logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Mediacom zbadała zaangażowanie celebrytów w tematy społeczne

  PR 13.05.2022, przeczytano 327 razy
ilustracjastrzałka

W najnowszej edycji corocznego autorskiego badania Influence Power Index, agencja MediaCom zapytała Polaków o ocenę celebrytów i popularnych twórców internetowych pod kątem poziomu zaangażowania w tematy istotne społecznie. Respondenci, oceniając gwiazdy na licznych wymiarach wizerunkowych, mieli też za zadanie wskazać te osobistości medialne, dla których ważne są prawa człowieka oraz kwestie ekologii i klimatu. Na tle badanych celebrytów wyraźnie pozytywnie wyróżniła się Martyna Wojciechowska, której aktywność na obu polach zauważyło niemal dwie trzecie pytanych. Na końcu rankingu znaleźli się z kolei m.in. Maciej Maleńczuk czy Radosław Majdan, którzy w powyższych dwóch parametrach uzyskali nie więcej niż kilkanaście procent wskazań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mediacom-zbadala-zaangazowanie-celebrytow-w-tematy-spoleczne,395820,artykul.html

– Rzeczywistość marketingowa stanowi swoiste odzwierciedlenie nastrojów, panujących w społeczeństwie. W odpowiedzi na oczekiwania swoich odbiorców, coraz więcej marek w komunikacji odwołuje się więc do wyższych wartości, istotnych dla danej grupy docelowej, co wyraźnie ukazała obecna sytuacja, zdominowana przez agresję Rosji wobec Ukrainy. Estetyczna reklama, pokazująca uśmiechniętego użytkownika bez osadzenia w głębszym kontekście, prawdopodobnie przepadnie obok wielu podobnych w informacyjnym szumie. Konsumenci, którzy sami coraz chętniej udzielają się w społecznej dyskusji, od marek oczekują podobnej, zaangażowanej postawy, zwłaszcza w palących obszarach ekologii i klimatu oraz praw człowieka – zauważa Agata Chojnowska-Postek, Senior Research Specialist w MediaCom Warszawa.

Jak w tych kryteriach oceniamy polskich celebrytów?

Krytycznie. Niewiele spośród największych nazwisk polskiego showbiznesu daje się poznać szerszej publiczności (15-59) od strony działalności na rzecz dobra wspólnego. Większość gwiazd osiąga słabe wyniki równocześnie na obu analizowanych wymiarach.

Respondenci pozytywnie oceniają Martynę Wojciechowską, która wyróżnia się zarówno pod kątem troski o prawa człowieka, jak i aktywności proekologicznej, jednak to raczej wyjątek od reguły. Z prawami człowieka kojarzymy też Jurka Owsiaka czy Dorotę Wellman, z kolei obszar ochrony klimatu zdaje się niemal niezagospodarowany. Konsumenci z trudem wiążą z nim nazwiska celebrytów, poza Martyną Wojciechowską stosunkowo często wskazując jeszcze Maję Popielarską.

W opozycji do garstki „zaangażowanych” osobistości medialnych stoi tłum „obojętnych” po przeciwnej stronie skali. Blado wypadają między innymi postaci o bardziej kontrowersyjnym wizerunku: Kuba Wojewódzki, Maciej Maleńczuk czy Beata Kozidrak.

Czy celebrytom, w przeciwieństwie do marek, po prostu bardziej opłaca się milczeć? Wyniki badania Influence Power Index pokazują, że w statystycznym ujęciu taka ostrożność nie znajduje uzasadnienia. Ocena celebrytów na wymiarach „Ważne są dla niego/niej prawa człowieka” oraz „Ważne są dla niego/niej kwestie ekologii i klimatu” pozytywnie koreluje z innymi korzystnymi wskaźnikami. Wraz ze wzrostem tych ocen istotnie poprawia się całościowy wizerunek postaci, szczególnie za sprawą atrybutów takich jak „Można na nim/niej polegać” czy „Ma zasady, którymi kieruje się w życiu”.

Doskonałym przykładem takiej zależności jest Martyna Wojciechowska, która od lat przoduje w rankingu MediaComu pod kątem siły marki osobistej, wizerunku oraz wpływu na swoich fanów.

Źródło: MediaCom

Dodatkowe informacje:

O badaniu Influence Power Index:
W ramach autorskiego badania Influence Power Index MediaCom od 2017 roku bada znajomość i postrzeganie celebrytów przez polskich konsumentów. Poza podstawowymi wskaźnikami dotyczącymi świadomości, sympatii, wiarygodności znanych postaci, pomiar obejmuje również ich szeroki wizerunek w świadomości społecznej oraz siłę autorytetu, jakim cieszą się wśród swoich fanów . Analizując odpowiedzi kilkudziesięciu tysięcy respondentów dotyczących ponad 800 osobistości medialnych, agencja wspiera Klientów w doborze najlepszych ambasadorów dla ich marek.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zarząd Ringier Axel Springer Polska i Tomasz Lis zadecydowali o zakończeniu współpracy. Z dniem 24 maja 2022 r. Tomasz Lis przestaje pełnić funkcję redaktora naczelnego oraz prowadzącego podcast „Świat_PL” i odchodzi z firmy.
24 maja mija trzeci miesiąc agresji Rosji na Ukrainę. Grupa TVN – podobnie jak cała Polska – od momentu rozpoczęcia wojny pomaga Ukraińcom. W pierwszej kolejności nadawca koncentrował się na działaniach ułatwiających odnalezienie się uchodźcom w nowej rzeczywistości. Wśród innych inicjatyw podjętych przez grupę są m.in.: strategiczna współpraca z...
Inicjatywa Polish-Ukrainian Forbes Women Academy to cykl edukacyjnych webinarów skierowanych przede wszystkim do  kobiet z Ukrainy. Celem inicjatywy jest wspieranie, pomaganie w edukacji i przystosowaniu się do nowej rzeczywistości. Pierwszy webinar poświęcony aktywności zawodowej kobiet i podejmowaniu pracy w Polsce odbędzie się 31 maja.
Marta Danielewicz z poznańskiej redakcji „Gazety Wyborczej” otrzymała nagrodę Pióro Odpowiedzialności w kategorii Artykuł tematyczny. Dziennikarz Gazeta.pl Dominik Szczepański został wyróżniony w kategorii Artykuł prasowy. Gala wręczenia nagród, przyznawanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, odbyła się w środę, 25 maja br.
W związku ze zniesieniem stanu epidemii w Polsce z dniem 16 maja 2022 roku Grupa TVN podsumowuje działania na rzecz walki z pandemią podjęte na przestrzeni ostatnich 2 lat. Przeznaczyła na ten cel łącznie ponad 22 miliony złotych – wliczając bezpośrednie darowizny oraz wartość czasu reklamowego przekazanego na bezpłatne kampanie społecznie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764