logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Media społecznościowe po raz kolejny wykorzystane do manipulacji wyborczych

  PR 26.11.2018, przeczytano 381 razy

Usunięte fanpage’e oraz fałszywe konta generowały treści niezgodne z regulaminem Facebooka. Był to między innymi spam wyborczy, a także klikalne treści (tzw. clickbait content). Były one rozpowszechniane w celu tworzenia farm lajków, zwiększających znacząco zasięg spreparowanych informacji wyborczych. Usunięte strony oraz profile założone zostały przez Raposo Fernandes Associados (RFA), lokalną grupą marketingową powiązaną z prawicowym kandydatem na prezydenta Jairem Bolsonaro. Jednocześnie obaj kandydaci do urzędu prezydenta Brazylii skarżą się na polityczny trolling, mogący wpłynąć na wyniki głosowania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/media-spolecznosciowe-po-raz-kolejny-wykorzystane-do-manipulacji-wyborczych,380291,artykul.html

- Nie tylko Facebook został zaatakowany. Podobne działania widoczne są w aplikacji WhatsApp, który jest głównym komunikatorem, a także kanałem uzyskiwania informacji, także politycznych, w Brazylii. Rozpowszechnianie dezinformacji wyborczej stało się poważnym problemem dla sieci społecznościowych. Jest to coraz popularniejsza taktyka wykorzystywana celem wpływania na opinię publiczną i wyniki wyborów. Dlatego sieci społecznościowe powinny wziąć na siebie odpowiedzialność za takie praktyki i skutecznie im przeciwdziałać - powiedział Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

Monici Guise, Menedżer ds. Polityki Bezpieczeństwa Facebooka w Brazylii, wydał oficjalne oświadczenie w tej sprawie:

- Prowadzimy stały monitoring i w przypadku pojawienia się podejrzanych zachowań, natychmiast je blokujemy.

Z kolei Victoria Grand, Główny Menedżer ds. Polityki Bezpieczeństwa Facebooka stwierdziła:

- Wybory prezydenckie w Brazylii to krytyczny moment dla tego kraju, dlatego koncentrujemy swoje wysiłki na zapewnieniu neutralności politycznej sieci społecznościowych i bierzemy na siebie pełną odpowiedzialność za próby manipulacji opinią publiczną.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IAB US, IAB Tech Lab, ANA (Association of National Advertisers) oraz inne organizacje branżowe ogłaszają partnerstwo na rzecz Responsible Addressable Media. Współpraca będzie opierać się na pracach w projekcie Rearc mającym na celu opracowanie rozwiązań technologicznych zorientowanych na prywatność i odpowiednie personalizowanie reklam.
Wyniki badania Gemius/PBI za lipiec 2020
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
3 dni Forum IAB 2020 - W jakiej formie się odbędzie?
Chcąc jak najlepiej dostosować się do obecnie panujących warunków i wsłuchując się w głosy uczestników Forum IAB zdecydowaliśmy się na organizację 14. edycji konferencji zarówno stacjonarnie jak i w trybie online. Dodatkowo przedłużamy Forum IAB o 1 dzień.
Kreatywne lato z eksperymentami Google Arts & Culture
Przy tak wielkim wyborze eksponatów i skarbów historycznych dostępnych na Google Arts & Culture czasami może być trudno zdecydować, od czego zacząć odkrywanie tych zbiorów. Dlatego nasi programiści, którzy lubią także eksperymentować, stworzyli zabawne narzędzia, które pomogą Wam poznawać ukryte skarby udostępniane przez naszych licznych...
6 sierpnia 2020 r. IAB Europe we współpracy z IAB Tech Lab ogłosiło uruchomienie IAB Privacy Lab, nowej usługi wspierającej krajowe odziały IAB w opracowywaniu standardów prywatności, ochrony danych, zgodności z prawem i samoregulacji, w ramach odpowiednich ram technologicznych, dla ich rynków.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764