logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Media społecznościowe w branży IT - o czym należy pamiętać?

  PR 30.05.2022, przeczytano 1155 razy
ilustracja

Liczba osób korzystających z mediów społecznościowych na całym świecie wynosi ponad 4,48 miliarda, a przeciętny użytkownik korzysta z 6,6 platform mediów społecznościowych miesięcznie[1]. Popularne platformy, takie jak Facebook, mają miesięcznie ponad 65,86 proc. użytkowników logujących się codziennie. W Polsce natomiast z social mediów korzysta 27 milionów osób. To ogromne wyzwanie dla firm. Każda branża ma bowiem swoją specyfikę. Jak prowadzić kanały SM na rynku IT? Światowe trendy pokazują, że najważniejsza jest personalizacja.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/media-spolecznosciowe-w-branzy-it---o-czym-nalezy-pamietac,396066,artykul.html

40 proc. wszystkich użytkowników Internetu na całym świecie korzysta z mediów społecznościowych w celach zawodowych. Do najpopularniejszych platform należą: Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Ogromna popularność mediów społecznościowych sprawia, że firmy są zobligowane do tworzenia kreatywnych i spersonalizowanych strategii komunikacji, w celu dotarcia do odpowiednich grup docelowych.

Kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia komunikacji

31 proc. profesjonalistów B2B twierdzi, że sprzedaż społecznościowa pozwoliła im na budowanie głębszych relacji z klientami[2]. A jaka jest odpowiedź rynku? Aż 92 proc. kupujących z obszarów B2B jest gotowych na nawiązanie współpracy z firmami, które są liderami w branży. Pokonanie konkurencji i generowanie odpowiednich treści to ogromne wyzwanie.

– Kluczem do sukcesu jest posiadanie odpowiedniej komunikacji marki. Ta powinna być contentowa i spójna. Marka musi komunikować się w kanałach tradycyjnych, online, a także za pomocą swoich pracowników w ramach marketingu referencyjnego – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Agencji PR Commplace. – Obserwujemy, że firmy, które mają spójną strategię i aktywnie działają w social mediach, generują wyższe przychody i mają lepsze wyniki sprzedażowe. Nie chcę generalizować, ponieważ na sprzedaż wpływa wiele czynników, w tym otoczenie gospodarcze. Niemniej jednak współczesny konsument pragnie kupować tu i teraz, a także mieć bezpośredni kontakt ze sprzedawcą.

Dla konsumenta XXI wieku bezpośredni kontakt oznacza responsywność, a także dostępność sprzedawcy przez całą dobę. Takie właśnie możliwości daje Internet.

Jak prowadzić kanały SM na rynku IT?

Branża IT jest specyficzna i posiada określony model sprzedaży. Producent może bezpośrednio docierać do swoich klientów bądź realizować zadania sprzedażowe za pomocą dystrybutorów i integratorów – model drugi jest zdecydowanie bardziej popularny w Polsce. Jak prowadzić kanały SM na rynku IT? Tu także kluczem jest odpowiednia strategia komunikacji.

– Firma powinna na początku określić cele komunikacyjne. Istotne są grupy docelowe, do których chce dotrzeć. Z jednej strony będą to potencjalni klienci, z drugiej zaś pracownicy i potencjalni kandydaci do pracy. Jak wiemy, branża IT boryka się z ogromnym brakiem rąk do pracy, a odpowiednio dobrana komunikacja może temu zaradzić – mówi Sebastian Kopiej z Commplace.

Umiejętność tworzenia prawdziwych relacji międzyludzkich to jedna z kluczowych korzyści mediów społecznościowych dla biznesu. Ważne jest generowanie autentycznego przekazu, a tym samym budowanie zaufania wobec marki i jej pracowników. Firmy powinny pokazywać, iż interesy klientów są dla nich bardzo ważne, ale kluczowy jest przekaz i wartości firmy.

Podczas tworzenia strategii komunikacji warto także zadbać o personal branding poszczególnych ekspertów firmy. Budowanie marki osobistej odgrywa ogromną rolę w świecie social mediów i pozycjonuje firmę na konkurencyjnym rynku.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak social media mieszają w demokracji algorytmami rekomendującymi treści
Sensacyjne nagłówki klikają się lepiej niż wyważone polemiki. To sprawia, że są też bardziej widoczne na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, bo ich algorytmy premiują „angażujące” treści. W czasie kampanii wyborczej ten wyścig po uwagę może mieć poważne konsekwencje.
Wiele plotek, w tym te, które miały zepchnąć Google z tronu lidera wyszukiwarek. Nic takiego się nie stało, ale nowe rozwiązania od Open AI mogą zrewolucjonizować nasze życie. Podróże bez znajomości języka będą jeszcze łatwiejsze, ale coś dla siebie dostaną też duże marki. Nowy ChatGPT będzie mógł odczytywać nasze emocje “na żywo”, a to...
Outreach Marketing - tajna broń marketera
Marka, która chce dotrzeć z wartościowym contentem do odbiorców, musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest budowanie widoczności w sieci. Aby ten cel osiągnąć, marketerzy i SEO-wcy korzystają z różnych strategii i działań, które pozwalają zwiększyć widoczność marki online, co nie jest...
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Boty oparte o sztuczną inteligencję to już codzienność w contact center, a nasz stosunek do nich szybko się zmienia. Wraz z coraz większą biegłością botów w swobodnej komunikacji na dowolny temat, wyraźnie zaczynamy je lubić. Do tego stopnia, że cześć z nas zaczyna nawet z botami flirtować podczas załatwiania standardowych spraw związanych z obsługą – wynika z...
Od marca pierwsi użytkownicy wyszukiwarki Google mogą przy niektórych zapytaniach spotkać się z odpowiedzią wygenerowaną przez sztuczną inteligencję. To odpowiedź na ChataGPT i próby przejęcia rynku przez Microsoft. Miliardy zapytań i zwiększone zadowolenie użytkowników – tak pierwsze testy ze sztuczną inteligencją wbudowaną w wyszukiwarkę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764