logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Mecz Polska–Niemcy na Twitterze - kolejny rekord

  PR 17.06.2016, przeczytano 1039 razy
ilustracja

Piłkarskie starcie Polska–Niemcy, w trakcie czwartkowego meczu w fazie grupowej Euro 2016, wzbudziło ogromne emocje fanów futbolu na Twitterze. Przez cały wczorajszy dzień użytkownicy serwisu wspomnieli o meczu aż 270 tysięcy razy. To kolejny, po niedzielnym #POLIRL, rekord liczby tweetów dotyczących wydarzenia o tematyce sportowej z udziałem Polaków. Hashtag #POLGER królował w trendach, a naszej drużynie kibicował nawet Russell Crowe, czyli najbardziej znany hollywoodzki gladiator.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mecz-polska%E2%80%93niemcy-na-twitterze---kolejny-rekord,28986,artykul.html

Przedmiotem analizy serwisu Flockbeat.com, były wszystkie komunikaty z hashtagami #POLGER i #GERPOL wysłane przez polskich użytkowników Twittera w czwartek 16 czerwca, w godzinach 20.00-23.51. Co ciekawe, #POLGER wśród rodzimych użytkowników był znacznie popularniejszy niż oficjalny hashtag federacji UEFA, #GERPOL.

Na wykresie prezentującym wyniki analizy aktywności użytkowników Twittera na wyróżnienie zasługują cztery momenty meczu: start spotkania około 21.03, gwizdek zwiastujący koniec pierwszej połowy o 21.45, akcja Boatenga, który sfaulował Milika około godziny 22.26 i końcówka meczu, tuż przed godziną 23.00. Wtedy aktywność ćwierkających była największa – wyjaśnia Arek Pietrzyk z Flockbeat, twórca badania. – O wielkim zaangażowaniu świadczy także liczba tweetów zawierających polskie wulgaryzmy. Emocje sięgnęły zenitu, to pewne!

#POLGER zdominował wczorajsze trendy. W komunikację włączyły się także polskie marki, np. Bank Zachodni WBK, kontynuując kampanię #12zawodnik. Po udanej interwencji bramkarza reprezentacji, Łukasza Fabiańskiego, do trendów trafiła także fraza „Brawo Fabianski”. Wielu użytkowników chętnie komentowało również zasługi Michała Pazdana grającego na pozycji obrońcy – mówi Rafał Janik, CEO 140Media, oficjalnego partnera Twittera w Polsce.

Bezbramkowy remis drużyn odbił się szerokim echcem także poza granicami Polski. W komentowanie meczu włączył się m.in. znany hollywoodzki aktor Russell Crowe. – Milik wisi nam wszystkim parę goli – napisał na swoim profilu, nawiązując do kilku walecznych prób naszego napastnika w trakcie meczu.

Emocji nie kryli także sami piłkarze. Grzegorz Krychowiak gratulował zespołowi pokazania charakteru, a Robert Lewandowski porównał mecz do walki, która trwała aż do ostatnich minut spotkania i dziękował kibicom za wspaniały doping.

Rekord liczby tweetów dotyczących wydarzenia o tematyce sportowej z udziałem Polaków pobity w trakcie meczu Polska–Niemcy, jest kolejnym dowodem na to sport, a zwłaszcza piłka nożna, to dla Polaków ważny temat rozmów na Twitterze.

To ważna wskazówka dla marek i fakt, który powinni docenić reklamodawcy. Tak duże zaangażowanie, idealnie pokazuje, że Twitter to obecnie bardzo ważne narzędzie budowania wizerunku i wsparcia sprzedaży – dodaje Janik.

RUSSEL CROWE

Źródło: 140Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764