logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Media społecznościowe w promocji galerii handlowej

  PR 29.08.2013, przeczytano 3727 razy
ilustracjastrzałka

Statystycznie klienci za pośrednictwem Internetu kupują jedną rzecz, a w sklepie około trzech. Główne zadanie, jakie stoi więc przed centrami handlowymi polega na przyciągnięciu uwagi klienta i zbudowaniu w jego świadomości pozytywnego skojarzenia z miejscem. Im więcej oryginalności i kreatywności, tym lepiej. Nic więc dziwnego, że coraz więcej obiektów handlowych korzysta z nowatorskich rozwiązań podsuwanych przez media społecznościowe, które można połączyć z tradycyjną ścieżką przekazu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/media-spolecznosciowe-w-promocji-galerii-handlowej,19545,artykul.html

Prezentujemy case study letniej kampanii dla Galerii Malta zrealizowanej w całości przez Grupę Fresh.

Informacje o kliencie:

Galeria Malta to centrum handlowo-rozrywkowe w zachodniej Polsce, W Galerii Malta jest ponad 160 sklepów, punkty usługowe, wielosalowe kino Multikino, klub fitness oraz liczne kawiarnie i restauracje. Całość stanowi trzykondygnacyjny kompleks o całkowitej powierzchni handlowej 54.000 mkw. Galeria Malta to ponad 160 sklepów czołowych polskich i międzynarodowych marek, punktów usługowych, kawiarni i restauracji z niecodziennym widokiem na jezioro. Znajduje się tu również wielosalowe Multikino z luksusową strefą Platinum oraz klub PURE Jatomi, największy i najnowocześniej wyposażony ośrodek fitness w Wielkopolsce. Galeria Malta daje swoim klientom nie tylko możliwość udanych zakupów, ale dba również o to, aby mogli odpoczywać w przyjaznym otoczeniu nad jeziorem Maltańskim np.  podczas rodzinnych pikników.

Zadanie do wykonania:

Przygotowanie strategii reklamowej zawierającej prosprzedażowe elementy. Promowanie informacji o wyprzedaży sezonowej w social media (główne działania koncentrowały się w kanale Facebook, kanał Pinterest i Youtube wykorzystane zostały pomocniczo), w Internecie oraz za pośrednictwem tradycyjnych mediów.

Grupa docelowa:

Mieszkańcy miasta Poznania i okolic (szczególnie kobiety w wieku 25-40 lat); internauci aktywnie korzystający z kanałów social media.

Strategia komunikacji:

Motywem przewodnim całej kampanii było połączenie czerwcowych wyprzedaży w Galerii Malta z okazją do przeżycia wyjątkowych wakacji. Ciekawie skonstruowany mechanizm promocji przeplatał świat realny (ambienty w sklepach, unikalne oferty stylizacji w niezwykle atrakcyjnych cenach) ze światem wirtualnym (interaktywne stoisko w konwencji linii lotniczych, na którym można było zagrać w Wakacyjne Memory, grafiki na profilu Facebook oraz Pinterest). W celu podwyższenia efektywności działań promocyjnych, zastosowano elementy gamifikacji.

Główny komunikat:

Okazje, wakacje, all inclusive, Galeria Malta. To będzie fajny dzień. Zrób zakupy, zagraj w wakacyjne memory i wygraj 10000zł na wymarzony wyjazd z centrum podróży TUI lub jedną z 12 kolorowych walizek Puccini.

Przeprowadzone działania:

  • Presale Day – jednodniowa wyprzedaż first minute, która poprzedzała akcję regularnej wyprzedaży. Na 4 dni przed startem Presale Day utworzono kampanię na Facebooku. Na profilu Galerii Malta prezentowane były stylizacje odzieżowe, jakie można znaleźć w butikach. Całość objęta była znacznymi rabatami.
  • Kampania właściwa – promująca letnie wyprzedaże.
  • Przygotowano konkurs pro-sprzedażowy Wakacyjne memory, w którym można było wygraćnagrodę główną: voucher TUI na wycieczkę o wartości 10.000 zł oraz nagrody tygodniowe: 12 walizek Puccini. Konkurs opierał się na zasadzie: kup, zagraj w interaktywne memory (ułóż jak najszybciej) i wygraj nagrodę. Cotygodniowe wyniki publikowane były na fanpage’u Galerii Malta na portalu Facebook. Dodatkowo co tydzień publikowane były stylizacje podobne do tych z akcji PreSale Day. Znalazły się one również na tablicach w Pintereście.
  • Pikniki rodzinne – od maja do sierpnia, w każdą drugą sobotę miesiąca przed Galerią Malta organizowany był Piknik Rodzinny. Ogólnym tematem były podróże, jednak każdemu z czterech  wydarzeń nadano inny motyw przewodni (Azja, Ameryka Południowa, Ameryka Północna lub Afryka). Podczas eventu realizowane były dopasowane do danego regionu animacje i pokazy, np. piknik, którego tematem była podróż do Ameryki Południowej, czyli El dorado, urozmaicony został zawodami w poszukiwaniu złota. Relacje fotograficzne i filmowe ze spotkań umieszczono na Pintereście oraz YouTube.
  • Reklama w mediach lokalnych (prasa, radio) oraz na outdoorze i Facebooku – przygotowane były spoty radiowe informujące o akcji wyprzedażowej, pojawiły się również bannery w internetowym wydaniu gazety lokalnej. Na potrzeby kampanii wykorzystano także billboardy miejskie, utworzono dedykowane reklamy na Facebooku.


Efekty:

Podczas majowych i czerwcowych działań na Facebooku, których punktem centralnym były wydarzenia takie jak Presale Day i Wakacyjne Memory, liczba fanów profilu wzrosła o ponad 19 proc. Aplikację Presale Day odwiedzono 3305 razy. Wskutek bezpośrednich działań promocyjnych – kampanii reklamowych – przybyło 4799 fanów, łącznie w trakcie trwania całej kampanii  pozyskaliśmy 5444 fanów profilu Galerii Malta na Facebooku.

Źródło: Grupa Fresh

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764