorajsze trendy. W komunikację włączyły się także polskie marki, np. Bank Zachodni WBK, kontynuując kampanię #12zawodnik. Po udanej interwencji bramkarza reprezentacji, Łukasza Fabiańskiego, do trendów trafiła także fraza „Brawo Fabianski”. Wielu użytkowników chętnie komentowało również zasługi Michała Pazdana grającego na pozycji obrońcy – mówi Rafał Janik, CEO 140Media, oficjalnego partnera Twittera w Polsce.
Bezbramkowy remis drużyn odbił się szerokim echcem także poza granicami Polski. W komentowanie meczu włączył się m.in. znany hollywoodzki aktor Russell Crowe. – Milik wisi nam wszystkim parę goli – napisał na swoim profilu, nawiązując do kilku walecznych prób naszego napastnika w trakcie meczu.
Emocji nie kryli także sami piłkarze. Grzegorz Krychowiak gratulował zespołowi pokazania charakteru, a Robert Lewandowski porównał mecz do walki, która trwała aż do ostatnich minut spotkania i dziękował kibicom za wspaniały doping.
Rekord liczby tweetów dotyczących wydarzenia o tematyce sportowej z udziałem Polaków pobity w trakcie meczu Polska–Niemcy, jest kolejnym dowodem na to sport, a zwłaszcza piłka nożna, to dla Polaków ważny temat rozmów na Twitterze.
– To ważna wskazówka dla marek i fakt, który powinni docenić reklamodawcy. Tak duże zaangażowanie, idealnie pokazuje, że Twitter to obecnie bardzo ważne narzędzie budowania wizerunku i wsparcia sprzedaży – dodaje Janik.
RUSSEL CROWE
Well done Poland. Definitely a great result . #euro Milik owes us all a couple of goals
— Russell Crowe (@russellcrowe) June 16, 2016
I like this Polish team, pure underdogs , feel like a real team
— Russell Crowe (@russellcrowe) June 16, 2016
Źródło: 140Media