Sieć MediaCom uplasowała się na 1. miejscu na świecie w najnowszym rankingu RECMA Vitality. Sieć wygrała także w zestawieniach w Ameryce Łacińskiej i w regionie EMEA. Z kolei brytyjski oddział MediaCom został uznany za najlepiej działającą na świecie agencję, pokonując 672 konkurentów w 46 krajach.
MediaCom zdobyła 1029 punktów w dziewięciu kluczowych kryteriach, pokonując m.in. Havas Media i PHD, które zdobyły po 873 punkty, UM (810 punktów) i Carat (807 punktów).
Jeśli chodzi o wyniki regionalne to w Ameryce Łacińskiej i w regionie EMEA sieć MediaCom zajęła w rankingu 1. miejsce, a w USA i regionie Azji i Pacyfiku - 3. miejsce.
Wynik rankingu RECMA Vitality ma kluczowe znaczenie dla reklamodawców, ponieważ odzwierciedla dynamikę rozwoju agencji i jej biznesowe „momentum”. Agencje oceniane są według dziewięciu kryteriów, w tym m.in.: oceny w latach 2015-2017; udział w przetargach; nagrody; zmiana i stabilność liderów agencji; oraz równowagę nowego biznesu od 30 sierpnia 2017 r.
Kluczowymi klientami wygranymi przez MediaCom w tym okresie były Adidas, Hilton i Mars.
Ranking Vitality jest częścią szerszego raportu RECMA: Network Diagnostics, w którym agencje oceniane są według 18 kryteriów. W tym szerszym raporcie sieć MediaCom zajęła 2. miejsce za siecią Carat.
Dom mediowy MediaCom Warszawa działa na polskim rynku od 1996 r. Do jego klientów należą m.in. P&G, Teva, PEKAO S.A., GSK, PLAY, TCCC, Mars, Danone Group oraz zdobyci w wyniku lokalnych rozstrzygnięć w ostatnich kilkunastu miesiącach tacy klienci jak: Netia SA (off-line), Manta, iRobot i Polski Bank Komórek Macierzystych. W wyniku przesunięć globalnych MediaCom Warszawa przejął również w ostatnich kilkunastu miesiącach obsługę budżetów: PSA, Opel, Tesco i Adidas.
Wraz z Mindshare i Wavemaker (powstały z połączenia domów mediowych: MEC i Maxus) wchodzi w skład GroupM, będącej operacyjnym ramieniem WPP (czołowego holdingu reklamowego na świecie) i największą grupą negocjacyjną w Polsce.
MediaCom Warszawa należy do najczęściej nagradzanych domów mediowych na polskim rynku. Tylko w konkursie Effie Awards w 2017 zdobył 8 statuetek Effie oraz tytuł najbardziej efektywnej agencji mediowej roku, a w 2016 r. został uhonorowany statuetką Grand Prix. Podczas Effie w 2017 r. domy mediowe należące do grupy inwestycyjnej GroupM otrzymały łącznie 17 nagród.
Źródło: MediaCom