Joanna Mamczar jako senior data scientist dołączyła do działu analitycznego Mediahub, by skupić się na innowacyjnym podejściu do danych, które rozwija ten dom mediowy.
Jest to kolejny krok rozwijania tej oferty, po zatrudnieniu wiosną br. Anny Siwińskiej, która została head of analytics. Joannie Mamczar powierzono zadanie tworzenia nowych produktów analitycznych. Będzie także ekspertem w tematach związanych z danymi i modelowaniem ekonometrycznym. Wraz z multidyscyplinarnym zespołem Mediahub - w tym wsparciem globalnych struktur, Siwińska i Mamczar będą rozwijały nowe podejście do danych:
- Uważamy, że analityka musi być wytłumaczalna i przekładalna na otaczającą nas rzeczywistość, a nie na żargon data science - wyjaśnia Ewa Góralska, managing director Mediahub. - Dlatego w planowaniu i optymalizacji kampanii wykorzystujemy dane oparte na głębokim zrozumieniu ludzkich zachowań. Mamy przy tym ciekawe portfolio własnych lokalnych badań - przypomnę choćby cyklicznie realizowane “Konsument w czasach niepewności”* o zachowaniach konsumentów w czasie pandemii i obecnego globalnego kryzysu - podkreśla i dodaje, że dział analityczny pozostaje w bliskiej współpracy z działem strategii i consumer insight oraz client service agencji. Ponadto zespół analityków współpracuje z markami na każdym etapie planowania i aktywacji, dostarczając insighty w celu zwiększenia wydajności (ROI) i skuteczności (skala) przy jednoczesnym uwzględnianiu krótko- i długoterminowych celów klienta.
Joanna Mamczar doświadczenie zawodowe zdobywała w agencji mediowej Wavemaker, gdzie pracowała głównie dla jednego z największych retailerów w Polsce, przygotowywując modele ekonometryczne. Odpowiadała również za proces zbierania i przetwarzania danych, w tym opracowała automatyzację części produktu, który wykorzystuje klienta. W reklamie pracuje 3 lata, a w wcześniej liczbami zajmowała się w branży finansowej.
Źródło: OCTOPUS MEDIA SP. Z O.O.