logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Mecz Polska – Irlandia Północna – w social mediach

  PR 14.06.2016, przeczytano 1476 razy
ilustracjastrzałka

Za nami, pierwszy grupowy, a zarazem historyczny już mecz reprezentacji Polski na Euro 2016. W ubiegłą niedzielę kadra prowadzona przez Adama Nawałkę pokonała 1:0 reprezentację Irlandii Północnej. Polacy po 42 latach wygrali swoje pierwsze spotkanie na międzynarodowym turnieju o wielką stawkę. Raport przygotowany przez grupę Dentsu Aegis Network pokazuje, że mecz Polaków na tegorocznych Mistrzostwach Europy w piłce nożnej zainteresował rekordową ilość polskich kibiców, zarówno przed telewizorami, jak i w social media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mecz-polska-%E2%80%93-irlandia-polnocna-%E2%80%93-w-social-mediach,28930,artykul.html

Korzystając z możliwości autorskiego narzędzia SocialPylon, przez cały okres trwania mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2016 w czasie rzeczywistym zespół analityków social media zbiera i analizuje dane z kanałów social media (Facebook, Instagram, Twitter) dotyczące tego wielkiego wydarzenia sportowego.

Łącznie w niedzielne popołudnie, przed telewizorami, by obejrzeć mecz usiadło ponad 17 milionów Polaków. Porównując oglądalność transmisji meczu w TV i social media, można zauważyć, że ilość osób oglądających mecz rosła z minuty na minutę, jedynie w trakcie przerwy zainteresowanie meczem spadało w naturalny dla telewizji sposób. Ciekawostką może być fakt, że to pierwszy mecz reprezentacji Polski, który był równolegle transmitowany na trzech kanałach: TVP oraz przez Telewizje Polsat (Polsat oraz Polsat Sport). Pojedynek na oglądalność wygrała Telewizja Polska, która zgromadziła prawie 58% całej widowni. Interesującym faktem może być to, że bezpośrednio przed, w trakcie oraz po meczu na obu kanałach wyświetlono aż 25 reklam, których bohaterem jest… Robert Lewandowski.

Inaczej kształtuje się poziom zaangażowania fanów piłki nożnej w social mediach. Ich aktywność znacząco wzrasta w konkretnych momentach meczu jak np. pierwszy strzał na bramkę, gol czy żółta kartka. Eksperci z Dentsu Aegis Network przeanalizowali wpisy z frazami dotyczącymi Euro pochodzące z serwisów Twitter, Instagram oraz z najpopularniejszych stron dotyczących sportu na Facebooku. Z danych pozyskanych podczas meczu Polska – Irlandia Północna wynika, że Polacy opublikowali w tych serwisach co najmniej 10522 wpisów dotyczących bezpośrednio monitorowanych haseł i hasztagów. Na załączonym wykresie możemy dostrzec dwa szczytowe momenty, pierwszy to bramka Arkadiusza Milika. W tym momencie do sieci trafiło ponad 450 postów. Fani dali upust emocjom, które wyrażali w internecie. Drugi to ostatni gwizdek sędziego, gdzie emocje sięgnęły zenitu, to właśnie w końcówce meczu stworzyliśmy najwięcej treści ok 530 postów.

 

Nie kwestionowanym bohaterem Polskiej Reprezentacji zarówno na boisku jak i w social mediach był debiutujący na Euro, Bartosz Kapustka. Dzięki, fenomenalnej postawie na boisku Bartosz stał się najpopularniejszym polskim piłkarzem w social mediach – jego nazwisko pojawiło się w 20874 wpisów od początku trwania Euro. Tym wynikiem zdeklasował kapitana reprezentacji, Roberta Lewandowskiego, który zajął drugie miejsce z wynikiem 9810 wzmianek oraz strzelca bramki Arkadiusza Milika, o którym wspomniano 9626 razy.

Łącznie od rozpoczęcia mistrzostw do Polskiego internetu trafiło około 104026 wpisów na Facebooku, Twitterze oraz Instagramie. Nikogo nie powinien dziwić fakt, że Polacy najchętniej komentowali mistrzostwa na Facebooku. Drugim najchętniej wybieranym kanałem był Twitter, a ostatnie miejsce zajął Instagram. Na Faceboku pojawiło się, aż  74782 wpisów (71 proc.) wszystkich wpisów odnoszących się do mistrzostw. Na drugim miejscu pod względem ilości postów znalazł się Twitter, który zgromadził 28309 (27 proc.) wszystkich wpisów . Na Instagramie pojawiło się raptem 935 wpisów (2 proc.). Ciekawostką może być podział płciowy kibiców w różnych kanałach. W przypadku mężczyzn co prawda wygrywa Facebook 63 proc wpisów, ale tuż za nim jest Twitter 36 proc. wpisów. W przypadku płci pięknej bezapelacyjnie wygrał Facebook, aż 89 proc. wpisów odnośnie Euro zamieszczonych przez kobiety trafiło na ten portal społecznościowy.

Źródło: Dentsu Aegis Network

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764