logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Mecz Polska - Niemcy w social media

  PR 21.06.2016, przeczytano 949 razy
ilustracjastrzałka

Polska reprezentacja w piłce nożnej po wygranej w pierwszym meczu z Irlandią Północną przystąpiła do meczu z reprezentacją Niemiec. Pomimo tego, że rywal wydawał się być o wiele mocniejszy, naszej reprezentacji udało się zremisować. Polskiej reprezentacji kibicowaliśmy nie tylko w przed telewizorami ale także w internecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mecz-polska---niemcy-w-social-media,29014,artykul.html

Korzystając z możliwości autorskiego narzędzia SocialPylon, przez cały okres trwania mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2016 w czasie rzeczywistym zespół analityków social media zbiera i analizuje dane z kanałów social media (Facebook, Instagram, Twitter) dotyczące tego wielkiego wydarzenia sportowego.
 
W czwartkowy wieczór przed telewizorami kibicować Polakom zasiadło (szyk zdania) ponad 14 milionów widzów. Porównując oglądalność transmisji meczu w TV i social media można zauważyć, że ilość osób oglądających mecz rosła z minuty na minutę. Jednak zaangażowanie widzów przed telewizorami było bardzo wysokie od samego początku meczu. Jedynie w trakcie przerwy zainteresowanie meczem spadało w naturalny dla telewizji sposób. Mecz Polska-Niemcy to drugi mecz reprezentacji Polski, który był równolegle transmitowany na trzech kanałach - TVP 1 oraz przez telewizje Polsat (Polsat oraz Polsat Sport). Pojedynek na oglądalność ponownie wygrała telewizja Polska, która zgromadziła 55% całej widowni. Oznacza to 3% spadek ilości widzów na rzecz kanałów Polsatu w porównaniu do meczu Polska-Irlandia Północna.

Co ciekawe, poziom zaangażowania fanów piłki nożnej w social mediach od samego początku spotkania był bardzo wysoki i nie znacznie spadał. Przyczyną tego stanu rzeczy może być stawka o jaką grali nasi reprezentanci oraz klasa przeciwnika. Eksperci z Dentsu Aegis Network przeanalizowali wpisy z frazami dotyczącymi mundialu pochodzące z serwisów Twitter, Instagram oraz z najpopularniejszych fanpages dotyczących sportu na Facebooku. Z danych pozyskanych podczas meczu Polska – Niemcy wynika, że Polacy opublikowali w tych serwisach co najmniej 26 tysięcy wpisów dotyczących bezpośrednio monitorowanych haseł i hasztagów przed i po meczu. Wykres pokazuje, że kibice stale byli obecni w social mediach i komentowali każde zagranie w trakcie meczu. Remis z reprezentacją Niemiec rozgrzewał kibiców jeszcze przez następną godzinę po zakończeniu meczu.

To co Michał Pazdan wyczyniał na boisku zostało również docenione przez kibiców w internecie. W dniu meczu został wspomniany ponad 15 tysięcy razy we wpisach w mediach społecznościowych. Dzięki, swojej ofiarnej grze i interwencjach w kluczowych momentach meczu, Michał stał się najpopularniejszym polskim piłkarzem w social mediach – jego nazwisko pojawiło się w 15 944 wpisach. Tym wynikiem zdeklasował Bartosza Kapustkę, o którym wspomniano 14 538 razy oraz Arkadiusza Milika, o którym wspomniano 9 355 razy.

Łącznie od rozpoczęcia mistrzostw do internetu trafiło około 253 695 wpisów na Facebooku, Twitterze oraz Instagramie (wynik dotyczy monitorowanych haseł i hasztagów). Nikogo nie powinien dziwić fakt, że Polacy najchętniej komentowali mistrzostwa na Facebooku. Drugim najchętniej wybieranym kanałem był Twitter, a ostatnie miejsce zajął Instagram. Na Faceboku pojawiło się aż 65% (167 188 wpisów) wszystkich wpisów odnoszących się do mistrzostw. Na drugim miejscu pod względem ilości postów znalazł się Twitter, który zgromadził 28% wszystkich wpisów (70 828). Na Instagramie pojawiło się raptem 6% wpisów (15 679). Ciekawostką może być podział na płciekibiców w różnych kanałach. W przypadku mężczyzn co prawda wygrywa Facebook (58% wpisów), ale tuż za nim jest Twitter (34% wpisów). W przypadku płci pięknej bez apelacyjnie wygrał Facebook, aż 89% wpisów odnośnie Euro zamieszczonych przez kobiety trafiło na ten właśnie portal społecznościowy.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z serwisów streamingowych, a szczególny wzrost popularności, jeśli chodzi o średnią liczbę subskrypcji do platform wideo, widać wśród oglądających w wieku 25-34 lata. W przeliczeniu na osobę Polacy posiadają abonament do średnio ponad dwóch serwisów umożliwiających streaming treści wideo –...
Nowa, urodzinowa sekcja w serwisie Dobreprogramy.pl
Serwis dobreprogramy.pl obchodzi w tym roku 20-lecie działalności. Redakcja  przygotowała specjalną sekcję, w której publikuje treści przenoszące użytkowników w przeszłość. Pokazuje też zmiany, jakie przez ostatnie dwie dekady zaszły na rynku technologii. Z okazji jubileuszu przygotowano też konkurs dla użytkowników.
W Polsat Box oraz w serwisie Polsat Box Go pojawiły się kolejne nowości – cztery nowe kanały w jakości 4K: Love Nature 4K, MyZen TV 4K, Museum TV 4K i Travelxp 4K. W Polsat Box stacje są dostępne dla użytkowników dekoderów 4K od najniższych pakietów (S/Wygodnego), w każdej z trzech technologii: satelitarnej, kablowej IPTV i internetowej OTT z...
Be Healthy Magazine – miesięcznik premium WP Abczdrowie
Redakcja WP abcZdrowie stworzyła nowy lifestylowy miesięcznik premium. Be Healthy Magazine skierowany jest do czytelników ceniących zdrowy styl życia. Pierwszy numer dotyczy picia wody, a każde kolejne wydanie poświęcone będzie i„Be healthy” znaczy tyle, co cieszyć się dobrym zdrowiem. W każdym numerze czytelnicy otrzymają porcję porad na inny temat z zakresu...
Radio Złote Przeboje rozwija swoją podcastową ofertę. Już jutro - w czwartek, 1 grudnia 2022 r. na zloteprzeboje.pl, platformach streamingowych oraz na oficjalnym kanale Radia Złote Przeboje na platformie YouTube pojawi się pierwszy odcinek nowej serii „Lekko, czyli czas na zmiany”, na którą złożą się rozmowy z ekspertami...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764